تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

استراماچونی پول و مهدی قائدی را یک‌جا از استقلال می‌گیرد؟

صبح امروز ابتدا خبر رسید چون استراماچونی با الغرافه قرارداد بسته بخشی از پولش را نمی‌تواند از استقلال بگیرد.

مهدی قائدی

رویداد۲۴ سرمربی سابق استقلال به صورت رسمی قراردادش را با الغرافه امضا کرد. رسانه‌های قطر از ماه گذشته از مذاکره و توافق باشگاه الغرافه با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال خبر داده بودند و بالاخره باشگاه الغرافه به صورت رسمی از امضای قراردادش با سرمربی ایتالیایی خبر داد.

طبق اعلام این باشگاه قطری استراماچونی فردا به دوحه می‌رود تا کارش را آغاز کند. او به مدت 6 ماه در سال 2019 هدایت استقلال را بر عهده داشت و نتایج خوبی در این مدت کوتاه گرفت ولی درنهایت به دلیل عدم پرداخت مطالباتش قراردادش را فسخ کرد و از این تیم رفت. حالا با رسمی شدن حضور استراماچونی در الغرافه قطر، گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره لیست خرید این مربی ایتالیایی که مرتبط با بازیکنان شاغل در لیگ برتر است قوت گرفته.

گفته می‌شود استراماچونی از چندی پیش که مشغول مذاکره با الغرافه بود درباره بازیکنان مورد نظرش هم صحبت‌های مقدماتی را انجام داده و گویا به سران باشگاه قطری تاکید کرده که چند بازیکن و در واقع شاگردان سابقش در استقلال را می‌خواهد. شیخ دیاباته، هرویه میلیچ و مهدی قایدی، 3 بازیکنی هستند که مرد ایتالیایی علاقه خاصی به آن‌ها دارد که 2 نفر اول را خودش به استقلال آورد و از قایدی که نزدیک بود در همان ابتدای کار فوتبالش نابود شود ستاره ساخت؛ ستاره‌ای که حالا از تیم‌های اروپایی پیشنهاد دارد. شرایط دیاباته و میلیچ در استقلال اصلا خوب نیست و همین دیروز بود که رسانه‌ها از پایان همکاری میلیچ پس از بازی استقلال و تراکتور خبر دادند.

باشگاه به دلایلی که هنوز هم برای خیلی‌ها مشخص نیست حاضر به تمدید قرارداد مدافع کروات نشده و این در حالی بود که میلیچ بارها و بارها با شرایط خاص استقلال کنار آمده و حتی از حق قانونی‌اش برای فسخ قرارداد و شکایت گذشته بود. شیخ دیاباته هم که در نخستین فصل حضورش در استقلال خوش درخشید و عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم را به دست آورد در سال دوم حضورش با مصدومیت‌های پی‌درپی و طولانی و مرخصی‌های زیاد دچار افت محسوسی شد و در لیگ برتر نشانی از شیخ فصل گذشته نداشت. البته این بازیکن اهل مالی در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بهترین گلزن استقلال شد و با زدن 5 گل نقش بسزایی در صعود مقتدرانه آبی‌پوشان به مرحله یک‌هشتم نهایی داشت.


بیشتر بخوانید: چند پیشنهاد جذاب خارجی برای قایدی/ استقلال به جدایی رضایت می‌دهد؟


با این حال دیاباته که قراردادش با استقلال 9 تیرماه به پایان رسید و البته طبق قوانین فیفا باید تا پایان تورنمنت رسمی آن فصل تیمش را همراهی کند، به چند دلیل جدایی‌اش از آبی‌ها قطعی است. دستمزد نسبتا بالای شیخ که تهیه آن با قیمت صعودی ارز کار دشواری شده از یک سو و عملکرد سینوسی این بازیکن در سال دوم حضورش در استقلال باعث شد از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر بی‌علاقگی فرهاد مجیدی به حفظ این بازیکن صاحب‌کلاس شنیده شود.

البته سرمربی استقلال بارها تاکید کرده تا پایان فصل لیست خروج و خرید را اعلام نمی‌کند و حتی گویا برای دربی حذفی 24 تیرماه روی دیاباته حسابی ویژه‌ای باز کرده است. فرهاد مجیدی در نظر دارد با تمرینات ویژه شیخ دیاباته را به دوران اوج برگرداند و بدن او را برای بازی با تیم پرسپولیس در جام حذفی آماده کند.

سرمربی استقلال شیخ دیاباته را به مربی بدنساز استقلال و همچنین سایر همکارانش سپرده تا بتوانند وضعیت جسمانی او را بهبود ببخشند. دیاباته فعلا در لیست بازی‌های استقلال قرار نمی‌‌گیرد و با وضعیتی که دارد بعید است مقابل تراکتور در هفته بیست‌وششم لیگ برتر هم به میدان برود. مجیدی قصد دارد دیاباته را برای دربی پایتخت در یک‌چهارم نهایی جام حذفی به شرایط بدنی خوبی برساند و به همین خاطر از همکارانش خواسته تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این بازیکن برای بازی با پرسپولیس آماده شود.

در واقع شاید دربی حسن‌ختام دیاباته در استقلال باشد و به احتمال زیاد او فصل آینده دوباره شاگرد استراماچونی شود و اگر هم الغرافه مقصد آینده شیخ نباشد دیگر تیم‌های متمول حوزه خلیج‌فارس خواهان جذب او هستند. در مورد قایدی اما نمی‌توان با قاطعیت چیزی گفت چراکه او برخلاف میلیچ و دیاباته با استقلال قرارداد دارد و مجیدی و مدیریت باشگاه بارها بر حفظ او و فروشی نبودنش تاکید کرده‌اند. با این حال بعید نیست با قطعی شدن رای محکومیت استقلال در پرونده استراماچونی در دادگاه عالی ورزش، استقلالی‌ها ناچار به فروش قایدی برای تهیه پول استراماچونی شوند و از قضا او را به باشگاهی منتقل کنند که شاکی‌شان حالا دیگر سرمربی آن‌هاست! 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان