تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

تظاهرات سراسری در سودان

صدها نفر از مردم سودان تجمعات ضد دولتی تشکیل دادند و در سراسر سودان تظاهرات کردند. در این درگیری‌هایی که میان نیروهای امنیتی و معترضان شکل گرفت 52 پلیس زخمی شدند.

تظاهرات سراسری در سودانرویداد۲۴ مژده کریمی: صد‌ها معترض سودانی روز چهارشنبه در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای دولت به دلیل اصلاحات اقتصادی با حمایت صندوق بین المللی پول شدند.

اعتراضات یک روز پس از تصویب وام ۲.۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول و تسویه بدهی که موجب کاهش بدهی خارجی سودان به میزان ۵۰ میلیارد دلار می‌شود، آغاز شد.

نارضایتی عمومی به دلیل اصلاحاتی که باعث کاهش یارانه بنزین و گازوئیل شد افزایش یافت، چرا که قیمت سوخت بیش از دو برابر قیمت قبل شد.

در طی این اعتراضات ده‌ها نفر در خارطوم پایتخت سودان تجمع کردند و پیش از انکه نیرو‌های پلیس با گاز اشک‌آور آن‌ها را متوقف کند لاستیک اتومبیل‌ها و بنر‌هایی که روی آن‌ها نوشته شده بود "نان برای فقرا" را به آتش کشیدند.

روز چهارشنبه وزیر داخلی سودان اظهار داشت که ۵۲ نفر از از نیرو‌های پلیس در درگیری‌هایی که در نقاط مختلف شهر خارطوم اتفاق افتاد زخمی شدند.

نیرو‌های امنیتی با کسانی که قصد داشتند از شهر اومدورمان وارد شهر خارطوم شوند با گاز اشک‌آور برخورد کرد.
در شهر کاسالا، در شرق سودان، ده‌ها نفر خواستار شدند در مورد افراد کشته شده در تظاهراتی که موجب سرنگونی عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان در آوریل ۲۰۱۹ شد، با عدالت برخورد کنند.

در روز یکشنبه ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ شورای نظامی انتقالی حاکم در سودان خواستار توافق نیرو‌های مدنی برای معرفی یک چهره «مستقل» شد تا ریاست «حکومت مدنی» را بر عهده بگیرد.

دولت متعهد شده است که اقتصاد کشور را که دهه‌ها از سوء مدیریت و درگیری‌های داخلی و تحریم‌های بین‌المللی رنج می‌برد را اصلاح کند.

روز چهارشنبه عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان مردم این کشور را بخاطر صبر و پایداری‌شان تحسین کرد. تظاهرات روز چهارشنبه همزمان با سالگرد کودتای نظامی بود که بیش از ۳۰ سال پیش البشیر را به قدرت رساند. در تصاویر روز عکس‌های تظاهرات ضد دولتی سودان را ببینید.

منبع: ALJAZEERA

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان