تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

خطری که ورزش را تهدید می‌کند/ چند گزینه سیاسی روی‌میز رئیسی برای وزارت ورزش

در حالی که رئیس جمهور منتخب در نشست انتخاباتی با اهالی ورزش وعده داده بود وزیر این حوزه را از بین مدیران ورزشی انتخاب کند، برخی چهره‌های سیاسی رایزنی برای این مسئولیت را آغاز کرده‌اند.

گزینه هایی برای وزارت ورزش

رویداد۲۴  انتخاب وزیر ورزش در دولت‌های گذشته همواره یکی از دغدغه‌های اهالی این حوزه برای اداره چهار سال امور ورزش کشور بوده که البته کمتر مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار گرفته و اکثر افرادی که در وزارت ورزش انتخاب می‌شدند از گزینه‌های سیاسی بودند.

این انتخاب همواره مورد انتقاد اهالی ورزش قرار گرفته چرا که آنها اعتقاد دارند باید اداره ورزش را به مدیری سپرد که با این حوزه آشنایی داشته باشد و در کنار دانش مدیریت و رهبری که دارد، حداقل آشنایی هم با فضای ورزش داشته باشد.

این انتقادات در نشست پیش از انتخابات آیت الله رئیسی با جمعی از مربیان، کارشناسان و روسای فدراسیون‌های ورزشی مطرح شد و رئیس جمهور منتخب وعده داد این بار مدیری از بین اهالی ورزش که ویژگی‌های لازم داشته باشد را به عنوان وزیر ورزش انتخاب کند.

هر چند در ستادهای انتخاباتی حوزه ورزش آیت الله رئیسی مدیران ورزشی باسابقه‌ای حضور داشتند و از آنها به عنوان گزینه‌های اصلی برای حضور در ساختمان سئول نام برده می‌شود، اما تعدادی از مدیران سیاسی هم تلاش و رایزنی‌های خود را برای حضور در وزارت ورزش آغاز کرده‌اند.

کسب اطلاع کردیم این گزینه‌ها با ورود به حوزه ورزش با برخی روسای فدراسیون‌ها نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند و خواسته‌اند تا آنها رایزنی‌های لازم با سایر روسا را انجام دهند تا زمینه حضورشان در ورزش فراهم شود و جامعه ورزش آنها را راحت تر بپذیرند.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گزینه‌های زیادی برای رسیدن به صندلی وزارت ورزش مطرح شدند که در بین آنها چهره‌هایی چون محمدمهدی فروردین، کیومرث هاشمی، حمید سجادی، محمد عباسی و … حضور دارند. با این حال طی روزهای گذشته اسامی دیگری هم مطرح شده که دارای سابقه غیرورزشی هستند و مسئولیت‌های سیاسی و فرهنگی برعهده داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: بحران بزرگی که گریبان فوتبال ایران را گرفته است


محسن منصوری مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد علوی یکی از نهادهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان یکی از افرادی است که از او به عنوان یکی از گزینه‌های مد نظر برای حضور در وزارت ورزش نام برده می‌شود. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی و کارشناسی ارشد مدیریت است، در چند سال گذشته تجربه مدیرعاملی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، فرمانداری شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران و معاونت حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه اجرایی‌اش دارد.

سید عبدالله ارجاعی شیرازی یکی دیگر از گزینه‌های است که عنوان شده در بین نامزدهای حاضر در وزارت ورزش قرار دارد. اکثر مسئولیت‌هایی که وی داشته در خراسان رضوی بوده و هم اکنون نیز عضو هیات رئیسه خراسان رضوی در رشته بسکتبال است. آن طور که عنوان شده وی سابقه ورزشی خاصی ندارد و فقط در رده نوجوانان فعالیت ورزشی داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی، معاون مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی، مدیر امور اجتماعی شهرداری مشهد، رئیس هیات مدیره شرکت مدبر کشت توس، دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان خراسان رضوی، رئیس هیات مدیره خانه ورزش استان خراسان رضوی و … از جمله سوابق ارجاعی شیرازی است.

از مهرداد بذرپاش نیز به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای حضور در وزارت ورزش نام برده می‌شود که با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد او به سمت ورزش بیاید.

در این مورد گفته می‌شود برخی گزینه‌های سیاسی برای پیشبرد کارهایشان با چند رئیس فدراسیون نشست داشته‌اند و امور خود را از طریق آنها پیگیری می‌کنند. یکی از این گزینه‌ها محوریت کار را به دست رئیسی یکی از فدراسیون‌های کم نام و نشان سپرده است. البته رد پای مدیرعامل یک تیم لیگ برتری فوتبال هم در این ماجرا دیده می‌شود.

هر چند نمی‌توان تاکید کرد که وزیر ورزش حتماً باید مدیر ورزشی و از اهالی این حوزه باشد تا موفق شود اما بر اساس آنچه که سوابق گذشته نشان می‌دهد و وعده‌ای که آیت الله رئیسی داده بود، نباید اشتباه گذشته را با انتخاب مدیران غیرورزشی و کم سابقه تکرار کرد و به ورزش ضربه زد.

مخصوصاً اینکه گزینه‌هایی که برای حضور در وزارت ورزش مطرح شده‌اند سابقه مدیریتی رده بالایی در کشور ندارند و نمی‌توان امیدوار بود که با حضورشان در ورزش بتوانند تاثیر مثبتی بر این حوزه داشته باشند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان