تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

توضیح ربیعی درباره مذاکرات میان ایران و عربستان

سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره ارزیابی از مذاکرات ایران وعربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفتگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.
توضیح ربیعی درباره مذاکرات میان ایران و عربستان: گفتگو تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات است

رویداد۲۴ سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره ارزیابی از مذاکرات ایران وعربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفتگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

علی ربیعی افزود: در گفتگو‌هایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است.

او گفت: ما درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی‌هایی داشته باشد که حل آن‌ها به زمان نیاز دارد.

او افزود: ما این گفتگو‌ها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف نظر‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی‌های دو طرف این گفتگو را با جدیت ادامه بدهیم.

ربیعی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه گرایی است.

او ادامه داد: امنیت منطقه و عدم سوء استفاده از کشور‌ها به بهانه‌های امنیتی حضور همه کشور‌های منطقه در کنار هم است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان