تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

هزینه درمان ناباروری با کیست؟

بالا بودن هزینه درمان ناباروری در کشور و تعداد بالای زوجهای نابارور که حدود ۴ میلیون نفر تخمین زده می شود، باعث بروز مشکلاتی برای این خانواده ها شده.
رویداد۲۴-بالا بودن هزینه درمان ناباروری در کشور و تعداد بالای زوجهای نابارور که حدود ۴ میلیون نفر تخمین زده می شود، باعث بروز مشکلاتی برای این خانواده ها شده. 

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره هزینه درمان ناباروری مسئله مهمی را مطرح کرده. او در این باره نوشته: 
سلام با اینکه دولت اعلام کرد هزینه ناباروری را تقبل کرده اما کلینیک ها هیچ چیزی قبول ندارن و میگند چندسال هست که این حرفها را زده اند.
واقعیت این است که در مراکز دولتی درمان ناباروری تقریبا تمام هزینه های این درمان، بر عهده دولت است.

یک ماه پیش معاون درمان وزارت بهداشت در این باره گفت: خدمات تشخیصی، درمانی ناباروری تحت پوشش وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و ما ۸۵ درصد هزینه‌های آن را در مراکز دولتی می‌پردازیم. 

دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری وزارت بهداشت که به مناسبت هفته دولت تشکیل شده بود از توسعه خدمات درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: در قالب طرح تحول نظام سلامت ۱۷ مرکز جدید ناباروری را با تمرکز بر نقاط محروم و استان‌های فاقد مرکز درمانی ناباروری که شامل شش استان یاسوج، گلستان، زاهدان، هرمزگان، شهرکرد و لرستان بودند، ایجاد می‌کنیم و در عین حال ۲۴ مرکز درمان ناباروری موجود هم در حال تجهیز داریم.

در همین راستا رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولویت سال جاری را تجهیز، بازسازی و راه اندازی مراکز ناباروری دولتی اعلام کرد و گفت: ۱۷ مرکز ناباروی دولتی امسال راه اندازی می شود.

دکترمحمد کاظمینی چندی پیش درمراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی تولید مثل گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ مرکز ناباروری اعم از دولتی و بخش خصوصی در کشور فعال هستند که ۱۷ مرکز به این مجموعه ها اضافه خواهد شد.

او برلزوم حمایت از زوج های نابارور تاکید کرد و گفت: حمایت از زوج های ناباروری که توانایی مالی ندارند باید در دستور کار قرار گیرد تا آنان بتوانند با درمان خود صاحب فرزند شوند.
کاظمینی اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از توان وظرفیت محققان بتوان علاوه بر استفاده از آخرین دستاورده های علمی، زمینه تحولی مناسب در حوزه درمان را فراهم کنند.

رییس مرکزمدیریت پیوند وزارت بهداشت به توقف فعالیت انجمن ناباروی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این مجموعه مجددا فعالیت خود را از سر گیرد.

گفتنی است تعرفه درمان نازایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بخش دولتی است که ۸۵ درصد آن توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود. این تعرفه در مراکز خصوصی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تصویب شده است. در برخی مراکز دولتی مانند بیمارستان طالقانی هزینه‌های نازایی برای هر سیکل درمان تقریبا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

همچنین لازم به ذکر است در هر دوره درمان افراد در سه بخش اتاق عمل و خدمات آزمایشگاهی، هزینه معاینات و بررسی‌های پاراکلنیکی و هزینه دارو باید هزینه بپردازند که مجموع یک دوره درمان ناباروری ۲٫۵ تا۵ میلیون تومان است و بسته به میزان مصرف دارو و میزان مشکلاتی که فرد نابارور دارد متغیر است. میزان موفقیت هر دوره درمان ۳۰ درصد است و ممکن است فرد به ۳ دوره درمان برای باروری نیاز داشته باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان