تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

دستگیری مضنونین ترور رئیس جمهور هائیتی

جوونل موئیز روز چهارشنبه ۷ جولای ۲۰۲۱ توسط افراد ناشناس و مسلح ترور شد. یک روز بعد از حادثه نیروهای امنیتی ۱۱ نفر مسلح را در سفارت تایوان که در نزدیکی محل سکونت و ترور رئیس جمهور هائیتی قرار دارد را بازداشت کردند.

رویداد۲۴ مژده کریمی: روز پنجشنبه ۸ ژوئن یک روز پس از قتل جوونل موئیز ۱۱ مظنون تحت تعقیب در پرونده ترور رئیس جمهور هائیتی دستگیر شدند.
به گزارش رویداد۲۴ جوونل موئیز رئیس جمهور هائیتی که از سال۲۰۱۷ در قدرت بود روز چهارشنبه ۷ جولای در محل اقامتش در پورتوپرنس پایتخت هائیتی توسط افراد مسلح ناشناس ترور شد.
گفته می شود در بامداد روز پنجشنبه ماموران امنیتی که منزل رئیس جمهور و سفارت تایوان را تحت حفاظت ویژه قرار داده بودند متوجه ورود افراد مسلح به داخل سفارت شدند.
گفته می شود محل سکونت رئیس جمهور در نزدیکی سفارت تایوان بود است. پلیس از ساعت ۴ بعد از ظهر عملیات خود را آغاز کرد و در نهایت موفق به دستگیری ۱۱ مظنون شد.
بر اساس گزارش های رسانه های مختلف در این حادثه ۲۶ مظنون شناسایی و ۱۷ نفر توسط پلیس هائیتی دستگیر شدند.
گفته شده است که یکی از مظنونان بازداشتی از محافظان پیشین سفارت کانادا در پورتوپرنس بوده است.
۲ نفر از مظنونان دستگیر شده هائیتی آمریکایی و ۱۵ نفر از آنها کلمبیایی هستند.

به گزارش پلیس هائیتی ۴ نفر از عاملان ترور طی درگیری با پلیس کشته شدند. کلود جوزف نخست وزیر هائیتی اظهار داشته است که عوامل ترور رئیس جمهور این کشور اتباع خارجی مسلط به زبان های انگلیسی و اسپانیایی بودند.

پس از قتل جوونل موئیز رسانه های محلی گزارش دادند که جسد او در حالی کشف شد که اثر اصابت ۱۲ گلوله روی بدن و قابل مشاهده بود.

جوونل موئیز که از سال ۲۰۱۷ در قدرت بود مخالفان زیادی داشت. اکنون با نبود او قانون اساسی هائیتی به نخست وزیر و هیات وزیران اجازه داده که زمام امور را تا زمان برگزاری انتخابات در دست بگیرند و همچنین می توانند درخواست انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد کنند.

در تصاویر روز عکس هایی از دستگیری ۱۱ مضمون ترور رئیس جمهور هائیتی را ببینید.

منبع: رویترز 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان