تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

هائیتی از آمریکا درخواست کمک کرد

هرج و مرج، مشکلات اقتصادی و ترور رئیس جمهور اوضاع کشور هائیتی را تا آنجا به هم ریخته که مقامات این کشور از آمریکا و سازمان ملل در خواست کمک کردند.

هائیتی از آمریکا درخواست کمک کرد

رویداد۲۴ به نقل از‌ای پی، دولت موقت هائیتی از ایالات متحده و سازمان ملل متحد خواست تا نیرو‌های خود را برای محافظت از زیرساخت‌ها و آماده شدن برای انتخابات اضطراری این کشور اعزام کنند.

این کشور پس از قتل رئیس جمهور جوینل موز، دچار آشوب شده است. درخواست حمایت مقامات این کشور از ارتش ایالات متحده، یادآور آشوب سال ۱۹۱۵ است، هنگامی که جمعیتی خشمگین، رئیس جمهور وقت، ویلبرون گیومه سام، را از سفارت فرانسه بیرون کشیدند و او را به ضرب و شتم کوبیدند.

در پاسخ تفنگداران آمریکایی نزدیک به دو دهه و به عنوان راهی برای جلوگیری از هرج و مرج این کشور را اشغال کردند.

مسئولان هائیتی پلیس محلی خود را ضعیف و فاقد امکانات می‌داند. وزیر انتخابات، ماتیاس پیر، گفت «من فکر می‌کنم تا زمانی که ضعیف هستیم، به همسایگان خود نیاز خواهیم داشت.»

وزارت امور خارجه این کشور نیز با اعلام این که دولت هائیتی «درخواست کمک امنیتی و تحقیقاتی» کرده است گفت مقامات این کشور در حال مذاکره در مورد چگونگی کمک درخواستی خود از ایالات متحده هستند.


بیشتر بخوانید: دستگیری مضنونین ترور رئیس جمهور هائیتی


در پاسخ به این خبر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن پسکی، گفت مقامات ارشد FBI و وزارت امنیت داخلی «در اسرع وقت» به به این کشور سفر خواهند کرد تا «وضعیت و چگونگی کمک‌ها را ارزیابی کنند».

وی افزود، کاخ سفید واکسن کرونا را نیز از اوایل هفته آینده به هائیتی ارسال خواهد کرد.

ترور رئیس جمهور این کشور در حالی صورت گرفت که آشفتگی سیاسی و خشونت در پورتو پرنس افزایش یافته و مشکلات اقتصادی و انتخابات متاخر نیز به وضعیت بحرانی فقیرترین کشور نیمکره غربی دامن زده است.

مقامات هائیتی همچنین در مورد اعزام نیرو‌های حافظ صلح با سازمان ملل تماس گرفته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آمریکا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان