تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

درآمد نمایندگان پارلمان آلمان چقدر است؟

۲۶۱ نماینده پارلمان آلمان اعلام کرده‌اند که افزون بر حقوق ماهانه، درآمد جانبی دارند.

درآمد نمایندگان پارلمان آلمان چقدر است؟

رویداد۲۴ حقوق ماهانه نمایندگان پارلمان آلمان حدود ۱۰ هزار یورو است. حقوقی که ظاهرا برای بسیاری از نمایندگان کافی نیست. یک سوم نمایندگان درآمد‌های جانبی دارند که در مجموع بالغ بر ۵۳ میلیون یورو برآورد می‌شود.

به نقل از دویچه وله، پارلمان فدرال (سراسری/ کشوری) آلمان ۷۰۹ نماینده دارد. پس از جنجال بر سر لابی‌گری برای جمهوری آذربایجان و فضاحت ناشی از سفارش ماسک در ایام کرونا، کنترل و نظارت بر درآمد‌های جانبی نمایندگان پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) افزایش یافته است.

از مجموع نمایندگان حاضر در این دوره از پارلمان آلمان، ۲۶۱ نماینده اعلام کرده‌اند که افزون بر حقوق ماهانه خود درآمد جانبی دارند.

در آلمان علاوه بر پارلمان فدرال (سراسری/ کشوری)، هر منطقه فدرالی نیز دارای یک پارلمان ویژه همان منطقه است که برای آن منطقه قانون گذاری می‌کند.

اکثر نمایندگانی که درآمد جانبی دارند متعلق به دو حزب دموکرات آزاد و اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی هستند.

مجموع درآمد جانبی این نمایندگان در سال گذشته میلادی به ۵۳ میلیون یورو رسیده است. این در حالی است که درآمد جانبی نمایندگان مجلس آلمان در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شد.

نمایندگان پولدار

بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمد جانبی سال گذشته متعلق به ۱۷ نماینده بوده است. هر یک از این نمایندگان که عمدتا وابسته به حزب دموکرات آزاد هستند، به طور متوسط ۷۰۰ هزار یورو درآمد جانبی داشته‌اند.

درآمد‌های جانبی نمایندگان بیش از هر چیز به فعالیت‌های آن‌ها در امور وکالتی مربوط می‌شود. افزون بر آن، شماری از نمایندگان در شورا‌های نظارت و شورا‌های جانبی شرکت‌های بزرگ تولیدی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها عضویت دارند.

روزنامه "زوددویچه" با استناد به آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهاد‌های نظارت بر فعالیت نمایندگان پارلمان آلمان گزارشی در این رابطه منتشر کرده‌است.

نویسندگان این گزارش تاکید کرده‌اند که پیش‌بینی حقوق مکفی برای نمایندگان از سوی قانون با این هدف صورت گرفته است که آن‌ها از منظر مالی استقلال داشته باشند و وقت خود را به فعالیت‌های پارلمانی‌شان اختصاص دهند.

به باور نویسندگان این روزنامه، کسب درآمد‌های جانبی به میزان یاد شده عملا با سیاست و رویکرد ناظر بر درآمد نمایندگان مغایرت دارد.

گفته می‌شود ۶۲ درصد نمایندگان حزب دموکرات آزاد درآمد جانبی دارند. ۴۳ درصد نمایندگان اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی نیز درآمدی فراتر از حقوق ماهانه خود دارند.

پس از آن‌ها، حزب پوپولیست "جایگزینی برای آلمان" با ۳۲ درصد قرار دارد. آمار نمایندگان وابسته به احزاب سوسیال دموکرات، سبز‌ها و چپ‌های آلمان که درآمد جانبی دارند، بین ۲۱ تا ۲۶ درصد اعلام شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلمان ، پارلمان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان