تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

ادامه تلاش برای مهار آتش در کوه خامین

رییس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد از آتش سوزی در کوه خامین حدفاصل دو شهرستان باشت و گچساران در محدوده منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

ادامه تلاش برای مهار آتش در کوه خامین

رویداد۲۴ به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، هادی سینایی، رییس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه آتش سوزی از ساعت ۱۷ عصر دیروز رخ داده است و همچنان ادامه دارد افزود: از همان ابتدای آتش سوزی، نیرو‌ها به منطقه اعزام شدند، ولی باتوجه به صعب العبور  و کوهستانی  بودن منطقه، و رسیدن به شب  سرعت عملیات اطفاء کند شد و  ماموران موفق نشدند که آتش را در همان ساعات اول مهار و کنترل کنند.

به گفته این مقام مسئول: از صبح امروز با هماهنگی‌های صورت گرفته  با کمک بالگرد‌های سپاه  هلیبرد نیرو شروع شده و نیرو‌های محیط زیست استان، منابع طبیعی، تشکل‌های مردمی به محل اعزام شده و درحال اعزام است.  

وی در ادامه گرمی هوا، صعب العبور بودن منطقه، خشک بودن مراتع و علفزار‌ها، وزش باد  را از دلایل کند‌تر شدن روند مهار عنوان کرد و افزود: آتش سوزی  از مناطق آزاد وارد مناطق حفاظت شده است،  با حضور تیم کارشناسی در محل آتش سوزی علت، وسعت ومیزان خسارت وارد شده  بررسی  خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، منطقه حفاظت شده کوه خامین، با مساحت ۲۵،۶۷۱ هکتار در ۳۰ کیلومتری در شمال شرق دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

این منطقه کوهستانی در سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری پلنگ، بز و پازن، قوچ و میش و کبک دری و در سال ۱۳۸۰ به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان