تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

نتانیاهو: بنت نمیفهمد دادن آب به اردن در واقع کمک به توسعه برنامه هسته‌ای ایران است

با وجود تشکیل کابینه ائتلافی "نفتالی بنت" و "یائیر لاپید" و کنار رفتن "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، اما همچنان درگیری لفظی بین بی‌بی و بنت ادامه دارد.

نتانیاهو

  رویداد۲۴ نتانیاهو در جلسه کنست بنت را مورد حمله لفظی قرار داد.

وی جانشین خود را به دلیل موافقت بنت با تأمین آب اردن مورد حمله قرار داد و گفت: وی یک نخست وزیر ضعیف است که می‌شود از وی باج گرفت.

نتانیاهو در اظهاراتی غیر منطقی ادعا کرد: برنامه هسته‌ای ایران به صورت غیر مستقیم از تأمین آب اردن توسط اسرائیل بهره‌مند خواهد شد.
بیشتر بخوانید: چرا اسرائیل دیگر نمی‌تواند بر مذاکرات احیای برجام تاثیری بگذارد؟
نخست وزیر پیشین اسرائیل افزود: به نظر می‌رسد که بنت نمیفهمد که دادن آب به اردن در واقع به مانند دادن نفت به ایران است؛ یعنی یک بسته اقتصادی بزرگ برای توسعه برنامه هسته‌ای تهران [خواهد بود.]رهبر حزب لیکود که تنها با یک رأی دولت را پس از ۱۲ سال به مخالفان خود واگذار کرد، ادعا کرد: [به همین دلیل]عجیب نیست که [مقامات]اردن به ایران بروند و تمام توافقات خود با اسرائیل را لغو کنند.

به دنبال این سخنان، بنت نیز درباره نتانیاهو گفت: هیچ‌کس در تاریخ اسرائیل نبوده که به اندازه او درباره ایران حرافی کرده و اینقدر کم، کار انجام داده باشد.

کابینه بنت ۱۳ ژوئن (۲۳ خردادماه) سوگند یاد کرد و به حکومت ۱۲ ساله نتانیاهو پایان داد.

بنت با لاپید به این توافق رسیدند، که بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
دوستداروحدت اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
0
0
تمام ترس نتانیاهوی خبیث ، این است که اردن مسلمان عزیز و نسل جدید او به جبهه محور مقاومت روی بیاورد و تمام قراردادهای تحمیلی و تحت اجبار و شرایط ناچاری اردن با رژیم اشغالگر قدس به باد برود، چرا که به هم پیوستن و قوی شدن محور مقاومت و ورود مصر نیز اگر به این محور مقاومت عملی شود این محاصره کامل خواهد شد، و اردن به دلیل هم مرز بودن و موقعیت جغرافیایی با رژیم اشغالگر قدس اگر محور مقاومت را قوی بیابد دیگر ترس او خواهد ریخت و مخصوصا" الان بدلیل گره خوردن منافع مشترک اقتصادی عراق، اردن و مصر و اتحاد آنها، رژیم اشغالگر قدس، خطر بزرگی از این اتحاد جدید احساس می کند اگر این کشورها اختلافات داخلی خود را با سوریه برادرانه حل کنند مصیبت و فاجعه بزرگی برای رژیم اشغالگر قدس خواهد بود؛ و از طرفی این گام مبارک و میمون و بزرگی برای اتحاد نزدیکتر محور مقاومت برای پیروزی است و این اتحاد منطقه را دگرگون خواهد کرد..
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان