تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

تظاهرات خشونت‌آمیز در آفریقای جنوبی

اعتراضات علیه بازداشت جیکوب زوما رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی به خشونت کشیده شد. صد‌ها نفر در روز‌های اخیر به طرفداری از جیکوب زوما که به اتهام فساد به ۱۵ سال زندان محکوم شده است به خیابان‌ها ریختند.

تظاهرات خشونت‌آمیز در آفریقای جنوبی

رویداد۲۴ به گزارش رویترز در این چند روز اخیر با دستگیری جیکوب زوما رهبر سابق آفریقای جنوبی تظاهراتی که منجر به بازداشت تعداد زیادی از معترضان شد شکل گرفت. به گزارش پلیس آفریقای جنوبی بیش از ۲۰۰ نفر در جریان این درگیری‌ها بازداشت شدند و ۶ نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی به اتهام تحقیر دادگاه و دستگاه قضائی به پانزده ماه زندان محکوم شده است. او در دادگاهی حاضر نشد که درباره اتهامات فساد علیه وی تحقیق و تفحص می‌کرد.

جیکوب زوما به دلیل عدم همکاری با کمیسیون تحقیقات درباره فساد اداری و مالی عملاً از حکم عالی‌ترین مرجع قضایی کشور سرپیچی کرده است.

به گزارش رویداد۲۴ وی به اتهام رانت خواری، کلاهبرداری و فساد مالی به دادگاه برده شد. «جیکوب زوما» که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بود روز چهارشنبه خود را به پلیس معرفی کرد تا محکومیت ۱۵ ماهه خود را آغاز کند.

بازداشت زوما یک هفته پس از افزایش تنش‌ها در آفریقای جنوبی اتفاق می‌افتد. روز یکشنبه صد‌ها طرفدار زوما در مقابل خانه او در استان "کوازولو ناتال" اجتماع کردند تا از بازداشت وی جلوگیری کنند. در تصاویر روز عکس‌هایی از تظاهرات خشونت‌آمیز علیه بازداشت جیکوب زوما رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی را ببینید.

منبع: reuters

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان