تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

جزییات فوت یک جوان در اعتراضات دیشب خوزستان

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: یک شهروند جوان شادگانی شب گذشته در جریان تجمع اعتراضی برخی مردم شادگان به وضعیت کم آبی در این شهرستان کشته شد.

اعتراضات خوزستان

رویداد۲۴ در جریان ادامه اعتراضات به بی‌آبی در استان خوزستان یک جوان رد اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داد. طی یک هفته گذشته تجمعات گسترده‌ای در سطح استان خوزستان به ویژه مناطق عرب‌نشین در اعتراض به نبود آب برگزار شد.  کشته شدن این جوان از سوی منابع رسمی تایید شده و عنوان شده که تحقیقات درباره این مساله در جریان است.

فرمانداری شادگان: جوان خوزستانی بر اثر تیراندازی مردم کشته شده است

امید صبری‌پور سرپرست فرمانداری شادگان به ایرنا گفته تیراندازی تجمع‌کنندگان باعث کشتن جوان خوزستانی شده است. او گفته «شب گذشته برخی از مردم شادگان در اعتراض به وضعیت تنش آبی ناشی از خشکسالی تجمع کرده بودند که در پی شلیک تیر هوایی یکی از این تجمع کنندگان کشته شد.»

سرپرست فرمانداری شادگان  همچنین گفته «در جریان این تجمع برخی از معترضان اقدام به تیراندازی هوایی کرده که متاسفانه یکی از این تیر‌ها به فردی که در صحنه حضور داشت اصابت و منجر به فوت وی شد. شناسایی افراد مسبب این حادثه در دستور کار نیرو‌های انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.»


بیشتر بخوانید: اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان / حاصلخیزترین استان ایران چگونه خشک شد؟


در چند روز اخیر مردم خوزستان در بسیاری از شهرستان‌های اهواز از جمله حمیدیه، ماهشهر،سوسنگرد و شادگان به خیابان‌ها آمدند و شعار‌هایی را در اعتراض بی آبی سر دادند. این اعتراضات طی شب و روز گذشته به اوج خود رسید تا جایی که فیلم های منتشر شده از این اعتراضات از درگیری میان نیروهای پلیس و برخی معترضان حکایت می کند.

در بخشی از فیلم‌های منتشر شده از اعتراضات در خوزستان مردم خواستار آن هستند که صدا و سیما و رسانه‌ها به مشکلاتشان بپردازند تا صدایشان به گوش مسئولان برسد.

برخی رسانه‌های امنیتی اعتراضات خوزستان را نیروهای تجزیه‌طلب ربط داده‌اند و نوشته‌اند مردمی که معترض هستند، با تحریک تجزیه‌طلبان به خیابان آمده‌اند. احتمالا بخشی از نیروهای امنیتی به دنبال سرکوب معترضان هستند و از هماکنون فضای سرکوب را با بیان چنین گزارش‌هایی آماده می‌کنند.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان