تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

قربانیان سیل اروپا به ۲۰۰ نفر رسید

با پیدا شدن تعداد دیگری از اجساد سیل ویرانگر اخیر اروپا، شمار قربانیان این سیل سهمگین در این قاره به ۲۰۰ نفر رسید.

شمار قربانیان سیل اروپا

رویداد۲۴  منابع خبری اعلام کردند که شمار قربانیان سیل ویرانگر اخیر در این قاره به 200 نفر رسیده است که از این تعداد 169 نفر آلمانی هستند.

طغیان رودخانه‌ها و سیل در غرب اروپا علاوه بر تلفات جانی و آوارگی هزاران نفر، خانه‌ها، ساختمان‌ها، پل‌ها و راه‌های بسیاری را هم در خود فرو خورده و ارتباطات را قطع کرده است.

همچنان مردم مناطقی از آلمان با مشکلات قطعی برق، تلفن و آب لوله‌کشی مواجه هستند. 

این در حالی است که «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان روز دوشنبه از سوء مدیریت در موضوع اطلاع‌رسانی پیش از وقوع سیل در این کشور انتقاد کرد.

زیهوفر طی نشست خبری گفت دولت‌های محلی و نه دولت فدرال مرکزی، مسئول صدور هشدار وقوع طوفان و به‌راه افتادن سیل در آلمان هستند.

وزیر کشور آلمان در حالی سعی در سلب مسئولیت از دولت فدرال مرکزی درخصوص اطلاع‌رسانی درباره وقوع سیل دارد که زیهوفر طی روزهای اخیر به‌دلیل تلفات بالای سیل در این کشور مورد انتقاد شدید گرفته است.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر همچنین از دولت فدرال آلمان به‌دلیل نرسیدن هشدارهای فاجعه قریب‌الوقوع به مردم در مناطق پرخطر، انتقاد شده است.

بارش شدید باران طی روزهای اخیر در آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس و بلژیک باعث به‌راه افتادن حجم گسترده‌ای از سیل در غرب اروپا شده و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را در مسیر خود از بین برده است.

 به‌رغم تشدید تلاش‌های امدادی در مناطق سیل‌زده غرب این کشور، بحران تشدید شده و سیل به بخش‌های شرقی آلمان و اتریش هم گسترش یافته است. در ایالت‌های غربی آلمان ۱۳۰۰ نفر و در بلژیک ده‌ها تن همچنان مفقود هستند.

کارشناسان معتقدند بارش شدید مانند آنچه در آلمان رخ داده، از مشهودترین و مخرب‌ترین علائم تغییرات آب و هوایی در نتیجه گرمای ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است. 

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان