تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

پرونده نهادهای امنیتی خاص علیه رحیم مشایی دولت رئیسی / فرهاد رهبر را در کابینه نگذارید!

در روزهایی که اخبار قطعی‌تری از ترکیب کابینه ابراهیم رئیسی شنیده می‌شد، گزارش‌هایی از نهادهای امنیتی خاص منتشر شده که محتوای آن علیه چهره‌های اصلی کابینه همچون فرهاد رهبر است. در این گزارش‌ها اطلاعاتی از فرهاد رهبر منتشر شده تا رئیسی از او در کابینه استفاده نکند. رویداد‌۲۴ در این گزارش به این حاشیه‌ها پرداخته است.

کابینه ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴  هفته گذشته رویداد۲۴ گزارشی منتشر کرده بود که نشان می‌داد حضور فرهاد رهبر در کابینه رئیسی قطعی است. فرهاد رهبر مسئولیت انتقال قدرت از روحانی به رئیسی را دارد و گفته می‌شود او در کابینه رئیسی در سمت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده خواهد گرفت. اگرچه این حضور قطعی به نظر می‌رسید اما در روزهای گذشته برخی کاربران امنیتی فضای مجازی اطلاعات قابل توجهی را درباره کابینه منتشر کرده‌اند که احتمال دارد چینش دولت رئیسی تغییراتی داشته باشد؛ از جمله علی قلهکی از کاربران مشهور و امنیتی توییتر (کاربری که زودتر از دیگران خبر تایید صلاحیت‌های انتخابات ۱۴۰۰ را منتشر کرد) نوشت ‏«فردی که در گزارشِ یکی از مجموعه‌هایِ نظارتی به عنوانِ (عنصر نفوذی) در اقتصاد کشور معرفی شده، کارسازیِ ویژه‌ای برای یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت نفت انجام می‌دهد! امیدوارم ابراهیم رئیسی همین امروز گزینه او را از گمانه‌زنی‌ها کنار گذارد.

کاربر ناشناس دیگری دیگری متن یک نهاد خاص را منتشر کرده و مطلب تندی علیه فرهاد رهبر نوشته که متن آن در این راستا بوده که کدهایی برای حذف رهبر مطرح کند تا همین کدها به دست ابراهیم رئیسی برسد. البته در همان گزارش علی طیب‌نیا به عنوان یکی از گزینه‌های اقتصادی دولت رئیسی معرفی شده است.

اگرچه اصولگرایان بهتر از هر کسی از پرونده‌ها و گذشته اقتصادی همفکران خود اگاه هستند، اما جملاتی که در متن آن گزارش مطرح شده، علاوه بر سابقه عجیب اقتصادی آنها و کارسازی‌هایی که در میان آنها انجام شده، نشان‌دهنده عمق اختلافات جبهه اصولگرایان نیز هست؛ چه آنکه در حال حاضر دولت و شورای شهر و مجلس کاملا یکدست شده و جنگ کسب قدرت چهره‌های جریان راست‌گرای ایران تازه آغاز شده است.

در متن گزارشی که به تازگی منتشر شده، از فرهاد رهبر به عنوان اسفندیار رحیم مشایی دولت ابراهیم رئیسی نام برده شده است. حضور اسفندیار رحیم مشایی در دولت دهم باعث شد اصولگرایان در مقطعی محمود احمدی نژاد را کنار بگذارند و مسئولیت دولت او را نپذیرند. همچنان که رحیم مشایی ارتباطی عمیق با احمدی نژاد داشت، فرهاد رهبر هم سال‌ها رفیق نزدیک ابراهیم رئیسی بود و با او به آستان قدس رضوی رفته بود.


بیشتر بخوانید: فرهاد رهبر مسئول هماهنگی و انتقال قدرت در نهاد ریاست جمهوری کیست؟


به گزارش رویداد۲۴ اختلافات به گزارش نهادهای امنیتی خاص علیه فرهاد رهبر ختم نشده و برخی چهره‌های اصولگرا نیز هشدارهایی به رئیسی داده‌اند که او تا کنون سمت اجرایی نداشته و نمی‌داند تیمش را چگونه ببندد، بنابراین بیشتر حواسش را جمع کند در هفته گذشته چند چهره اصولگرا مثل رئوفیان، یوسفیان ملا و کریمی اصفهانی نسبت به اعضای اقتصادی کابینه هشدار داده بودند. بادامچیان که دبیر کل مؤتلفه اسلامی است هم در نشست خبری این حزب صراحتا گفته بود «نشست رئیسی با اقتصاددانان اقدام خوبی است اما ضرورت دارد فقط در برخی چهره‌ها محدود نباشد و از اقتصادشناسان حوزوی و دانشگاهی و تجربه آموخته‌های اقتصاد مردمی نیز نظرخواهی کنند تا آنها راهکارهای عملی و اجرایی را به ویژه در مرحله اقدامات ضربتی به اطلاع ایشان برسانند و تعامل رییس جمهور با دست اندرکاران اقتصادی اعم از صاحبنظران و فعالان این حوزه تدوام یابد.»

پیش از این برخی جریان‌های اصولگرا خبر داده بودند که فرهاد رهبر، مسعود میرکاظمی، محمدرضا فاطمی امین، حجت عبدالملکی و یاسر جبرائیلی به‌عنوان اعضای کمیته تدوین برنامه اقتصادی دولت سیزدهم انتخاب شدند. در خبرهای دیگر جنگ مسعود میرکاظمی و رستم قاسمی مطرح شده بود و ظاهرا اخباری که اصولگرایان علیه یکدیگر منتشر می‌کنند، برای تاثیر بیشتر در ترکیب کابینه است تا به زعم آنها چهره‌های حاشیه‌دار و مورددار به کابینه بعدی وارد نشوند؛ چه آنکه کابینه رئیسی دست‌کم در دولت اول برای اصولگرایان حکم آرمانگرایانه‌ترین خواسته‌ها را دارد و از ائمه جمعه گرفته تا فرماندهان سپاه، چنان تعریفی از دولت رئیسی کرده‌اند که گویا دیگر چنین شانسی در تاریخ به مردم ایران رو نخواهد کرد!

اگر نفرات تیم از همین مجموعه انتخاب شوند، می‌توان پیش‌بینی کرد که به تیم موتلفه چیزی نرسیده است اما تیم اقتصادی نهادهای نظامی، دچار اختلافات داخلی هستند به شکلی که سعید محمد از بعد از نوروز امسال زیر فشار شدید بخشی از اصولگرایان قرار داشت، اما بعد از رد صلاحیت، به شدت مورد استقبال ابراهیم رئیسی قرار گرفت و در چند شهر به نمایندگی از او سخنرانی کرد. از جمله در سفر به زاهدان و مذاکره با مولوی عبدالحمید.

نام سعید محمد البته به عنوان وزیر راه و شهرسازی منتشر شد و به محض این خبر، سابقه او برای برای دیگر زیر ذره‌بین رفت و اخباری از پروژه‌های سدسازی او در دوره فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء منتشر شد که از این حکایت داشت که یکی از دلایل بی‌آبی خوزستان همین سدسازی‌ها و پروژه‌های مطالعه‌نشده او در دوران فرماندهی قرارگاه خاتم بوده است.

در کنار همه اینها قالیباف در راس مجلس هم نیم نگاهی به بعضی وزیران کابینه رئیسی دارد و دنبال سهم خود از وزارتخانه‌های اقتصادی دولت رئیسی است و احتمالا چندین نفر نیز سهمیه او در دولت رئیسی خواهند بود. به این ترتیب ابراهیم رئیسی نیامده، با چالش‌های بزرگی مثل بحران خوزستان و بحران آب مواجه است و حالا اصولگرایان از او سهم خود را از وزارتخانه‌های اقتصادی طلب می‌کنند و برخی دیگر نیز هم هستند که با دلسوزی به دنبال حذف چهره‌های شائبه‌دار از کابینه رئیسی هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
2
8
مطمئنا این سهم گیری ها اگر توسط رئیسی به آن توجه شود سرانجام یک کابینه ضعیف رئیسی خواهد داشت! کابینه ای که نه بر اساس شایستگی و یا برنامه های رئیسی بلکه بر اساس فشار دیگران به او تحمیل شده است! به نظرم رئیسی باید با قدرت تیمی را در کابینه بگذارد که به برنامه های او اعتماد و اعتقاد دارند . وگرنه دولت رئیسی هم دولتی ضعیف تر از دولت روحانی خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
12
5
مثل اربابتون انگلیس از الان دنبال تفرقه افکنی هستید ولی کور خوندید سیلی محکم تر در راه است
مقیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
12
1
زنده باد دکار فرهاد رهبر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
9
3
لطفا بعنوان یک رسانه شرایط کشور را بشناسید، اصول حرفه ای یک رسانه را در نظر داشته باشید، چنین خبرهای زردی را منتشر ننمایید، گسترش تفرقه انگیزی و شایع از اصول حرفه ای یک رسانه نیست! فرهاد رهبر اساسا مشایی نیست! فرهاد رهبر، فردی علمی، اخلاق گرا، اصول گرای اصلاح طلب، مومن و دغدغه مند نسبت به آبادی کشور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
3
قراره کابینه فراجناحی تشکیل شود؟
بهمن آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
4
اولا"رهبرقبلا"مسئول سازمان برنامه ریزی بوده وخیلی ازخرابیهای مدیریتی مال دوره ی ایشونه.دوم اینکه دانشگاه تهران رو به یک دانشگاه خراب ازلحاظ آموزش بدل کردبا گزینش مسئولینی درآن که هم ظاهر وهم توانشان درشان این دانشگاه نبود.سوم،این شخص عاشق خصوصی کردنه. دانشگاه تهران روتاآنجا که تونست پولی کردآنهم بدون رعایت کیفیت آموزش.اساتیدروهم پولکی کرد.اگرکسی تونست حتی یک کارمدیریتی درست ازاین بابا ارائه کنه، معجزه کرده.به هیچوجه وجهه ای براکارمدیریتی نداشته ونداره.مملکت تاکی بایدگرفتارفسیل هاباشه؟
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
6
درز همین خبر نشون از مهارت و نفوذ فرهاد رهبر در ارکان کشور رو داره و بدون پاسخگوئی و مسئولیت پذیری اعمالش
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
2
هرکابینه ای تشکیل بشه حالا جناح ها تاثیرگذار باشن یا نه کابینه ای نخواهد بود که تلاش کنه مشکلات رنگارنگ این کشور رو حل کنه مثل کابینه های قبل و اینم ادامه همون روندهای قبلی خواهد بود
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
1
2
امیدوارم از ۴۰ تا ۵۰ ساله ها چند عضو در کابینه باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
که چی بشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
6
0
چه نفرتی توی مطلبت نهفته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
معلومه با نفرت خوندی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
2
1
خدایا به رییسی کمک کن .هرکسی یه چیزی میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
خدا به رییسی و ملت کمک کنه
امینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
1
آثار بی نظیر دکتر رهبر. در دانشگاه تهران هنوز باعث آرامش دانشگاه است. از تاسیس دانشکده تا مبارزه با انحصار تا ایجاد فضا برای جوانان و کاهش تشنجات بی خود در دانشگاه.
زنده باد مرد بزرگ اقتصاد ایران
لعنت به نهادهای خاص امنیتی فاسد
نظرات شما
پیشخوان