تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

قابلیت جدیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود

 شرکت اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام " Limits" است که به کاربران امکان می‌دهد حساب‌های خود را موقعی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند قفل کنند.

شبکه های اجتماعی

رویداد۲۴ آدام ماسری رئیس اینستاگرام گفت بعد از آزار و اذیت  بوکایو ساکا، مارکوس راشفورد و جیدون سانچو فوتبالیست‌های انگلیسی توسط هواداران عصبانی، تصمیم گرفتیم که ابزاری را به پلتفرم اینستاگرام اضافه کنیم که به کاربر اجازه می دهد تا آزارهای رسیده از طرف حساب های ناشناس را محدود کند.

یکی از عوارض احتمالی این بود که بسیاری از نظرات آزار دهنده از emoji استفاده می‌کردند، که اینستاگرام ممکن است در درک این emoji ها دچار اشکال شده باشد و آن‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف معنی‌های مختلفی داشته باشند. ماسری مجدداً به اشتباه اینستاگرام اعتراف کرد و خاطر نشان کرد که از آن زمان این مسئله را برطرف کرده است. وی گفت اینستاگرام به طور فعالانه نظرات فوتبالیست‌ها را رصد می‌کرد، اما موجی از گزارش‌های کاربران را پیش بینی نکرده بود.

ابزار‌های اینستاگرام مانند Block and Restrict به کاربران اجازه می‌دهد قبل از اینکه دیگران نظرات کاربر را ببینند یا پیام‌های شخصی را بدون ارسال رسید‌های خوانده شده دریافت کنند، نظرات آن‌ها را تأیید کنند. ابزار دیگری که اخیراً اضافه شده است به نام Hidden Words به کاربران اجازه می‌دهد تا کلمات کلیدی خاصی را در هر دو پیام مستقیم مسدود کنند.


بیشتربخوانید: قابلیت جدید اینستاگرام در مورد لایک‌ها

کاربرد ویژگی Limits

رئیس اینستاگرام گفت که ویژگی Limits می‌تواند به فوتبالیست‌ها کمک کند، زیرا تنظیمات ساده‌ای را برای محدود کردن نظرات و واکنش‌های ناخواسته ارائه می‌داد. این ویژگی در اوایل این ماه توسط مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی، ایجاد شد، اما اینستاگرام هنوز به طور رسمی آن را اعلام نکرده بود.

در تصاویری که به اشتراک گذاشته شده است، کاربران دارای این ویژگی بخش جدیدی به نام محدودیت‌ها را در کنترل حریم خصوصی اینستاگرام پیدا می‌کنند که توضیح می‌دهد آن‌ها می‌توانند به طور موقت نظرات و پیام‌های گروه‌های خاص علاقه‌مندان خود را محدود کنند.

سپس کاربران می‌توانند برای محدود کردن دنبال کنندگان اخیر و حساب‌های ناشناس، گروه‌ها را روشن یا خاموش کنند، زیرا این حساب‌ها می‌توانند شامل هرزنامه ها یا آن‌هایی هستند که فقط برای آزار و اذیت شما ایجاد شده اند. این ویژگی همچنین به کاربران امکان می‌دهد مدت زمان محدودیت‌ها را تعیین کنند.

اینستاگرام از بیان اینکه این ویژگی به چه صورت در دسترس است خودداری کرد، اما اظهار داشت که فعلاً در کشور‌های منتخب در حال آزمایش است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان