تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

افشاگری معاون سازمان محیط زیست از چگونگی واگذاری استخراج نفت از هورالعظیم به شرکت‌های چینی و اخراج ژاپنی‌ها

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در دهه ۸۰ شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکت‌‎‌های چینی سپرده شد.

 استخراج نفت از هورالعظیم

  رویداد۲۴ معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

وی ادامه داد: ژاپنی‌ها حاضر بودند برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران با تکنولوژی سطح بالا، همانند استخراج در دریا، از این حوزه‌ها بهره‌بردای کنند. اما چینی‌ها حاضر به انجام این کار نشدند و به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را دادند که متاسفانه یک شورای بالا دستی امنیتی هم آن را می‌پذیرد.

لاهیجان‌زاده گفت: شرکت ژاپنی برای استخراج نفت از میادین حوزه هورالعظیم مطالعات گسترده‌ای را انجام داده بود و بر اساس این طرح قرار بود همه تاسیسات نفتی در آب نصب شود و در آب کار کنند.

او افزود:، اما در دهه ۸۰ شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکت‌‎‌های چینی سپرده شد. در سال ۸۹ اتفاق ناگواری رخ داد و به این شرکت‌ها اجازه داده شد که در محیط غیرآبی کار بکنند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مجوز این کار از یکی از شورا‌های امنیتی بالادستی گرفتند. هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان