تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر

استوری عجیب هلیا دختر قمه کش قبل از حکم مجازاتش! + عکس‌های لاکچری

عکس دیده نشده از هلیا دختر قمه کش اصفهانی که این روز‌ها با پخش شدن کلیپ قمه کشی اش در پارک بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است را با هم در مطلب زیر میبینیم.

هلیا دختر قمه کش

رویداد۲۴ هلیا دختر قمه کش در اصفهان زندگی می‌کند. فیلم هلیا دختر قمه کش بسیار در فضای مجازی پخش شد. هلیا دختر قمه کش لحظه‌ای که پارک دشت اصفهان را بهم ریخت فکر را هم نمی‌کرد معروف شود. گفته می‌شود هلیا دختر قمه کش بخاطر میثاق دعوا کرده است. در ادامه بیشتر از هلیا دختر قمه کش بخوانید.

چند روزی است که از درگیری وحشتناک و جنجالی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، می‌گذرد. آن روز عصر هلیا با رقیب عشقی خود در پارک دشت بهشت اصفهان قرار گذاشت. منتظر آمدنش بود که ناگهان چشمش به میثاق افتاد. رقیب هلیا با میثاق همان پسر مورد علاقه‌اش وارد شد. بحث و ناسزا جای خود را به قمه داد. قمه را هلیا کشید، آن هم به خاطر میثاق. حالا با وایرال شدن این فیلم در شبکه‌های مجازی، هلیا بازداشت شده است.

آنچه بیش از هر چیز درباره رفتار هلیا که برخی آن را نشانگر گونه‌ای نوظهور و البته متفاوت از خشونت در زیرپوست این نسل می‌دانند، باید مدنظر قرار گیرد، پرهیز از برچسب‌زنی به او و همسالانش است. رفتار رسانه‌ای ما دقیقاً در این نقاط دارای اهمیت است. ما می‌توانیم فرد و یک گروه را ذیل یک صفت و رفتار قرار دهیم و آن‌ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم یا می‌توانیم این رفتار را واکنشی هیجانی و از روی ناپختگی معرفی کنیم که امری قبیح است و نه دستمایه طنز و سرگرم شدن. ما باید «رفتار» را تقبیح و علل آن را واکاوی کنیم، اما از فرد، نسل و جنسیت صیانت کرده و صفات «ساختارشکن»، «بی‌فایده» و «ضداجتماعی» را کنار بگذاریم. واکنشی که یک نسل و جنسیت را مورد هجمه قرار دهد قطعاً منجر به بازتولید رفتار‌های مشابه خواهد شد.

جزئیات ماجرا درگیری هلیا دختر قمه کش چه بود؟


یکی از دوستان و شاهدان آن روز عصر در پارک دشت بهشت دعوا را به تصویر می‌کشد: «طبق هر روز عصر در پارک نشسته بودیم. هلیا و دوستانش آمدند و سمت کتابخانه، جایی که پاتوق همیشگی آن‌ها بود، رفتند. حدود یک ربع بعد میثاق همراه با دختری وارد پارک شدند. هلیا که از آمدن آن‌ها شوکه شده بود، نمی‌دانست چه کار کند.

دختری که همراه با میثاق بود، با عجله و خشونتی عجیب به طرف هلیا حمله‌ور شد. هلیا را روی زمین انداخت و دعوا بالا گرفت. هلیا برای قدرت‌نمایی از لباسش قمه‌ای بیرون آورد. به قدری فضای آنجا شلوغ و در هم بود که متوجه نشدیم چگونه صورت میثاق زخمی شد.

کل دعوا حدود ۱۰دقیقه طول کشید. از یکی از دوستان‌مان شنیدم میثاق را به بیمارستان رساندند و شدت جراحات چاقو زیاد بوده است.» او با هیجانی که یادگار روز دعوا بود، ادامه می‌دهد: «مسبب اصلی این دعوای جنجالی دختر دومی بود که در زندگی میثاق پا گذاشت.»


هلیا دختر قمه کش مردانه رفتار می‌کرد


شاهد ماجرا از شخصیت و زندگی هلیا می‌گوید: «یک‌سالی می‌شد که هلیا را می‌شناختم. می‌گفت ۱۸سال دارد، اما دروغ می‌گفت کمتر بود. هلیا رفتار‌های مردانه داشت. همیشه دلش می‌خواست مثل پسر‌ها رفتار کند، حتی سلام معمولی را با سام علیک جواب می‌داد. وقتی بچه بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و با مادرش زندگی می‌کرد. هلیا یک برادر کوچک‌تر هم دارد.

در این یک سالی که او را می‌شناختم و هر روز در پارک می‌دیدمش، رفتار‌های نرمالی از خود نشان نمی‌داد. گاهی پیرمرد‌های پارک را اذیت می‌کرد. گاهی چاقو در جیبش می‌گذاشت. ترامادول هم می‌خورد. انواع موادمخدر را هم مصرف می‌کرد، اما اعتیاد نداشت. همه را برای قدرت‌نمایی و خودنمایی به رخ دوستانش می‌کشید. چند ماهی می‌شد که با میثاق در یک میهمانی آشنا شده بود. عاشق میثاق بود، تا اینکه پای دختر دومی به میان آمد. اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های میثاق و خودش برای هلیا فرستاد.»

شب دستگیری هلیا دختر قمه کش

بعد از اینکه هلیا متوجه خیانت پسر مورد علاقه‌اش شد، تاب نیاورد و با رقیب عشقی خود قرار گذاشت. بعد از آن روز هیچ‌کس در پارک تجمع نکرد. همه غیب شدند. یکی از دوستان صمیمی هلیا شب گذشته خانه آن‌ها بود. شامگاه دوشنبه مأموران پلیس با حکم وارد خانه شدند. هلیا را دستگیر کردند و به کلانتری ولیعصر در اصفهان بردند. دوست هلیا می‌گوید شب دستگیری مادر هلیا فریاد می‌زد که چنین دختری ندارد.

پدر هلیا هم وقتی وارد کلانتری شده، با مادر هلیا وارد بحث شدیدی می‌شود. پدر و مادرش به جای دفاع از هلیا دنبال مقصر می‌گشتند. میثاق از بیمارستان مرخص شده، ولی نصف صورتش در دعوا زخمی شده. هنوز مشخص نیست میثاق را چه کسی مورد ضرب‌وشتم قرار داده. وقتی میثاق زخمی شد که قمه دست هلیا نبود، بلکه دست یک پسر بود.

منبع: فردا نیوز
برچسب ها: عکس روز ، حوادث
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
2
3
واقعا جای تاسف داره و حای توجیه نداره حرکت این دختر کم سن و باید برخورد جدی بشه تا دیگه این عمل سر نزنه وگرنه بازم شاهد این حرکات فاجعه بار هستیم . به این فکر کنیم که شاید دفعه بعد خدای ناکرده کسی کشته بشه جای زخمی شدن
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
5
این هلیابایدبره سرمیزمذاکره برجام.سودهم نداشته باشه، ضررامثال ظریف وصالحی وعراقچی روکه دیگه نداره.
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
1
جامعه محدود و بسته و مذهبی ایران ظرفیت امدن واتساب تلگرام فیسبوک اینستاگرام توئیتر و ماهواره و... رو نداشت و نتیجش شد دختران و پسران بی بند و بار و کاهش شدید ازدواج و افزایش طلاق درسته شرایط اقتصادی هم بسیار تاثیر داره ولی خب فرهنگ هم تاثیر زیادی در این زمینه ها داره امثال هلیا ها توانایی تشکیل خانوداده و بچه داری و شوهر داری را نخواهند داشت و با کوچکترین بحثی مهریه به اجرا گذاشته خواهد شد مادری که ظهر ساعت 11 از خواب بلند خواهد شد و در فضای مجازی سیر خواهد کرد و با پسران زیباتر از شوهرش اشنا خواهد شد مادر زندگی و زن نخواهد بود کار از ریشه خرابه نه تنها اقتصاد مردم را ویران کردند بلکه فرهنگ و باورهای مردم را هم ویران کردند زمان شاه یادمه مساجد پر بود حتی مردم در کفشداری مینشستند اکثر زنان حجاب عالی داشتند و عده ای هم که بی حجاب بودند بی بند و بار نبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
2
3
این رفتار مردانه نیست شرورانه است
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
1
هلیا شر میشه نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
وقتی تشویقش میکنن هلیا هم خوشحال میشه .خداصبربده به خانواده شوهرش. ازدواج کنه مادرشوهر جراعت نمکنه بهش حرف بزنه باقمه میره سراغش
نظرات شما
پیشخوان