تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

اعتراضات ضد دولتی در تونس

اعتراضات ضد دولتی در تونس بر سر مسائل سیاسی اقتصادی و اجتماعی سبب د رگیری میان پلیس و مردم شد. این اعتراضات با تهدید دولت تونس مبنی بر اینکه اگر از ادامه اعتراضات دست برندارند ارتش با گلوله با آن‌ها مقابله خواهد کرد همراه شد.

اعتراضات ضد دولتی در تونس

رویداد۲۴ اعتراضات خشونت‌آمیز در بسیاری از شهر‌های تونس یکشنبه شب ۲۵ جولای آغاز شد. معترضان تونسی نسبت به وضعیت بد سلامت و شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی اعتراض دارند.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از الجزیره معترضان با نادیده گرفتن محدودیت‌های کرونایی و گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد در پایتخت این کشور و شهر‌های دیگر تجمع کردند. پلیس تونس نیز در جریان این شلوغی‌ها با معترضان ضد دولتی برخورد کرد و بین آن‌ها درگیری ایجاد شد.

معترضان در این اعتراضات با شعار‌هایی ضد دولت تونس خواستار برچیدن پارلمان تونس شدند. در پی اعتراضات گسترده، قیس سعید رئیس جمهوری این کشور، هشام مشیشی را از سمت نخست وزیری برکنار کرد و پارلمان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش رویترز راشد الغنوشی رییس پارلمان و رهبر جنبش النهضه رییس جمهوری این کشور را به کودتا علیه انقلاب و قانون اساسی متهم کرد. وی معتقد است که هواداران النهضه و ملت تونس از انقلاب دفاع خواهند کرد.

قیس سعید به معترضان نیز هشدار داد که اگر بخواهند به اعتراض خود ادامه دهند ارتش تونس با گلوله پاسخ آن‌ها را خواهد داد. در تصاویر روز عکس‌هایی از این اعتراضات خشونت‌آمیز را ببینید.

منبع: ALJAZEERA

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان