تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

مدیرعامل اسبق آبی‌ها: وزیر برای استقلال کاری کند که تا به حال نکرده!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: ای کاش رئیس مجمع باشگاه استقلال شخصاً به مسائل این باشگاه ورود کند تا مشکلات استقلال پیش از این بزرگ و بزرگتر نشود.

امیررضا واعظی آشتیانی

رویداد۲۴ تیم استقلال در شرایطی در نبود تعدادی از نفرات اصلی در خانه نساجی مازندران این حریف قائمشهری را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد که فرهاد مجیدی و تیمش از هفته ها قبل درگیر مسائل مالی و اختلافات گوناگون در سطح مدیریتی باشگاه هستند. امیررضا واعظی آشتیانی در گفتگو با خبرورزشی، درباره چرایی بروز مشکلات اخیر در باشگاه استقلال حرف زد.

مشکلات باشگاه استقلال چه زمانی قرار است به پایان برسد؛ در حالی که این تیم با این همه مشکلات به این خوبی نتیجه می گیرد؟

هرچه اختلافات بین باشگاه و تیم عمیق تر شود طبعاً مشکلات به همان اندازه بزرگتر می شوند. من فکر می‌کنم وزارت ورزش باید در این زمینه بزرگتری کند. این فراتر از آن است که معاونت ورزش قهرمانی بخواهد به مسائل استقلال ورود کند. بلکه باید خود وزیر پس از بازگشت از سفر جلسه بگذارد و این مشکلات و مسائل را به نحوی به سرانجام خوب برساند.

چرا وزیر؟

استقلال در حال حاضر سه موقعیت مهم را پیش رو دارد. ابتدا رقابت‌های جام حذفی که می‌تواند یک قهرمانی برای این باشگاه و هوادارانش به ارمغان بیاورد و سپس پایان فصل و تیم بستن برای ورود به لیگ بعد و ورود دوباره به رقابت‌های آسیایی. وزیر باید به این مسائل ورود کنند و جلسه ای با مدیران باشگاه داشته باشد تا این اتفاقات به سرانجام مثبت برسند. باید به گونه ای عمل کنند که کادر فنی و تیم نسبت به مدیریت باشگاه نگاهی متفاوت از اینکه امروز هست پیدا کند.


بیشتر بخوانید: استقلال قهرمان را تعیین می‌کند!


بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

در واقع من فکر می‌کنم استقلال این روزها فقط اسمش را یدک می‌کشد و باشگاه به شکلی که باید و شاید نیست. اعضای باشگاه باید منسجم و متعهد باشند از بالاترین سطح تا پایین‌ترین آن. همانطور که گفتم ۳ اتفاق مهم پیش روی استقلال است. لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و بحث یارگیری و تسویه حساب با بازیکنان.

به نظر شما هیئت مدیره جدید باشگاه چقدر در این زمینه توانسته اثرگذار باشد؟

شرایط امروز نشان می دهد که اگر باشگاه هیئت مدیره هم داشته باشد این افراد توانایی حل و فصل مسائل را ندارند. تیم مدیریتی باید به صورت منسجم کنار تیم فوتبال استقلال باشد که نیست. این نشان می دهد هیئت‌مدیره توانایی اداره باشگاه را ندارد. شاید هم دلیلش این است که این هیئت مدیره سوری تشکیل شده و باز هم می گویم شاید چون هنوز به ثبت شرکت‌ها نرفته نتوانسته آنچنان که باید و شاید توانمندی هایش را نشان بدهد. وقتی مدیر توانمند نیست سرمربی مجبور می‌شود خودش دست به جیب شده به تیم پاداش بدهد و یا با هزینه خودش تیم را به سفر ببرد.

چه میزان از این مشکلات متوجه مدیرعامل باشگاه است؟

مدیرعامل اگر بخواهد با شرایط فعلی به کارش ادامه بدهد دچار یک تحلیل اشتباه شده است. ضمن اینکه تکرار و ادامه این اشتباهات منجر به بروز اتفاقات بدتر در آینده می شود و می توان پیش بینی کرد که وضعیت به مراتب بدتری از امروز ظرف یکی دو ماه آینده گریبان باشگاه را بگیرد. به همین خاطر است که می‌گویم وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع باید برخلاف گذشته که فقط برای باشگاه مدیرمنصوب می کرده این بار کاری که تا به حال نکرده را انجام بدهد و خودش به این مسائل ریز باشگاه بپردازد. مسایلی که عمده آنها اقتصادی است. اگر اسپانسر تعهداتی داشته که پرداخت نکرده سراغ آنها را بگیرد و اگر اسپانسر بیش از تعهداتش پول پرداخت کرده بر شیوه مدیریت هزینه صورت گرفته تا اینجا نظارت دقیق کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال
نظرات شما
پیشخوان