تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

شکایت «آمنه بهرامی» از «لانتوری» در حکمیت خانه سینما به نتیجه نرسید، کار به دادسرا کشید

کارگردان «لانتوری» حکمیت هیات امنای خانه سینما برای داوری در پرونده شکایت آمنه بهرامی را نپذیرفت و کار را به دادسرا کشاند.
رویداد۲۴-کارگردان «لانتوری» حکمیت هیات امنای خانه سینما برای داوری در پرونده شکایت آمنه بهرامی را نپذیرفت و کار را به دادسرا کشاند.

پس از اکران فیلم سینمایی لانتوری که بخشی از آن به موضوع اسیدپاشی می پردازد، آمنه بهرامی به دادسرای رسانه مراجعه کرد و از کارگردان این فیلم برای استفاده غیرمجاز از داستان زندگی او -که قرار بود در آلمان فیلم شود- شکایت کرد. پیگیری این پرونده در دادسرا ادامه داشت که خانه سینما با دعوت از طرفین این پرونده خواستار حل و فصل موضوع در این مرکز سینمایی شدند.

در این جلسه که قرار بود ساعت 4 عصر یکشنبه 11 مهر برگزار شود، هیات امنای خانه سینما به هر یک از طرفین برگه رضایتنامه ای را دادند که براساس آن تایید می کردند حکمیت هیات داوران خانه سینما را پذیرفته و حاضر به حل و فصل پرونده بدون ورود دادگستری هستند. آمنه بهرامی که به همراه مادر و وکیلش در این جلسه حاضر شده بود این رضایتنامه را امضا کرد و همه در انتظار تایید رضا درمیشیان ماندند.اما این کارگردان که با فیلم پرجنجالش شهرتی پیدا کرده است صلاحیت هیات داوران خانه سینما و همکارانش را نپذیرفت و با اعلام این موضوع محل را ترک کرد.

هیات داوران خانه سینما نیز که به عنوان حکم در این پرونده حاضر شده بودند، پس ازرد صلاحیتشان از سوی کارگردان لانتوری، ادامه جلسه را غیرممکن دانسته و اعلام کردند چون آنها به عنوان حکم حاضر شده اند، باید از سوی طرفین پذیرفته شوند که با این شرایط داوری شان زیر سوال می رود و آمنه بهرامی باید شکایتش را ازطریق دادگاه رسانه پیگیری کند.

این دختر جوان که اولین حکم قصاص چشم را درتاریخ قضایی جهان و با تلاش خستگی ناپذیرش گرفت گفت: من با دعوت خانه سینما به این جلسه رفتم و می خواستم موضوع را در فضایی سینمایی حل کنم اما ظاهرا آقای درمیشیان داوری همکارانشان را به مصلحت ندانسته که آن را رد کردند.

آمنه بهرامی گفت :درون مایه لانتوری از کتاب من در آمده و حتی تمام جزییات صحنه های آن نیز برگرفته از کتاب من است و مطمئنم که آقای درمیشیان نیز به این موضوع واقف هستند.من کوتاه نمی آیم و همانطور که بعد از 7 سال توانستم قصاص اسیدپاشم را بگیرم، در این پرونده نیز حقم را خواهم گرفت.»

آمنه بهرامی که برای پیگیری این شکایت درمانش را نیمه کاره گذاشته و به تهران آمده بود، به زودی به اسپانیا می رود تا درمانش را ادامه دهد. این در حالی است که قراراست پرونده این ماجرا پس از رد جلسه حکمیت خانه سینما ازسوی کارگردان فیلم،در دادگاه رسانه رسیدگی شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان