تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

بروجردی: تلفن همراه ایمن ملی علاوه بر وزرا در اختیار نمایندگان مجلس نیز قرار می‌گیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ قرار است تلفن همراه ایمن ملی تولید و در اختیار وزرا و همچنین احتمالا نمایندگان مجلس قرار گیرد.
رویداد۲۴-رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ قرار است تلفن همراه ایمن ملی تولید و در اختیار وزرا و همچنین احتمالا نمایندگان مجلس قرار گیرد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای وزرا گفت: در کمیته دائمی پدافند غیرعامل این موضوع مصوب شده است البته قرار است یک تلفن ایمن ملی را طراحی کنند و در اختیار مسئولین قرار دهند در واقع این تلفن ایمن جایگزین آن تلفنها می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که تلفنهای هوشمند فعلی برای مسئولین دارد لذا این تلفنها دیگر با این تصمیم در اختیار آنها قرار نمی گیرد و البته این تصمیم فقط مشمول وزرا نیست و احتمالاً نمایندگان مجلس نیز جزء همین لیست قرار می گیرند یعنی به آنها نیز از تلفنهای ایمن همراه داده می شود چون اطلاعات طبقه بندی شده در اختیار مسئولین است لذا اولویت با مسئولین است.

بروجردی در رابطه با اینکه اگر امنیتی در استفاده از تلفن همراه برای مسئولین نیست پس برای اقشار مردم نیز چنین امنیتی وجود ندارد پس آیا نباید این تلفنها در اختیار آنها قرار گیرد گفت: حساسیت به دلیل اینکه اطلاعات طبقه بندی شده در اختیار مسئولین است بیشتر است ضمن اینکه باید یک آموزش همگانی به مردم داده شود که حریم خانواده نیز محفوظ باشد چرا که یک دستگاه تلفن یک دستگاه شنود توسط کمپانی‌های بزرگ جهانی است و این مساله را بسیاری از شهروندان ما مطلع نیستند و باید در این زمینه آگاه سازی صورت گیرد و از طریق رسانه ملی نیز این موضوع آموزش داده شود.

وی در مورد اجرایی شدن این طرح گفت: امیدواریم تا آخر سال این موضوع اجرایی شود.

برچسب ها: بروجردی ، مجلس ، وزیر ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان