تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‎‌دهد؛

تقابل سردار نقدی و ۸۰ میلیون منافق! / تا کجا قرار است سرمایه‌های اجتماعی را نابود کنید؟

سردار نقدی ۸۰ میلیون ایرانی را منافق خوانده و گفته که مردم با طرح صیانت از فضای مجازی موافق‌اند. این در حالی است که شاهد اجماع کم نظیری در مخالفت با محدودسازی اینترنت در میان مردم، نخبگان و جریان‌های سیاسی هستیم.

سردار نقدی
رویداد۲۴ روز گذشته سردار نقدی، مخالفان طرح صیانت از فضای مجازی را یک مشت کامنت گذاران منافق خواند. این سخن صدای اعتراض اصولگرایان و اصلاح طلبان را درآورد تا جایی که به شدت به سردار نقدی و جریان فکری او انتقاد کردند که چرا باید ۸۰ میلیون نفر مردم ایران، منافق و آلبانی‌نشین معرفی شوند!

سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در سخنانی در میان مخالفت‌های گسترده با طرح صیانت از فضای مجازی، به حمایت از آن پرداخت و گفت: «تاکی باید ذلیل باشیم؟ تاکی باید توسری خور باشیم؟ وابستگی به استعمار تا کی؟ دولت که خودش مسبب اصلی این ننگ و طرفدار سلطه بیگانگان بر فضای مجازی است دولت که خودش دوست دارد دشمن برای فضای مجازی ما تصمیم بگیرد، حاج قاسم را حذف کند، صفحه رهبری را هروقت دوست دارد ببندد، مقاومت را سانسور کند، دولت که طرفدار آنهاست نمی‌توانیم از او انتظاری داشته باشیم.»


بیشتر بخوانید:روح الله مومن نسب، مشاور طرح صیانت از فضای مجازی کیست؟


نقدی به انتقاد از دولت اکتفا نکرد و در ادامه خطاب به مجلس گفت: «آهای مجلس محترم لااقل شما کاری کنید. بعد از ۱۴ ماه که آقا فرمودند ساماندهی فضای مجازی کار اولویت دار مجلس است تازه می‌خواهید برای این کار کمیسیون تشکیل دهید و با ترس و لرز راجع به استقلال ایران در فضای مجازی حرف می‌زنید! به این وضعیت خفت بار پایان دهید یک روز ادامه این وضعیت ننگین در فضای مجازی قابل تحمل نیست این ننگ کمتر از کاپیتولاسیون نیست نگذارید نام ما هم در تاریخ مثل پذیرندگان کاپتولاسیون یاد شود. شما که از ارتش بعث و ارتش آمریکا نترسیدید و جلوی آن‌ها ایستادید از یک مشت منافق کامنت‌گذار که در سالن‌های هدایت جنگ روانی در فضای مجازی در ریاض و آلبانی و دبی و لس‌آنجلس نشسته اند و با شیفت‌های شبانه روزی که با پول‌های نفتی عربستان! اسرائیل و سازمان سیا با انبوه پیام‌ها خود راجای افکار عمومی ایران جازده اند نترسید مردم باشما هستند مردم استقلال و عزت شان را می‌خواهند، نترسید از شرف این ملت دفاع کنید به حاکمیت بیگانگان بر مدیریت فضای مجازی ایران پایان دهید.»

چهارشنبه گذشته، مجلس یازدهم در جلسه غیرعلنی خود طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن طرح صیانت از فضای مجازی به کمیسیون خاص ارجاع می‌شود تا مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی قرار بگیرد. طرح‌هایی که به شکل اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود به صورت آزمایشی قابلیت اجرایی دارند و مهلت آزمایشی آن نیز در صحن مجلس مشخص می‌شود و بازه زمانی آن توسط نمایندگان و با رأی آن‌ها معین خواهد شد. پس از سیر این مراحل شورای نگهبان آن را مورد بررسی قرار خواهد داد و در نهایت شکل اجرایی و قانونی به خود خواهد گرفت.

به گزارش رویداد‌۲۴ مطرح شدن اصل ۸۵ قانون اساسی که اختیار قانون گذاری را از صحن مجلس به یکی از کمیسیون‌ها واگذار می‌کند، محل تردید جدی است. به نظر می‌رسد، چون صحن علنی مجلس محل توجه رسانه‌ها و مردم است و بحث و بررسی هم درباره کلیات و هم درباره جزئیات، بررسی این طرح می‌توانست فشار افکار عمومی و رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی را افزایش دهد.

سردار نقدی و ۸۰ میلیون منافق!

سردار نقدی در حالی ادعا کرده که مردم با طرح محدودین فضای مجازی موافق هستند و مجلس نباید یک مشت کامنت گذار منافق آلبانی نشین را جدی بگیرد که موجی نارضایتی و مخالفت با طرح مجلس بر هیچ کس پوشیده نیست. رضاخواه نماینده مخالف طرح صیانت از فضای مجازی آمار جدید و شوکه کننده‌ای از میزان سرچ کلمه مهاجرت پس از تایید این طرح در مجلس گفت و اعلام کرد: سرچ کلمه مهاجرت به ترکیه بعد از طرح اخیر مجلس درباره فضای مجازی ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است!

وجود فضای مجازی و گسترش اینترنت در سراسر کشور، اگر هیچ مزیتی تاکنون به همراه نداشته باشد حداقل توانسته صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان برساند. شاید اگر فضای مجازی تا این اندازه در کشور گسترش پیدا نکرده بود، عده‌ای ادعاهای مطرح شده از سوی سردار نقدی را باور می‌کردند، اما در شرایط امروز که حتی کاربران غیرسیاسی فضای مجازی که علایق و کسب و کار خود را در آن دنبال می‌کردند نیز مخالفت خود را با طرح مجلس اعلام کرده و خواستار عدم اعمال محدودیت بر فضای مجازی هستند. 

سردار نقدی در حالی دولت را مسبب گسترش فضای مجازی معرفی می‌کند که اگر قرار باشد یکی از معدود موفقیت‌های دولت در هشت سال گذشته را نام برد باید تلاش دولت برای ادامه فعالیت واتس آپ و اینستاگرام با وجود فشارهای شدید برای فیلترینگ آن، افزایش پهنای باند و ...اشاره کرد. حسن روحانی اخیرا گفته بود اگر فضای مجازی نبود، امکان مدیریت تحصیل دانش آموزان در دوران کرونا وجود نداشت و به لطف فضای مجازی بود که آموزش و پرورش در این دوران همچنان ادامه پیدا کرد.

تقلیل دادن مخالفت و نادیده انگاشتن اعتراض ۸۰ میلیون ایرانی امروز از سوی سردار نقدی بیشتر شبیه به یک جوک تلخ اما خنده دار است. کسی دیگر نسبت دادن دیدگاه مخالف با خود به دشمنان و منافق خواندن آنها را جدی نمی‌گیرد بلکه به آن می‌خندد تا جایی که دیدیم نه تنها کاربران و اصلاح طلبان و رسانه‌ها بلکه اصولگرایان نیز به این اظهارات واکنش نشان دادند.

واکنش‌های توییتری به اظهارات سردار نقدی

به گزارش رویداد‌۲۴ در میان واکنش‌ها به اظهارات سردار نقدی، اصولگرایان نیز حضور پررنگی داشتند. چهره‌های نزدیک به جریان اصولگرایی یکی پس از دیگری به اظهارات سردار نقدی واکنش نشان دادند و گفتند ما مردم غیرهمفکر شما هستیم نه منافق آلبانی نشین.

محمد مهدی همت پسر شهید همت از جمله افرادی بود که به اظهارات سردار نقدی واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: نگرانم چیزی بگم بگند همت هم رفته آلبانی...

یک خبرنگار اصولگرا نیز نوشت: سردار نقدی به منتقدین طرح صیانت گفته یک مشت کامنت گذار منافق! اینا مردم غیر همفکر رو از خودشون دور کردن، کم کم دارن ما که همفکر خودشونیم رو هم از خودشون دور می‌کنن.

مصطفی زالی استاد دانشگاه نیز توییت کرد: درک این واقعیت احتمالا چندان سخت نیست که وقتی ماهیت قانونی/ طرحی به گونه‌ای است که اکثریت شهروندان یک کشور را به مجرم و منافق تبدیل می‌کنند باید در اصل آن شک کرد.

محسن عبداللهی استاد دانشگاه نیز در واکنش به اظهارات سردار نقدی توییت کرد: این گفته درست نیست. مردم حق دارند از مجرای اعمال اصل مشارکت، نظرات خود را نسبت به طر ح‌ها و لوایحج در دستور کار مجلس به هر شکلی ابراز کنند. منافق نامیدن مردمی که نامیدانه به دنبال مشارکت در قانون گذاری هستند، ممانعت از اعمال حق و تفرقه افکنان است.

میکائیل دیانی، مستند ساز اصولگرا نیز در توییتر نوشت: من اگر در برابر طرح صیانت باشم منافق ام؟! جناب آقای سردار نقدی تا کجا قرار است سرمایه‌های اجتماعی جمهوری اسلامی را از تنه درخت نظام بتراشید؟!

مجید رفیعی روزنامه نگار اصولگرا نیز نوشت:‌ای کاش سردار نقدی بی ادبی و توهینی که به منتقدان طرح صیانت داشتند را جبران کنند. ما مثل ایشان بی ادب نیستیم، اما یک روز این طرز تفکر را در کشور شکست خواهیم داد. ما یک مشت خواهیم بود، اما منافق نه. تمام تلاش‌ها برای بستن فضا و عصبانی کردن مردم را هم جزء خط نفوذ می‌دانیم.

پرویز امینی، مشاور دفتر رهبری خظاب به سردار نقدی در توییتر نوشت: سردار نقدی! مسائل حکمرانی خصوصا مسئله پیچیده فضای مجازی با رگ گردن کلفت کردن حل نمی‌شود و تنها ذهن عوامانه تو را آشکار می‌کند. با همین فهم عوامانه چه لطماتی که در این سال‌ها به جمهوری اسلامی زدی که یک مورد آن به باد فنا دادن نهاد بسیج مستضعفان است که بعد از تو هنوز کمر راست نکرده.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات نیز نوشت: به اظهارنظر مردم و مشارکت جویی شان می‌گویند کامنت گذاری منافقان، به محدودیت و مانع گذاری هم می‌گویند صیانت. شما در کدام سرزمین زندگی می‌کنید؟ ما در ایران هستیم و هیچ وقت هم به شما نمی‌گوییم خودتان می‌دانیم و مملکت تان، چون اینجا ممکلت ماست، ایران ما

مخالفت با طرح صیانت از فضای مجازی، از دادستان قم تا سید محمد خاتمی

به گزارش رویداد‌۲۴ شاید برای معدود دفعاتی باشد که یک اجماع سراسری در مخالفت با یک طرح در مجلس را در سطح جامعه و در میان سیاسیون و نخبگان شاهد هستیم. در حالی که یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد‌۲۴ خبر داده بود که اکثر غریب به اتفاق نمایندگان مجلس با طرح صیانت موافق هستند، اکنون اما نمایندگان که با سیل مخالفت افکار عمومی مواجه شده‌اند، یکی پس از دیگری در حال اعلام مخالفت خود با این طرح و نشان دادن مواضع خود هستند.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد و عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم هم از این طرح انتقاد کرده و گفته آخرین متنی که من در سامانه دیدم در تاریخ ۴ مرداد بود. اگر این طرح تصویب شود نتیجه آن این خواهد بود که در ۴-۵ ماه آینده با مسدودی و محدودیت‌های شدید پلفترم‌های خارجی مواجه خواهیم بود. به این علت که در اینجا گفته است آن‌ها باید ضوابط داخلی ما را بپذیرند و در کشور دفتر ثبت کنند، سرور خود را به داخل کشور بیاورند. همه این موارد خوب است، اما باید توجه کنیم که با چه محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

پیش از این کانال عماریون در مطلبی با تیتر آقایان مجلس! ضامن نارنجک را نکشید، نوشته بود: این تصمیم هر چند ظاهری منطقی برای بررسی بیشتر این طرح دارد، اما عملا زمینه را برای تصویب نهایی طرحی فاجعه بار مهیا میکند. طرح کمیسیون فرهنگی عملا در صحنه اجتماعی به معنای اعمال محدودیت سنگین در اینترنت است و بدتر نفع اقتصادی بزرگی به برخی شرکت‌ها می‌رساند. این متن کوتاه آخرین تلاش برای هشدار به مجلس یازدهم است، تصویب و اجرای طرح صیانت از فضای مجازی لکه سیاه پاک نشدنی در کارنامه مجلس فعلی است. طرحی که میتواند مانند کشیدن ضامن یک نارنجک در دستان دولت سیزدهم عمل کند. حداقل به حیثیت سیاسی خودتان رحم کنید.

جلیل محبی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس نیز ضمن ابراز مخالفت خود با طرح ضد اینترنتی مجلس نوشت: درباره طرح صیانت گفته ام که این مواد تهیه شده موثر در بهبود فضای مجازی نیست و راه را برای اصلاح درست می‌بندد، گفته ام حرف رهبری مطاع است و نمی‌توان خلاف آن قانون نوشت، گفته ام شورای عالی فضای مجازی متصدی این امر است و مجلس با تصویب قانون کار آن‌ها را پیچیده می‌کند. گفته ام بهبود فضای مجازی قانون نمی‌خواهد و نیازمند تدبیر است، گفته ام به جای این مواد تهیه شده کمیته فیلترینگ مصوب آقای لاریجانی در مجلس هشتم باید اصلاح شود، گفته ام راه چاره اخلاق فرزندان سرزمینمان در رتبه بندی سنی سیم کارت‌ها و امثال آن است. گفته ام از تجربه نسبتاً موفق آپارات بهره باید گرفت، گفته ام حریم خصوصی باید محترم شمرده شود تا مردم به نرم افزار داخلی اعتماد کنند و و خیلی چیز‌های دیگر.

معاون دادستان قم نیز به طرح صیانت از فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: طرح صیانت از چاله درآمدن و در چاه افتادن است.

ابوالفضل تحریری با بیان اینکه تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به‌صورت کنونی شتاب‌زده بود، گفت: طرحبه‌این گستردگی که تولید محتوی، رگلاتوری پهنای باند، تجارت الکترونیک، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دسترسی و میزبانی و دیگر حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد باید جامع و کامل باشد.

سید محمد خاتمی نیز به این طرح واکنش نشان داد و درباره هزینه‌های سنگین این طرح هشدار داد. وی با تأکید بر این که روی سخنش با کسانی نیست که در این توهم به سر می‌برند که حکومت باید شهروندانش را به‌زور به بهشت ببرد گفت: «این طرح با روح قانون اساسی مغایر است و در کوتاه مدت حاصل آن نارضایتیِ به حقِّ مردم و خللِ بیشتر در زندگیِ تحت‌فشار آنان است و هزینه‌های بی‌فایده، بلکه پرضرر برای کشور و ملت و دولت دارد»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
5
9
80 از کجا بدست اومده رای گیری کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
همینو بگو . 80 میلیون تازه زده !!!!!!!
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
3
15
انسان موجودی هست لجوج یعنی همیشه برعکس کار میکنه زمان شاه یادمه حتی کفشداری مساجد هم جایی برای نشستن نبود شما با اجبار و بگیر و ببند مساجد را خالی کردید و اعتقاد و ایمان را از بین بردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
4
11
این‌ فرد یکبار‌ دیگر ‌۸۰‌ در‌صد‌ بانوان‌ ایران‌ که‌ از‌ نظر‌ ایشان‌ بد‌حجاب‌ بودند‌ فاحشه‌ نامید‌ اگر‌ مسئولان‌ یک‌ جو‌ غیرت‌ داشتند‌ با او برخورد می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
2
3
مدتهابود ازنقدی درسکوت خبری قرارداشت اخرین حرفهابش دررسانه ها درگیری ایشان بارصاخاتمی وشکایت بود که معلوم نشده نتیچه شکایت نقدی ازخاتمی چی شده است بعدازاین همه مدت قوه قصاییه هیچ خبری ندادتااینکه الان نقدی توهین کرده به کل ملت ایاکسی درقوه قصاییه نمی خواهد ورود کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
3
7
این کیه که دائم به همه توهین می کند.
عجب آدمهای خدا نترسی شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
هیچ توهینی نکرده . حرف حق زده
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
2
5
تا جایی که من دیدم در این مواقع یک برادر بسیجی از تمام پروفسورهای دنیا عالم تر است و مخالفت با او یعنی معاند .حتی اگر این برادر پشت موشک انداز باشد و شمال را از جنوب تشخیص ندهد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
3
4
به اندازه یه برگه چرک نویس نه سواد سیاسی نه سواد اجتماعی و فرهنگی دارند و اینچنین هم اظهار نظر میکنن و هیچ انتقاد و عکس العملی بهشون نشون داده نمیشه
سید علی پرورش
|
Austria
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
3
4
اینکه ایشان یک با تمام زنان و دختران ایرانی که شل حجاب هستند را فاحشه خواند و این بار تمام کسانی که با طرح صیانت مخالف هستند را منافق خوانده باعث تعجب من نشد زیرا ایشان اصالتا عراقی هستند و علی الظاهر از ایرانی ها متنفر هستند.
آقایانی همچون سردار نقدی در کشور کم نیستند که ذهنی بسته و التقاطی دارند؛ آنها مرتجع و پسگرا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
جوری میگی عراقی انگار خودت آریایی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
تو خوبی و روشنفکر و متمدن البته از نوع فیکش :))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
1
0
کاملا یک طرفه نوشتید و مغرضانه گزارش رو . اولا که از زبون 80 میلیون ایرانی حرف نزدید . چون خیلی از این 80 میلیون زیر 10 سال سن دارند و قدرت تشخیص نداراند . خیلی ها هم مثل من موافقم طرح هستیم . پس 80 میلیون مخالف دروغی بیش نیست . اما راجب دلیل موافقتم باید بگم که واقعا فضای مجازی ما ول به امان خدا هست . ضمننا اموزش و پرروش از طریف شبکه "شاد " که یک شبکه داخلی هست تو زمان کرونا اموزش داد نه واتساپ و اینستاگرام . پس نیاری به اونها نبود که تو گزارش گفته شده . مرد باشید منتشر کنید پیامم رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
2
0
رهب.ر انقلاب : این که فضای مجازی ما ول هست به امان خدا این هنر نیست . همه کشورها این فضا رو مدیریت میکنند به نفع خودشون جز کشور ما . دم سردار نقدی گرم . اینستاگرام و واتس اپ هردو اپلیکیشن امریکایی هستند و باید فیلتر بشند . اصلا وقتی پیام رسان داخلی داریم دیگه چه نیازی به اپلیکیشن های خارجی هست ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
پس چرا بیشعور کامنت های مرا منتشر نکردی واونی یکی راهم سانسور کردی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
... با این توصیفات هرروز باید منتظر اعمال ورفتار عجیب وغریبی از سوی ریاکاران پر مدعا باشیم امروز وفرداست ادعای خدایی هم بکنن توهین به مردم اگرچه نشانه بی شعوری است اما حرف تازه ای نیست
نظرات شما
پیشخوان