تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

سوریه اولین حریف یوزهای ایرانی در راه رسیدن به المپیک

تیم ملی فوتبال امید ایران برای دریافت مجوز حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل از فردا در مسابقات انتخابی این رقابت‌ها که در قطر برگزار می‌شود به میدان می‌رود.
رویداد24- تیم ملی فوتبال امید ایران پس از اینکه موفق شد در فروردین‌ماه به عنوان بهترین تیم دوم یکی از 9 گروه مرحله اول انتخابی المپیک مجوز حضور در مرحله دوم را دریافت کند از فردا در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

16 تیم راه یافته به مرحله دوم در قالب 4 گروه 4 تیمی به مصاف یکدیگر می‌روند که از هر گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود می‌کند که تیم‌ها به صورت ضربدری در مراحل یک چهارم، نیمه‌ نهایی، رده‌بندی و فینال به مصاف یکدیگر رفته و در نهایت 3 تیم برتر راهی المپیک 2016 برزیل می‌شود.

مرحله دوم انتخابی المپیک در کشور قطر برگزار می‌شود و ایران در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های سوریه، قطر و چین هم گروه است.

شاگردان خاکپور در اولین قدم به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود که این مسابقه از ساعت 17 روز سه‌شنبه در ورزشگاه جاسم من حمد برگزار می‌شود.

تیم ملی امید ایران حدود 40 سال است که نتوانسته مجوز حضور در رقابت‌های المپیک را کسب کند. این تیم همواره مورد بی‌توجهی مسئولان ورزش و فوتبال قرار می‌گرفته و هرچند که در این دوره امکانات بیشتری برای تیم امید فراهم شده اما همچنان بی‌توجهی‌هایی به تیم امید می‌شود که همین مسئله نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد.

تیم امید فردا در شرایطی به مصاف سوریه می‌رود که همچنان سرمربی تیم امید قراردادش را امضا نکرده و مورد بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال بوده است.

تیم ملی امید در این دوره مسئولیتش از سوی فدراسیون به حبیب کاشانی سپرده شد تا مسائل مربوط به آمادگی این تیم را مدیرعامل سابق پرسپولیس تدارک ببیند.

در همین راستا تیم ملی امید با برگزاری اردوهایی در کشورهای هلند، ترکیه، قطر و امارات خودش را آماده حضور در این مسابقات کرد.

همچنین ایران در تورنمنت غرب آسیا حاضر شد که در این رقابت‌های شاگردان خاکپور با 9 تیم از کشورهای غرب آسیا دیدار کردند که در این بین فینال این مسابقات مقابل سوریه حریف فردای ایران بود که شاگردان خاکپور در آن مسابقه با کسب پیروزی به مقام قهرمانی رسیدند.

سوریه در  تورنمنت غرب آسیا نشان داد که از آمادگی بالایی برخوردار است و جزء تیم‌های خوب آن تورنمنت بود البته این تیم به دلیل مشکلات جنگ در کشور سوریه نتوانسته آن طور که باید اردوهای خود با برگزار کند و گاهی با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

بدون شک در هر تورنمنتی برداشتن قدم اول بسیار سخت است. پیروزی در مقابل سوریه می‌تواند انگیزه شاگردان خاکپور را برای تداوم موفقیت‌ها و صعود از این گروه بالا ببرد. با توجه به اینکه میزبان این رقابت‌ها هم‌گروه ایران است کار شاگردان خاکپور بسیار سخت است و ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.

کار تیم ملی امید بسیار سخت است و در این بین محمد خاکپور نتوانسته از تمامی پتانسیل این رده سنی استفاده کند چرا که علیرضا جهانبخش بازیکن آلکمار هلند و سردار آزمون بازیکن روستف روسیه به دلیل اینکه مسابقات در فیفادی نبوده است نتوانسته تیم امید را همراهی کند.

در یک سال اخیر که خاکپور هدایت تیم امید را برعهده گرفته با توجه به خصوصیات اخلاقی این مربی تیم کاملاً یک دست و همدل بوده و جو خوبی در اردوهای ملی حاکم بوده است.

همین مسئله در کنار روند آماده‌سازی مناسب تیم ملی امید باعث شده تا بارقه‌هایی از امید میان اهالی فوتبال به وجود بیاید و آنها را به شکستن طلسم 40 ساله رسیدن به المپیک خوش‌بین کند.

البته بدون شک حریفان ایران بیکار نشسته‌اند و آنها هم با تمامی توان به میدان می‌آیند باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه سرنوشتی باری تیم امید رقم خواهد خورد.

منبع: راه دانا

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان