تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

نخست‌وزیر انگلیس ایران را تهدید کرد

نخست وزیر انگلیس همگام با مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ایران را به حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس

رویداد۲۴   نخست وزیر انگلیس عصر دوشنبه به وقت تهران همگام با مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، ایران را مسئول حمله به یک فروند نفتکش تجاری در دریای عمان معرفی کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: «ایران باید با پیامد‌های آنچه انجام داده است روبرو شود. این یک حمله هولناک در حمل و نقل تجاری بود.»
بیشتر بخوانید: بوریس جانسون و تام کروز در استادیوم فینال جام اروپا+عکس
نخست وزیر انگلیس بدون ارائه مستنداتی درباره ادعا‌های خود گفت: «یک شهروند انگلیسی در این حادثه درگذشت. این بسیار حیاتی است که ایران و هر کشور دیگری به آزادی دریانوردی در سراسر جهان احترام بگذارند و انگلیس همچنان بر این امر پافشاری می‌کند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز است، را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: «این بیانیه‌های هماهنگ شده به خودی خود حاوی فراز‌هایی متناقض است، به گونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!»
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
0
وقتی فخری زاده و پیش از آن قاسم سلیمانی را ترور کردند همین انگلیس طرفین بویژه ایران را به خویشتنداری دعوت می کرد! تازه این در حالی بود که هم آمریکا و هم اسرائیل به اقدامشان اعتراف کرده بودند!
انشالله جزیره منحوس تان با آن عفریته خون آشام تان همگی زیر آب بروید تا دنیا یک نفس راحت بکشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان