تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

انریکه مورا در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می‌کند

«انریکه مورا»، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران شرکت خواهد کرد.

انریکه مورا
رویداد۲۴ خبرنگار روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» این خبر را در حساب کاربری‌اش در توییتر منتشر کرده و نوشته این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که اتحادیه اروپا پیروزی رئیسی را در انتخابات تبریک نگفت.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال به سمت «انریکه مورا» به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در خصوص برجام اشاره کرده و نوشته سفر او به ایران در بحبوحه بروز یک «نیمه‌بحران» در گفتگو‌های وین انجام می‌شود.

«لاورنس نورمن»، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشته است: «این سفر در بحبوحه بروز یک نیمه‌بحران در گفتگو‌های وین انجام می‌شود؛ گفتگو‌ها طی دو ماه گذشته متوقف بوده‌اند و هیچ تاریخی برای آغاز مجدد این گفتگو‌ها مشخص نشده است.»

یک سخنگوی اتحادیه اروپا، یکی از دلایل سفر انریکه مورا به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف را به گفتگو‌های وین مرتبط کرده است. این سخنگو که خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال به نامش اشاره نکرده گفت: «مهم است با دولت جدید وارد تعامل دیپلماتیک شده و پیام‌های مستقیم مهمی به آن‌ها ارسال کنیم.»

این سخنگو اضافه کرد: «اولویت کلیدی جوزپ بورل به عنوان هماهنگ‌کننده برجام از سر گرفتن گفتگو‌ها در وین و تسهیل مسیر بازگشت به اجرای کامل برجام است.»

مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم ساعت ۱۷ روز پنجشنبه چهاردهم مردادماه برگزار می‌شود که طبق اعلام سخنگوی هیات رئیسه مجلس این مراسم با حضور ۱۰۰ خبرنگار خارجی پوشش خبری داده می‌شود و ۵۰ میهمان خارجی از کشور‌های مختلف در این مراسم حضور خواهند داشت.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان