تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

تخریب برای ترمیم زخم‌های زمین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با منابع طبیعی بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت‌های خود را افزایش داده است.

تخریب برای ترمیم زخم‌های زمین

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست البرز فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با منابع طبیعی بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت های خود را افزایش داده است.

 وی با تاکید بر جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده اظهار کرد: انتظار می رود سایر دستگاه ها و سازمانها و دهیاران و جوامع ملی نیز همکاری لازم با دستگاههای متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

حکیمی با اشاره به وظیفه ثقیل اداره‌کل حفاظت محیط زیست و نیز منابع طبیعی استان در جلوگیری از تخریب و تصرف در اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناگوار این امر و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

 حکیمی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با آینده اراضی ملی و طبیعی تصریح کرد: رسانه‌ها نیز در این میان وظیفه سنگینی برعهده دارد و بایستی از امکانات و توان خود برای آگاه سازی عموم مردم استفاده کنند.

 گفتنی است با توجه به تشدید اقدامات نظارتی محیط زیست و منابع طبیعی تعدادی از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی بازداشت شده در محدوده نسا توسط مامورین محیط بانی نسا و مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی تخریب شد.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان