تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
استاندار تهران، در جلسه شورای عالی استان در حاشیه نمایشگاه «هنر تدبیر»:

کاهش 13 درصدی انواع سرقت دراستان تهران/آمارطلاق بیش از 7 درصد کاهش داشت

سیدحسین هاشمی عصر سه شنبه در سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاه های اجرایی استان تهران که در تالار وحدت برگزار شد افزود: آمار ثبت واقعه طلاق سال 94 استان تهران در مقایسه با سال قبل از آن نیز حدود 7.63 درصد کاهش یافته است.
رویداد۲۴-سیدحسین هاشمی عصر سه شنبه در سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاه های اجرایی استان تهران که در تالار وحدت برگزار شد افزود: آمار ثبت واقعه طلاق سال 94 استان تهران در مقایسه با سال قبل از آن نیز حدود 7.63 درصد کاهش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر استان تهران همواره با کاهش آمار ازدواج روبرو بوده تصریح کرد: تعداد ازدواج های ثبت شده استان تهران در سال 94 نسبت به سال 93 کاهش بسیار اندکی داشته که این نشانه خوبی در مقایسه با سال های قبل است. 

استاندار تهران تاکید کرد: باید اقدامات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و دستگاه های عضو ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف با جدیت بیشتری دنبال شود. 

هاشمی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مالیات و حدود 44 درصد ارزش افزوده کشور مربوط به استان تهران است اظهار کرد: در سه سال گذشته روند تحقق درآمدهای مالیاتی استان همواره رشد داشته که نشان از وجود خلاهای مالیاتی زیاد گذشته این حوزه است. 

وی با تمجید از عملکرد اداره کل امور مالیاتی شهر و استان تهران، پیش بینی کرد که میزان تحقق مالیات استان در سال جاری به بیش از 385 هزار میلیارد ریال افزایش یابد. 

استاندار تهران با انتقاد از اینکه درآمد مالیاتی پیش بینی شده برای استان در بودجه، سالانه بین 60 تا 70 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد خاطرنشان کرد: به این دلیل استان تهران تاکنون نتوانسته از سهم مازاد درآمد مالیاتی خود بهره برداری کند. 

هاشمی از دولت خواست تا با تجدیدنظر در این خصوص، امکان بهره برداری از مازاد مالیات استان تهران را برای کمک به مراکز دانشگاهی و پژوهشی و سایر دستگاه هایی که به بودجه کمی نیازمندند، فراهم کند. 

وی با بیان اینکه کشورهای دارای اقتصاد سالم و پیشرفته، بسیاری از هزینه های خود را از محل مالیات تامین می کنند تاکید کرد: میزان تحقق درآمدهای مالیاتی باید به حدی برسد که هزینه های عمومی و جاری کشور از این محل تامین شود. 

استاندار تهران یادآور شد: در سه سال گذشته با اقدامات دولت تدبیر و امید، شعار قطع وابستگی کشور به اقتصاد تک محصولی محقق شده و اکنون میزان اتکای بودجه دولت به فروش نفت به 25 درصد کاهش یافته است.

فرمانداران پیشرفت اقتصاد مقاومتی را هفتگی گزارش کنند
وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان ها باید گزارش های هفتگی خود از پیشرفت اقتصاد مقاومتی را به دبیرخانه ستاد استانی ارائه کنند تصریح کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی از جمله کارهای کلیدی است و در این خصوص با کسی تعارف نداریم. 

هاشمی با اشاره به لزوم فعال تر شدن فرمانداران شهرستان های استان تهران اظهار کرد: در این خصوص نیازمند انجام کارهای ویژه علاوه بر اقدامات معمول خود هستیم.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن رخدادی حیاتی برای نظام است
استاندار تهران با اشاره به اینکه مبنای برنامه ریزی میان و بلندمدت و نیز تصمیم گیری های درست، داشتن آمار صحیح است گفت: این امر به کاهش بروز خطا در تصمیم گیری ها منجر می شود. 

وی افزود: از مردم استان تهران انتظار دارم که در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن حضوری فعال داشته باشند. 

هاشمی یادآور شد: با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری، همه دستگاه های اجرایی استانی و برخی دستگاه های ملی باید درخصوص تامین خودروهای مورد نیاز آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند. 

کل بودجه عمرانی سال 95 استان تهران 3700 میلیارد ریال است
استاندار تهران با اشاره به اینکه کل بودجه عمرانی(تملک دارایی) استان در سال جاری سه هزار و 700 میلیارد ریال است اظهار کرد: این در حالی است که ماهانه حدود هفت هزار میلیارد ریال یعنی دوبرابر بودجه عمرانی یارانه در استان تهران پرداخت می شود. 

وی با اشاره به ضرورت هدفمند کردن پرداخت یارانه ها به اقشار نیازمند جامعه یادآور شد: با بخشی از مبلغ پرداختی به عنوان یارانه می توان بسیاری از مشکلات استان را رفع کرد.

اختلافات حقوقی دستگاههای اجرایی استان به دستگاه قضایی کشیده نشود
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاههای اجرایی استان باید مشکلات و دعواهای حقوقی خود را در مجموعه استانداری حل و فصل کنند گفت: نباید با طرح این مسایل در دستگاه قضایی، به حجم پرونده های موجود دراین قوه اضافه کنیم. 

هاشمی خاطرنشان کرد: در صورتی که این پرونده ها به هر دلیلی در استانداری تهران به نتیجه نرسد، برای بررسی و تعیین تکلیف به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال خواهد شد. 

مسئولیت میزبانی از زائران اربعین حسینی در نجف اشرف با استان تهران است
هاشمی استان تهران را مسئول تدارکات و هماهنگی میزبانی از زائران اربعین حسینی در نجف اشرف عنوان کرد و گفت: تمام فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان باید در این راستا تلاش خود را انجام دهند تا مهمانان ما در نجف اشرف کمبودی را احساس نکنند. 

وی با اشاره به اینکه خدمت به زائران امام حسین(ع) از بالاترین خدمات محسوب می شود خاطرنشان کرد: چون در این خصوص امکان استفاده از بودجه دولتی وجود ندارد باید از نذورات مردمی و بخش خصوصی کمک گرفت. 

سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاه های اجرایی استان تهران عصر امروز سه شنبه با حضور معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان تهران در سالن رودکی تالار وحدت برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان