تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

انتقاد تند پیشکسوت ژیمناستیک از فدراسیون

مسئول کمیته‌ نظارت و ارزشیابی فدراسیون ژیمناستیک گفت: در ارزیابی عملکرد فدراسیون، نمره زیر صفر می‌دهم، زیرا چند سالی است که در خواب زمستانی به سر می‌برند.
نقل از ایسنا، ناصر پایه گذار با بیان این نکته که جای تاسف دارد بعد از دو سال وقفه در برگزاری لیگ ژیمناستیک، باید شاهد حضور تیم‌هایی باشیم که هیچ جایگاهی در ژیمناستیک ندارند، اظها‌ر کرد: وقتی ورزش پایه و مادر برای مسئولان از اهمیت خاصی برخوردار نیست و همه از جمله فدراسیون در خواب زمستانی به سر می‌برند، چه انتظاری می‌توان داشت که بعد از وقفه دو ساله در برگزاری لیگ ژیمناستیک، حالا شاهد برپایی لیگی پویا و با کیفیت باشیم.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: فدراسیون چند سالی است که هیچ برنامه خاصی برای رشد و تحول در این رشته ندارد. اگر مسئولان این فدراسیون کار بلد نیستند، جای خود را به افرادی بدهند که حداقل دل سوخته این رشته هستند و توانایی برگزاری لیگ با تیم‌های مطرح و قدر در ژیمناستیک را دارند. واقعا فدراسیون می‌خواهد چه گزارشی از مرحله اول برگزاری لیگ قهرمانی باشگاه‌های ژیمناستیک به وزارت ورزش و جوانان بدهد.

مسئول کمیته‌ نظارت و ارزشیابی فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: واقعا در ارزشیابی عملکرد فدراسیون و کادر آن طی چند سال اخیر نمره صفر می‌دهم، زیرا در این چند سال‌ برنامه موفق و خوبی برای رشد و تحول در ژیمناستیک نداشتند. حال اگر در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در هیروشیمای ژاپن موفق به کسب مدال برنز شدیم، این موفقیت ارتباطی به عملکرد فدراسیون نداشت، زیرا ورزشکار با زحمات مربی خود توانست به چنین افتخاری دست پیدا کند نه به خاطر حمایت‌های فدراسیون.

پایه گذار در پایان در‌ رابطه با برگزاری مرحله اول ر‌قا‌بت‌های لیگ ژیمناستیک، گفت: واقعا این چه نوع برگزاری بود که تیم‌ها دست و پا شکسته در لیگ شرکت کرده بودند؟ این نوع برگزاری لیگ با اساسنامه ژیمناستیک مغایرت داشت. ما انتظار داشتیم بعد از وقفه‌ای دو ساله شاهد برگزاری لیگی پویا و با کیفیت باشیم، اما متاسفانه با سیاست کنونی فدراسیون و این که هیات‌ها باید خود برگزار کننده لیگ باشد، شرایط مناسبی برای برگزاری لیگ وجود نداشت. واقعا اگر فدراسیون نمی‌تواند ژیمناستیک را به درستی هدایت کند آن را رها کند. این گونه عملکرد در ژیمناستیک خیانت کردن به این رشته است. من نمی‌دانم مسئولان تا چه زمانی می‌خواهند شاهد سیر نزولی این رشته مادر و پایه در کشور باشند.

برچسب ها: ژیمناستیک
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان