تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

ظریف: صادقانه کوشیدیم صدای منتقدان را بشنویم

توزیر امور خارجه با تبریک روز خبرنگار تاکید کرد: در این هشت سال صادقانه کوشیدیم صدای منتقدان را با اجتناب از نیت‌خوانی بشنویم و در حدامکان از طریق جلسات تبادل نظر رسانه‌ای، مصاحبه و انتشار بیانیه و گزاره‌برگ پاسخگو باشیم.

ظریف: صادقانه کوشیدیم صدای منتقدان را بشنویم

رویداد۲۴ «محمدجواد ظریف» در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و ۱۰ نفر از همکارانم در افغانستان است که این روز‌ها نیز دوباره در آتش جنگ و برادرکشی می‌سوزد.

وی با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران ارجمند و پرتلاش این مرز و بوم تبریک عرض می‌کنم. متأسفم که برای رعایت پروتکل‌های کرونایی، دو سال است امکان دیدار با خبرنگاران عزیز در این روز فراهم نشده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه ادامه داد: اکنون که به یاری خدا در روز‌های پایانی مسئولیت وزارت امور خارجه قرار دارم، مایلم از همراهی، حمایت و نقد منصفانه همه خبرنگارانی که در این هشت سال همراه دستگاه دیپلماسی بودند، سپاسگزاری نمایم.

ظریف اضافه کرد: شاهد بودم که عموم خبرنگاران دیپلماسی در این هشت سال با شرافت و صداقت کوشیدند مردم بزرگوار و فهیم ایران را از زوایای سیاست خارجی آگاه سازند و اگر در این میان گله و شکایتی از اعمال نظر سیاسی و جناحی در اطلاع‌رسانی بود، نه به دلیل ناراستی خبرنگاران صادق بلکه ناشی از سیاست‌های رسانه‌ای بود که به آن تعلق داشتند.


بیشتر بخوانید: دیپلمات محور مقاومت وزیر خارجه ابراهیم رئیسی/ امیرعبداللهیان سیاست خارجی ایران را به کدام سو می‌برد؟


وی با بیان اینکه رسانه‌ها در نظارت بر عملکرد کارگزاران نقشی منحصربه‌فرد دارند، تصریح کرد: ارتباط مستقیم و صمیمانه با رسانه‌ها یک وظیفه و یک ضرورت برای وزارت امور خارجه است. اهتمام ما در این هشت سال گسترش ارتباط با رسانه‌ها و گشایش فضای مفاهمه با کارشناسان و اصحاب رسانه بود که در حضور پرشمار خبرنگاران در ادوار مذاکرات هسته‌ای، جلسات مکرر رسانه‌ای و مشورتی با اصحاب رسانه و جلسات متعدد با خبرنگاران و مدیران مسئول متبلور شد. در این هشت سال صادقانه کوشیدیم صدای منتقدان را با اجتناب از نیت‌خوانی بشنویم و در حدامکان از طریق جلسات تبادل نظر رسانه‌ای، مصاحبه و انتشار بیانیه و گزاره‌برگ پاسخگو باشیم.

وزیر امور خارجه افزود: برای همه خبرنگاران عزیز و سخت کوش ایران سرافراز، استقامت در مسیر آگاهی بخشی به مردم همراه با سلامتی، شادی و سربلندی آرزو می‌کنم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمدجواد ظریف
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان