تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
منصور حقیقت‌پور:

شورای نگهبان ویزای تحصیلی دختر علی لاریجانی را مطرح کرده است/ مهر محرمانه ردصلاحیت لاریجانی را بردارید

یک نماینده پیشین مجلس گفت: شورای نگهبان باید مهر محرمانه را بردارند تا مردم بفهمند چرا علی لاریجانی را رد صلاحیت کردند. حق مردم را به راحتی خوردند و اجازه نمی‌دهند که ایشان دلایل رد صلاحیتش را به مردم بگوید!

احتمالا شورای نگهبان موضوعاتی، چون ویزای تحصیلی دختر علی لاریجانی را مطرح کرده است/ شورای نگهبان مهر محرمانه ردصلاحیت لاریجانی را بردارد

رویداد۲۴ منصور حقیقت‌پور، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم از احتمال رد صلاحیت لاریجانی به دلیل ویزای تحصیلی دخترش و مسائلی از این دست خبر داد و تاکید کرد که شورای نگهبان باید دلایل اعلامی به لاریجانی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند.

به گزارش مدارا، منصور حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع دارید چرا علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس سابق در مراسم تحلیف حاضر نشده‌است؟، گفت: «من نمی‌دانم که آیا مجلس آقای لاریجانی را دعوت کرده یا نه، اما سید حسن خمینی چرا نبودند؟ ایشان کجا بودند؟ آقای محمدی گلپایگانی رییس دفتر حضرت آقا هم نبودند. ایشان کجا بودند؟ آقای سعید جلیلی که یار غارشان هستند، کجا بودند؟ آقای مهدی چمران به عنوان ریش سفیدشان کجا بودند؟ چطور است که فقط همه پیگیر هستند که چرا آقای لاریجانی در مراسم تحلیف حضور نداشته‌است؟ از بقیه افراد هم سوال کنند که چرا نیامده‌بودند؟»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا علی لاریجانی پس از درخواستی مبنی بر برداشتن قید محرمانه از نامه «دلایل رد صلاحیت» شان از سوی شورای نگهبان پاسخی دریافت کرده‌است یا نه نیز، گفت: «خیر، آقای لاریجانی از شورای نگهبان خواست که دلایل رد صلاحیتش را اعلام کنند. من فکر می‌کنم شورای نگهبان موضوعاتی، چون ویزای تحصیلی دختر آقای لاریجانی را مطرح کرده‌است، اما در عین حال یک مهر محرمانه هم پای نامه زده‌اند. آقای لاریجانی هم از سر حیا این نامه را منتشر نکرده‌است وگرنه من جای ایشان بودم همان زمان نامه را منتشر می‌کردم تا مردم بفهمند.»

حقیقت‌پور ادامه داد: «باید مهر محرمانه را بردارند تا مردم بفهمند چرا علی لاریجانی را رد صلاحیت کردند. حق مردم را به راحتی خوردند و اجازه نمی‌دهند که ایشان دلایل رد صلاحیتش را به مردم بگوید!»


بیشتر بخوانید: طراحان پروژه صیانت از فضای مجازی خودشان در اینستاگرام و توییتر فعالند/ کمیسیون فرهنگی مجلس ظرفیت اصل ۸۵ را ندارد


حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که به جز احتمال رد صلاحیت به دلیل ویزای تحصیلی دختر علی لاریجانی ممکن است چه دلایل دیگری به او اطلاع داده شده‌باشد، گفت: «رد صلاحیت لاریجانی یک دلیل اصلی داشت. لاریجانی امکان رای‌آوری داشت. اما این موضوع را که نامه محرمانه نمی‌نویسند. تحلیل من این است که، چون می‌دانستند لاریجانی می‌توانست رای بیاورد او را رد صلاحیت کردند. دل‌شان نمی‌خواست لاریجانی رای بیاورد. اما شورای نگهبان باید برای تنویر افکار عمومی دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی را بازگو کند. وقتی لاریجانی راضی ست و می‌گوید دلایل رد صلاحیت من را بگویید تا مردم بدانند چرا شورای نگهبان امتناع می‌کند؟»

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که لاریجانی برای آینده سیاسی خود چه برنامه‌ای دارد و آیا قرار است در منصبی دولتی یا حاکمیتی حضور داشته‌باشد، توضیح داد: «آقای لاریجانی توافقنامه ایران و چین را پیگیری می‌کند و هم‌اکنون مشاور مقام معظم رهبری است.»

حقیقت‌پور ادعای حضور لاریجانی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی را رد و تاکید کرد: «به هیچ وجه چنین مساله‌ای مطرح نبوده و اگر هم باشد آقای لاریجانی به دانشگاه آزاد نمی‌رود.»

او در واکنش به پیشنهادات احتمالی مناصب دولتی و حاکمیتی به لاریجانی نیز گفت: «مگر ایشان صلاحیت دارد؟ وقتی صلاحیت ندارد چه منصب دولتی بگیرد. در مورد مناصب حاکمیتی هم نمی‌دانم و من جای رهبری نیستم که تصمیم بگیرم. اما در کل صحبتی نشده یا شاید هم من خبر ندارم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان