تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

پزشک مخالف واردات واکسن کرونا در راه وزارت بهداشت/ بهرام عین اللهی کیست؟

سکان یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار است به دست یکی از امضاکنندگان نامه ممنوعیت واردات واکسن کرونا داده شود. مجلس به بهرام عبداللهی وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت علوم رای اعتماد می‌دهد؟

بهرام عین اللهی
رویداد۲۴ لیلا فرهادی: در لیست پیشنهادی کابینه ابراهیم رئیسی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شده است. انتخاب عین اللهی از سوی رئیس جمهور اما با واکنش انتقاد آمیز رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به دلیل سابقه او همراه بود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کیست؟

بهرام عین اللهی فوق تخصص قرنیه چشم از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رییس فعلی هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و معاون آموزش وزارت بهداشت در دولت محمود احمدی نژاد به عنوان گزینه وزارت بهداشت دولت ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی خواهد شد.

در فهرست سوابق عین اللهی عناوینی نظیر مسئولیت معاونت درمان بهداری کل سپاه و ریاست شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی هم دیده می‌شود. مجموعه خاطرات او در زمان جنگ هشت ساله را انتشارات بسیج جامعه پزشکی چاپ کرده است.

عین اللهی یکی از اعضای «جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی» موسوم به جمنا است و از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی در سال ۱۲۹۶ حمایت کرده بود.


بیشتر بخوانید:هیاهوی بسیار برای هیچ!/ واقعیت‌هایی از تصاویر خط تولید واکسن برکت


عین اللهی ۲۶ خرداد ماه در همایشی تحت عنوان نشست «ایستگاه انتخابات» در دانشگاه تربیت مدرس، نحوه مدیریت کرونا در دولت روحانی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

اما انتقاد او از مدیریت کرونا در دولت روحانی معطوف به چه وجهی بوده است؟ جالب است بدانید عین اللهی یکی از افراد شاخصی است که نامه سرگشاده ۲۵۰۰ پزشک به حسن روحانی برای ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را امضا کرده است.

 
پزشک مخالف واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی در راه وزارت بهداشت

 

عین اللهی علیه واکسن کرونا

دی ماه ۱۳۹۹، ۲۵۰۰ پزشک از جمله بهرام عین اللهی در نامه‌ای خطاب به دولت روحانی خواستار جلوگیری از واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور شدند.

در این نامه، پزشکان امضا کننده واکسن‌های ژنتیکی مانند واکسن mRNA تولید شرکت فایزر و مادرنا را دارای عوارض ناشناخته و گاه «جبران ناپذیر» خوانده اند که «ابهامات جدی و قابل تأمل در خصوص سیر اعطا تائیدیه‌های رسمی» به آن‌ها وجود دارد.

عین اللهی به همراه افرادی نظیر علیرضا مرندی و علیرضا زاکانی در این نامه مدعی شده اند که «مسئولین سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای تائید برخی از این واکسن‌ها از سوی مسئولین کاخ سفید شدیدا تحت‌فشار قرار گرفته‌اند»

بهرام عین اللهی

در بخش دیگری از این نامه، دولت روحانی از مشارکت در مرحله آزمایش بالینی واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی منع شده و گفته شده «آیا ساده انگاری نیست که جان و سلامتی مردم عزیزمان را به عنوان نمونه آزمایشگاهی، برای آزمایش و بررسی کارایی واکسن بر روی یک جمعیت خاص، در اختیار سازندگان واکسن آمریکایی یا انگلیسی قرار دهیم؟»

امضا کنندگان نامه از دولت روحانی خواسته اند وورد واکسن از سه کشور آمریکا، انگلیسی و فرانسه را ممنوع کند.

آن‌ها به همین ممنوعیت هم اکتفا نکرده اند و در بخش دیگری از نامه تاکید کرده اند که دولت باید «مراقبت کند که واکسن‌های تولیدی این کشور‌ها و هر گونه واکسن تولید شده از سوی مراکز غیرقابل اعتماد، به واسطه گری کشور ثالث نیز وارد کشور نشود».

بهرام عین اللهی به همراه ۲۴۹۹ نفر دیگر سازوکار توزیع عادلانه واکسن در جهان را هم زیر سوال برده و گفته ماهیت کوواکس «مورد شبهه و مشکوک به ارتباط با جریانات کاملا مسئله دار بین‌المللی» است و نباید از این سازوکار نیز واکسنی خریداری شود.

بعد از گذشت بیش از ۷ ماه از آغاز واکسیناسیون کرونا در جهان، مقامات بهداشتی کشور اعتراف کرده اند که واکسن‌های آمریکایی صرفا در صورتی امکان واردات ندارند که از خود آمریکا خریداری شوند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی گمرک، تاکنون بیش از ۵.۵ میلیون دوز از مجموع ۲۱ میلیون دوز واکسن وارداتی به واکست آسترازنکا-آکسفورد تعلق داشته. این واکسن همان واکسن انگلیسی است که دولت برای دور زدن قانون نانوشته ممنوعیت واردات واکسن از انگلیس مجبور به واردات آن از کشور‌های دیگر نظیر هند، کره جنوبی، ایتالیا و ژاپن شده است.

عدم مشارکت ایران در مرحله آزمایشی واکسن‌های معتبر جهان سبب شد که واکسیناسیون در ایران با دست کم ۶ ماه تاخیر نسبت به کشور‌های منطقه آغاز شود. کشور‌هایی نظیر امارات، ترکیه و اسرائیل به واسطه مشارکت فعالی که در مرحله آزمایش واکسن‌های آمریکایی داشتند، از همان ماه‌های اولیه توزیع واکسن در جهان واکسیناسیون عمومی خود را آغاز کردند. امارات در حال حاضر ۷۳ درصد جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده است. ترکیه بیش از ۳۵ درصد جمعیت خودر ا به طور کامل و بالای ۷۳ درصد جمعیت خود را با یک دوز واکسن در برابر کرونا ایمن کرده است.

این در حالی است که واکسیناسیون عمومی در ایران تنها بعد از شکست تولید داخلی واکسن و از یک ماه پیش کمی سرعت گرفته است. دست کم یکی دلایل این عقب افتادگی در واکسیناسیون را باید در فشاری که امضا کنندگان نامه کذایی به دولت روحانی آورده اند جستجو کرد.

در مورد بهرام عین اللهی شایعات دیگری نیز وجود دارد. گفته می‌شود او پس از دوران دفاع مقدس و با استفاده از سهمیه مرتبط با ایثارگران وارد دانشگاه شهید بهشتی شده و تخصص خود در رشته چشم پزشکی را اخذ کرده است.

گفته می‌شود فرزندان بهرام عین اللهی به نام‌های هدی و ندا عین اللهی نیز با سهمیه ایثارگران وارد دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی شده اند.

پزشک مخالف واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی در راه وزارت بهداشت
هدی عین اللهی متخصص پوست و فرزند بهرام عین اللهی

در مورد همسر ندا عین اللهی به نام جواد رضایی نیز شایعاتی مبنی بر انتقال از دانشکده علوم پزشکی ایران به دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از سهمیه هیات علمی پدر همسرش وجود دارد.

بهزاد عین‌اللهی برادر کوچکتر بهرام عین‌اللهی و یکی دیگر از امضا کنندگان نامه ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور است. او نیز از جمله حامیان ابراهیم رئیسی و رئیس مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
1
3
واقعا که هر چه اطلاعات بیشتر نشر پیدا می کند می بینیم که از این قشر رانت خور هر چه خودشان بیشتر از رانتها استفاده می کنند به مردم بیشتر ضرر می رسانند و الان که واقعا مسئولیت این کشتارجمعی مردم ایران را می پذیرند!
خداوندا به حق خون حسین قسمت می دهیم سزای اینها را هرچه زودتر نصیبشان بفرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
3
6
به خدا این کاری که دارن میکنن نسل کشیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
کار درستی کردن که نامه زدن، چون آمریکا خودش روزنامه 2 هزار تا تلفات می ده
میگن کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
1
3
چطور از خود آمریکا واکسن نمی گیرند همان واکس را از کشور دیگر باقیمت گران‌تر می خرند زندگی مردم را به باد دادند با این سیاست مضحک و مسخره شان غالب خانوار ایرانی را داغدار کردند
تابان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
2
دخترشان دانشگاه فاطمیه قم بودند زمان احمدی نژاد ا منتقل شدن شهید بهشتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
1
0
چقدر دروغ تحویل ملت می دین … خسته نمی شین؟
طاهر قرشیخ
|
Singapore
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
1
خدا ازتون نگذره ! ملت و کشور ایران را بیچاره کردید ! زمانی خمینی گفت که ما هر چه بدبختی داریم از قشر دانشگاهی است ! البته که به هیچ وجه و بطور ششدانگ این نظریه مورد پذیرش نیست ولی در مورد آن تعداد از دانشگاهیانی که وارد در سیاست و اقتصاد و دیگر امور حاکمیتی شده اند دقیقن مصداق دارد ! همین ها هستند که ایران را در سایه ریا کاری و تظاهر به دینداری به نابودی و ویرانی رهنمون کرده اند !
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان