تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
نماینده مجلس:

زاکانی در امور شهرداری غیرمتخصص است/ شورای هماهنگی اصولگرایان مردم قم از این استعفا ناراحت هستند

شورای هماهنگی اصولگرایان مردم قم از این استعفا ناراحت هستند و تقاضایشان این است که نمایندگان مجلس اجازه بدهند زاکانی که نیروی انقلابی هستند در خدمت مردم قم باشند و به وظایف خود در نمایندگی عمل کنند.

زاکانی در امور شهرداری غیرمتخصص است/ شورای هماهنگی اصولگرایان مردم قم از این استعفا ناراحت هستند

رویداد۲۴ نماینده مردم تفرش در مجلس در مخالفت با شهرداری شدن علیرضا زاکانی گفت: وی انسانی انقلابی و ولایت‌مدار، اما در خصوص شهرداری غیرمتخصص هستند.

 ولی‌الله بیاتی در مخالفت با شهردار شدن علیرضا زاکانی خطاب به ریاست مجلس گفت: دوستان می‌دانند که شهر مقدس قم گروهی تحت عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان با همت فرزندان انقلاب و نیرو‌های حزب‌اللهی بیش از یک دهه است که فعالیت می‌کند و لیست‌هایی که در مجلس و برای شورای شهر معرفی می‌کند مردم اعتماد می‌کنند و رای می‌دهند.

نماینده مردم تفرش در مجلس افزود: خود من در این دوره در مقطعی دبیر این شورا بودم و هم اکنون عضو شورا هستم دوستان حزب‌اللهی برای آمدن آقای زاکانی از قم و نامزد شدن ایشان تلاش فراوانی را انجام دادند که از این تشکل علما و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم حمایت می‌کنند.

بیاتی تصریح کرد: قول‌هایی که آقای زاکانی به مردم قم دادند و مواردی که مطرح کردند که بخشی از آن در فضای مجازی منتشر شده است باعث نگرانی مردم است چرا که صحبت‌هایی گفته شد قول‌هایی داده شده، اما آقای زاکانی یکباره هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم امروز برای انتخاب شهردار تهران به رایی که مردم با قاطعیت در قم دادند پشت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی اصولگرایان مردم قم از این استعفا ناراحت هستند و تقاضایشان این است که نمایندگان مجلس اجازه بدهند زاکانی که نیروی انقلابی هستند در خدمت مردم قم باشند و به وظایف خود در نمایندگی عمل کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دومین دلیلی که می‌خواهم عرض کنم این است که من دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم، رییس شورای شهر بودم و از نزدیک می‌دانم انتخاب شهردار و به‌کارگیری شهردار در شهرداری‌های کلانشهر‌ها چه ظرافتی دارد.


بیشتر بخوانید: زاکانی در نطق استعفاء: ناسزا‌ها را به جان خریدم تا خدمت کنم!


شهرداری که تجربه کار اجرایی در شهرداری نداشته باشد نمی‌تواند موفق شود

بیاتی ادامه داد: به تجربه برای ما اثبات شده شهرداری که تجربه کار اجرایی در شهرداری نداشته باشد نمی‌تواند موفق شود. شهرداری تخصص می‌خواهد و تنوع فراوان دارد و کسی که شهردار می‌شود باید حتماً تجربه کار در مدیریت شهری را داشته باشد که آقای دکتر این تجربه را در شهرداری ندارند.

وی گفت: امروز هم مردم توان آزمون و خطا را ندارند باید مسئولین ما انقلابی، متخصص و با روحیه جهادی باشند من این احساس خطر را می‌کنم که به دلیل عدم تخصص و تجربه، زاکانی نتواند در مدیریت شهری موفق باشد این به تجربه ثابت شده افرادی که در مدیریت شهری تجربه کار دارند خواهند توانست موفق شوند و این یکی از الزامات شهرداران است.

نماینده مردم تفرش در مجلس تصریح کرد: نکته سومی که باید عرض کنم تخصص است. آقای زاکانی انسانی انقلابی و ولایت‌مدار، اما در خصوص شهرداری غیرمتخصص هستند. ۸۰ درصد بودجه‌های شهرداری بودجه عمرانی است، ۲۰ درصد این بودجه به بودجه‌های جاری تعلق گرفته است.

بیاتی اضافه کرد: اگر فردی که در مسند شهرداری قرار می‌گیرد نتواند این ۸۰ درصد بودجه عمرانی را مدیریت کند حتماً با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. احداث بزرگراه‌ها و پل‌ها و گیری برای طرح تفصیلی و طرح‌های داخل شهر نیاز به تخصص دارد تخصصی که بتواند به مردم خدمت کند. تخصص آقای دکتر تخصصی نیست که در مدیریت شهری بتواند کارساز باشد.

وی بیان کرد: ایشان عنوان می‌کنند که برای مبارزه با فساد در شهرداری می‌خواهند حضور پیدا کنند حتما بدانید اگر قرار باشد مبارزه‌ای با فساد انجام بگیرد و در مجلس و قانونگذاری و همان سمتی که ایشان در مرکز پژوهش‌ها دارند بهتر می‌توانند این موضوع را برای کل کشور کارسازی کنند.

این نماینده مجلس گفت: اینکه در شهرداری ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد درست است، اما کسی می‌تواند با این فساد‌ها و مشکلات مبارزه کند که تخصص لازم را داشته باشد. شاید ایشان بگویند با به‌کارگیری کارشناسان و مشاورین می‌شود این خلاء را جبران کرد، اما من به عنوان کسی که در این سمت رییس شورای شهر خدمت کرده‌ام می‌گویم که نمی‌تواند کارشناس و مشاور اطلاعات کامل و جامع به شهردار بدهد.

بیاتی اضافه کرد: شهردار باید تخصص و تجربه کافی درخصوص مدیریت شهری داشته باشد. از آنجایی که من با آقای زاکانی دوست هستم و این مواردی که عرض کردم به دلیل تکلیف و وظیفه‌ای است، از نمایندگان که حتما براساس منطق و استدلال رای می‌دهند درخواستم این است که با درخواست دکتر زاکانی موافقت نشود.

وی گفت: ما نیرو‌های کارآمد، انقلابی و متخصص زیاد داریم دلیلی ندارد فردی را به‌کار گیریم که انقلابی و کارآمد است، اما غیرمتخصص است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان