تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

وزیر بهداشت پیشنهادی رئیسی تجربه کافی برای مدیریت و مهار کرونا را دارد؟

تا قبل از معرفی کابینه توسط رئیس جمهور گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب برخی افراد مطرح شده بود اما در نهایت رئیس جمهور «بهرام عین‌اللهی» را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی کرد.

وزیر بهداشت پیشنهادی رئیسی

رویداد۲۴ در شرایطی که اختلاف نظرها و دیدگاه های بعضا متناقض در ماجرای کنترل بیماری اوضاع را ازآنچه هست بدتر کرده و گاهی سخنانی از سوی مقامات بهداشتی مطرح می شود که حواشی را پررنگ کرده و جایی برای پرداختن به متن باقی نمی گذارد. مسئله اصلی کشور فعلا مدیریت و مهار کروناست و باید اشتباهات و خطاهای گذشته اصلاح شود و ازاین پس، یادآوری و تکرار آن ها کمکی به حل صورت مسئله کرونا نخواهد کرد.

در همین شرایط اوج‌گیری بحران کرونا رئیس جمهور لیست کابینه خود را به مجلس معرفی کرد تا مجلس نیز پس از بررسی سوابق افراد پیشنهادی به آنها رای اعتماد بدهد، اما در این بین و با توجه به شیوع بحران کرونا یکی از اصلی‌ترین وزرای پیشنهادی که می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده نقش موثری در زمینه مدیریت کرونا ایفا کند وزیر بهداشت است.

هرچند تا قبل از معرفی کابینه توسط رئیس جمهور گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب برخی افراد مطرح شده بود اما در نهایت رئیس جمهور «بهرام عین‌اللهی» را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی کرد.

بهرام عین اللهی متولد ۱۳۳۷ متخصص چشم پزشکی فوق تخصص قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، از جمله سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به عضو هیئت ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی کشور، عضو شورایعالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور، عضو هیئت مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورایعالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مشاور بیماری‌های چشم، شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما اشاره داشت.


بیشتربخوانید: پزشک مخالف واردات واکسن کرونا در راه وزارت بهداشت/ بهرام عین اللهی کیست؟


بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی رییسی برای تصدی وزارت بهداشت دولت سیزدهم به مجلس است. پیش از این مشاور و نماینده وزیر در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی دولت یازدهم بود. او در حال حاضر عضو هیأت ممیزه دانشگاه شهید بهشتی تهران و همچنین رییس بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد نیز هست.

برخی از کارشناسان نسبت به اینکه یک فرد باتجربه و با نگاه تحولی سکان وزارت بهداشت را به دست بگیرند، ابراز امیدواری کردند اما همین افراد نیز معتقدند که وزیر پیشنهادی برای اجرای بهتر امور آن هم در بحران کرونا باید از معاونان توانمندی استفاده کند که با حضور میدانی بتوانند مشکلات مردم در حوزه درمان و دارو را لمس کنند.

گروهی نیز معتقدند سابقه حضور وی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت شاید تجربه کافی برای نشستن بر صندلی وزارت بهداشت نباشد و معتقد بودند که فردی باید وزیر شود که سلسله مراتبی را در این وزارتخانه طی کرده و با مشکلات صف و ستاد آشنایی داشته باشد.

برخی دیگر نیز معتقد بودند وزیر بهداشت باید تسلط کافی بر حوره دارو داشته باشد و علاوه بر این بتواند با ایجاد همدلی بین مجلس وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه‌ها با یک برنامه ضربتی اقدامات جدی برای مهار کرونا و واکسیناسیون عمومی جامعه بردارد، همچنین مهار کرونا، واکسیناسیون و نظارت جدی بر بازار داروی کشور از اولویت‌های وی باشد.

حالا باید دید نظر نمایندگان مجلس درباره گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیست و آیا نمایندگان تجربه بهرام عین‌اللهی را برای تصدی وزارت بهداشت کافی می‌دانند؟

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان