تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

مخالفت نمایندگان استان با طرح تشکیل خوزستان جنوبی

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه با طرح تشکیل خوزستان جنوبی مخالفیم، گفت: این طرح نه در کمیسیون‌ها و نه در صحن علنی و نه در هیچ فراکسیونی، بررسی نشده و تایید نگرفته است.

مخالفت نمایندگان استان با طرح تشکیل خوزستان جنوبی

رویداد۲۴ سید کریم حسینی در این باره، اظهار داشت: این طرح مربوط به سال گذشته بود که توسط یکی از نمایندگان خوزستان پیشنهاد و مطرح شد به تازگی هم این طرح در مجلس اعلام وصول شد و هنوز مورد بررسی قرار نگرفت و در صحن مجلس هم مطرح نشد.

وی گفت: نه تنها در صحن علنی مجلس مطرح نشد بلکه در کمیسیون‌های تخصصی و غیر تخصصی هم تاکنون مطرح نشده و در مجمع نمایندگان استان خوزستان هم از همان با مخالفت جدی روبرو شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: به هرحال هر نماینده‌ای می‌تواند نظرات شخصی خودش را اعلام و طرحی را به مجلس ارائه دهد. ممکن است در این زمینه بخواهد تعدادی از نمایندگان را با خودش همراه کند و ممکن است نمایندگان استان‌های دیگر نیز در مجلس از این طرح حمایت کنند، ولی در استان خورستان هیچکدام از نمایندگان موافق با این طرح نیستند و اعلام موضع کرده‌اند.

حسینی افزود: دیروز هم بر خلاف آن چیزی که اعلام شد این طرح در مجلس اعلام شده نیست و تنها این طرح اعلام وصول شده است. فرایند اعلام وصول یک طرح تا بررسی و تصویب در کمیسیون و صحن و اجرایی شدن، فرایند بسیار زمان بری است و به هیچ عنوان نمی‌شود این طرح را هم اکنون به عنوان یک طرح قابل قبول دانست.

وی تصریح کرد: این طرح نه تنها مزایایی برای استان خوزستان ندارد بلکه ضرر هم برای این استان در پی خواهد داشت و به هیچ وجه تقسیم شدن استان به صلاح مردم خوزستان نیست.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان