تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

وضعیت جاده‌ها در اولین روز تعطیلات کرونایی

جانشین پلیس راهور ناجا وضعیت جاده ها در نخستین روز تعطیلات کرونایی را تشریح کرد و گفت: وضعیت ترافیکی جاده های کشور نسبت به روز گذشته بهتر است.

جاده‌ها در اولین روز تعطیلات کرونایی

رویداد۲۴ سردار حسینی با بیان اینکه امروز نسبت به روز گذشته وضعیت به نسبت بهتری در جاده ها داریم، افزود: دیروز اگر در نقاطی شاهد تراکم بودیم، به این دلیل بود که همکاران بنده بر اساس مصوبه کرونا بحث منع تردد رو اعمال می کردند. 

وی گفت: خیلی طبیعی است زمانی که قرار باشد خرد خرد در محلی به حجم بار ترافیک اضافه شود بعد از یک یا دو ساعت حجم قابل توجهی ایجاد می شود؛ از جمله در محور قزوین-رشت در محدوده رودبار و منجیل که تا پاسی از شب هم در آن قسمت مشکل داشتیم چون همکاران بنده مصمم بودند که خودروها دور زده و برگردند. 

سردار حسینی ادامه داد: امروز شرایط جاده ها بهتر است و امیدواریم در روزهای آینده تا پایان این طرح که پنجشنبه پنجم شهریور خواهد بود بتوانیم با کیفیت مناسبی این ماموریت به پایان برسد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در  یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که جاده ها به هیچ وجه باز نخواهند شد.
 سردار سید تیمور حسینی به بیان جزئیات محدودیت های ترافیکی کشور در ایام تعطیلات کرونایی پرداخت.
وی با اشاره به ترافیک سنگین در ورودی برخی از شهرها بیان کرد: تعداد نسبتا قابل توجهی از مردم سعی کردند قبل از شروع محدودیت های تردد، تهران را ترک کنند. در حال حاضر در نقاطی که ما به صورت گلوگاهی آنها را کنترل می‌کنیم می‌شود گفت با یک حجم ترافیکی زیادی روبه رو هستیم، به عنوان مثال  می‌توان گفت: محدوده هشتگرد، محدوده آزاد راه قزوین به رشت، محدوده رودبار، ابتدای آزادراه تهران ساوه و جاده هراز، نقاطی هستند که دارای ترافیک سنگین به واسطه اصرار به تردد هستند. 

وی گفت: در تمام کشور، ما بحث کنترل ها را داریم و این مرحله از محدودیت ها و ماموریتی که از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما واگذار شده است مبنی بر ممنوعیت تردد است.


بیشتر بخوانید: بررسی تاثیر تعطیلی‌ها بر آمار کرونا/ رشد ۸۴ درصدی متوفیان در تعطیلات اخیر!


حسینی در رابطه با اینکه برخی از مسافران منتظر هستند ببینند راه باز می‌شود یا نه، اظهار داشت: در این خصوص فرجی نخواهد شد، متاسفانه از طرف برخی از مردم سماجتی برای ادامه مسیر است که قطعا این اتفاق نمی‌افتد و مطلقا راه ها باز نمی‌شود و بایستی به شهر خود برگردند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در هیچ استانی اجازه داده نمی‌شود سفری صورت بگیرد و هر گونه مجوزی برای تردد تا جمعه ۵ شهریور فاقد اعتبار است.

حسینی در رابطه با تردد پلاک های بومی نیز گفت: حرکت خودروهای با پلاک بومی به سمت همان استان مربوطه بلامانع است، البته بدون اینکه در مسیر به شهر دیگری وارد شود.

همچنین سردار هادیان فر رییس پلیس راهور ناجا نیز پیش از این اعلام کرده بود که راه‌ها مسدود است و کلیه مجوزهای صادره از سوی هر مرجعی باطل می باشد ، البته به استثنای ناوگان بار و مسافر که باید با یک سوم ظرفیت و اتوبوس‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت مجاز باشند.

 وی گفته بود که این تصمیمات ستاد ملی کرونا برای سلامتی مردم است و در مدت اجرای طرح که از ساعت ۱۲ روز گذشته تا ۵ شهریور ماه کنترل‌ها اعمال می‌شود و از مردم خواهش می‌کنیم نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

وی همچنین در خصوص مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک هم گفت: مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل خواهند بود و طی امروز و فردا  (۲۵ و ۲۶ مردادماه) باز و آماده ارائه خدمات به هموطنان می باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان خطاب به هموطنان عنوان کرده، تاکید پلیس براین است که تحت هیچ شرایطی قصد سفر نکنند ، چراکه در بار ترافیک سنگین خواهند ماند و چاره ای جز برگشت نخواهند داشت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان