تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

روش عجیب برای امضای قرارداد با بازیکنان استقلال

مسئولان استقلال روش جالبی را برای تمدید قرارداد بازیکنان این تیم در نظر گرفته‌اند که البته به مذاق برخی بازیکنان خوش نمی‌آید.

 قرارداد بازیکنان استقلال

رویداد۲۴ موضوع تمدید قرارداد بازیکنان فعلی استقلال و البته جذب بازیکنان جدید توسط مدیران باشگاه به یکی از دغدغه‌های اصلی هواداران و کادرفنی تبدیل شده است.

از مدت‌ها قبل فرهاد مجیدی سرمربی استقلال نسبت به پایان قرارداد تعداد زیادی از ستاره‌های تیمش هشدار داد و از مدیران باشگاه خواست برای تمدید قراردادها اقدام کند. حالا اما در فاصله چند روز تا دور جدید تمرینات استقلال برای فصل جدید هنوز هیچ کدام از نفراتی که نامشان بارها مطرح شده قرارداد خود را تمدید نکرده‌اند.

از این رو بحث هایی که درباره رفتن این بازیکنان به تیم های دیگر مطرح شده، نگرانی هواداران را در پی داشته است. مساله اصلی در این خصوص عدم توافق مالی مسئولان استقلال با بازیکنان است.

احمد مددی مدیرعامل استقلال از مدت ها قبل بارها درباره بالا بودن قراردادهای بازیکنان حرف زده و حالا هم قصد دارد قراردادهایی استاندارد را امضا کند تا تیم در آینده دچار مشکل از نظر مالی نشود. به همین خاطر روش عجیب و جدیدی را برای امضای قرارداد بازیکنان در نظر گرفته است.

مدیران استقلال طی روزهای گذشته پیشنهادهای خود را برای تمدید قرارداد به نفراتی که بازیکن ازاد محسوب می‌شوند ارائه کرده اما هیچ کدام از این پیشنهادها با موافقت نفرات مواجه نشده و دلیل آن هم پلکانی بودن قراردادها است.


بیشتر بخواند: لیست نهایی فرهاد مجیدی لو رفت! +فیلم


در قراردادهایی که احمد مددی قصد دارد با بازیکنان تیمش برای لیگ بیست و یکم امضا کند، یک مبلغ پایه تا سقف 4 میلیارد تومان برای هر بازیکن در نظر گرفته شده و آپشن ویژه ای در آنها قرار دارد که بازیکنان بر اساس تعداد بازی هایی که انجام می‌دهند مبلغ قراردادشان اضافه می‌شود.

آپشن ویژه بازی کردن هم به اکثر بازیکنان مابین 50 تا 100 میلیون تومان برای هر بازی پیشنهاد شده است.
به عبارت بهتر به ستاره های بزرگ استقلال مددی پیشنهاد داده که 4 میلیارد مبلغ قرارداد پایه آنها باشد و به ازای هر بازی در لیگ برتر 100 میلیون تومان به قراردادشان اضافه شود. یعنی اگر یک ستاره بزرگ که سقف قرارداد را می‌گیرد در هر 30 مسابقه تیمش حاضر باشد مبلغ قراردادش تا 7 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

این مساله اما مورد توجه بازیکنان قرار نگرفته و به همین خاطر است که هنوز هیچ کس حاضر نشده قراردادش را تمدید کند.

بازیکنانی که با مدیران استقلال مذاکره کردند نگرانی هایی بابت این نوع قرارداد دارند. نکته اول این است که مبلغ پایه قرارداد برای چند بازیکن خاص فقط 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همه نفرات این سقف را نمی‌گیرند و به برخی بازیکنان حتی تا 2 میلیارد تومان پیشنهاد شده است. از سوی دیگر ممکن بازیکنان به دلیل مواردی مثل بیماری یا مصدومیت نتوانند در طول فصل تعداد بازی زیادی برای تیم شان انجام بدهند و آنوقت فقط مبلغ پایه قراردادشان را دریافت خواهند کرد.

در چنین شرایطی قراردادهای هیچ کدام از بازیکنان ثابت نیست و به صورت شناور خواهد بود. یعنی به طور دقیق مشخص نمی‌شود که کدام بازیکن در یک مقطع خاص از فصل چه مقدار از قراردادش را دریافت کرده و چگونه باید بقیه پول را در چه زمانی بگیرد.

این موضوع خاص سبب شده تا بازیکنان کنونی که قراردادشان تمام شده و ستاره های مد نظر آبی ها برای امضای قرارداد جدید با مدیران باشگاه به مشکل بخورند و هیچ کدام تا این لحظه راضی به امضای قرارداد نشوند.
در چنین شرایطی هواداران استقلال نگران وضعیت قراردادی بازیکنان خود هستند و حال باید دید احمد مددی و همکارانش چگونه برای حفظ نفرات کنونی و امضای قرارداد نفرات جدید اقدام می‌کنند تا تیم با آمادگی بالا راهی مسابقات آینده شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان