تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت دهم در گفت‎وگو با رویداد۲۴

احمدی‎نژاد به این سادگی عرصه سیاست را ترک نمی‎کند

مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت دهم بر این باور است که احمدی‌نژاد یک انسان مصمم در کار سیاست است، لذا خیلی بعید می‌داند که او به این سادگی عرصه سیاست را‌‌ رها کند.
رویداد۲۴- مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت دهم بر این باور است که احمدی‌نژاد یک انسان مصمم در کار سیاست است، لذا خیلی بعید می‌داند که او به این سادگی عرصه سیاست را‌‌ رها کند. 

توصیه رهبری به احمدی‌نژاد حاشیه‌های زیادی را در پی داشته است. خیلی‌ها بر این باور هستند که این توصیه منجر شده است که بازی را برای اصولگرایان در انتخابات راحت‌تر کند ولی این راحتی دال بر این نیست که بخواهند از روحانی حمایت کنند. 

مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید دولت دهم و یکی از اعضای حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد گرچه می‌گوید در حال حاضر هیچ مراوده‌ای با او ندارد اما بر این باور است که احمدی‎نژاد آدمی نیست که بخواهد از دنیای سیاست به‌ سادگی دست بکشد. 
 
همچنین بر این باور است که اگر بخواهد شهردار پایتخت بشود باید مهره‌های خود را به شورا ببرد تا بتواند ساختمان بهشت را به نام خود کند. این جمله نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق دیگر پایگاهی برای محبوبیت خود ندارد. 

در ادامه گفت‌وگوی مسعود زریبافان با رویداد۲۴ می‌‎خوانید: 

*ارزیابی‎تان از توصیه رهبری به احمدی‌نژاد برای شرکت نکردن در انتخابات سال آینده چیست؟ 
قطعاً این وظیفه و اختیار رهبری و ولی امر مسلمین است که با توجه به اشرافی که بر مسائل دارند و خیراندیشی که برای نظام و اشخاص دارند، هرکجا که خطری و یا مصلحتی دیدند، حسب اهمیت و شرایط آن، یا به‌صورت ارشادی و یا به‌صورت حکمی، نظر و یا دستور خود را به هر صورتی که صلاح می‌دانند ابلاغ کنند. همان‌طور که می‌دانید حضرت آقا بار‌ها نسبت به فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی ازیک‌طرف و دوقطبی شدن فضای انتخاباتی از طرف دیگر، دغدغه خود را نشان داده‌اند. با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که آقای احمدی‌نژاد، بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، آغاز کرد، شبهه و شائبه انتخاباتی بودن را نشان می‌داد. فعالیت‌های ایشان به‌شدت مطرح و موجب بروز حساسیت‌هایی در جامعه و بخصوص در بین خواص شد و این وضعیت به‌سرعت موجب شد، فضایی دوقطبی در کشور، اولاً در داخل اصولگرایان و ثانیاً بین ایشان و اصلاح‌طلبان شکل بگیرد. این پدیده‌ای بود که حضرت آقا کراراً، نگرانی خود را از آن اعلام نموده بودند. لذا طبیعی بود که به نحوی نظرشان را در قبال آن مطرح کنند. 

*آیا این توصیه، منجر به ترک کامل صحنه سیاست از جانب احمدی‌نژاد می‎شود؟ 
خیر، حضرت آقا، تنها حضور آقای احمدی‌نژاد را در این دوره به صلاح ندانستند. در ضمن آقای احمدی‌نژاد یک انسان مصمم در کار سیاست است، لذا خیلی بعید می‌دانم ایشان به این سادگی عرصه سیاست را‌‌ رها کند. 

 *با توجه به اینکه احمدی‌نژاد نمی‌تواند در انتخابات سال آینده شرکت کند، آیا این احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد شخص دیگری از نزدیکان خود را معرفی کند و پایگاه اجتماعی خود را برای کسب رای او فعال کتد؟ 
بعید می‌دانم ایشان این کار را انجام بدهد. در ضمن تجربه نشان داده است که پایگاه اجتماعی افراد معمولاً متعلق به خودشان است و اگر حمایتی صورت بگیرد، این حمایت موجب نخواهد شد که پایگاه اجتماعی کلاً منتقل شود و صرفاً می‌تواند تا حدودی تأثیرگذار باشد و بخشی از افراد که قصد رأی دادن به فرد اصلی را دارند به فرد موردحمایت او رأی خواهند داد. در ضمن نیروهای فعال سیاسی که نقش مرجع را برای مردم دارند به‌صرف قبول داشتن فرد اصلی برای فرد موردحمایت فعالیت تبلیغاتی نخواهند کرد، مگر آنکه آن شخص را هم خودشان کاملاً قبول داشته باشند. 

*برخی معتقدند که دستور رهبری مبنی برکنار رفتن احمدی‌نژاد بیش از همه به نفع اصولگرایان تمام شد، زیرا که در غیاب او آن‌ها می‌توانند به نامزد واحد برسند، آیا این نظریه نزدیک به واقعیت است؟ 
به نظر من «رهبر» و «امام» مصلحت «امت» را مدنظر قرار می‌دهد نه مصلحت قشر و یا گروه خاصی را. البته اظهار خوشحالی بیش از حد را اصلاح‌طلبان نشان دادند که آن‌ها بیش از دیگران از این اتفاق خرسند و بهره‌مند ‌می‎شوند. 

*با نیامدن احمدی‌نژاد واقعاً از دوقطبی شدن انتخابات جلوگیری می‌شود؟ 
قطعاً نظر امام امت صحیح و بلاتردید است. 

*زمزمه‌های به گوش می‌رسد که احمدی‌نژاد در تلاش است تا کرسی شهردار را به عهده بگیرید، ارزیابیتان از این موضوع چیست؟ 
جوهره آقای احمدی‌نژاد جوهره کار و خدمت است، لذا هر عرصه‌ای را که ایشان برای کار و خدمت شایسته در آن یقین پیدا کند، امکان ورود به آن را دارد. در مورد شهرداری تهران، با توجه به اینکه اختیار انتخاب شهردار با شورای شهر است، لذا تحقق آن منوط بر این است که ایشان موفق شود که هواداران خود را وارد شورای شهر تهران کند. 

*وحدت و انسجام اصولگرایان را در انتخابات سال آینده چطور می‌بینید؟ 
آنچه مسلم است  قاطبه اصولگرایان معتقد به وحدت و انسجام در انتخابات این دوره هستند و در حال تلاش در این زمینه هستند. من امیدوار به تحقق این امر هستم. 

*این احتمال وجود دارد که اصولگرایان از روحانی در انتخابات سال آینده حمایت کنند؟ 
به نظر من قاطبه اصولگرایان، آقای روحانی را قبول ندارند و ایشان را در انجام مسئولیت و خدمت به‌نظام و مردم، ناکارآمد و ناموفق و در امر تبعیت از ولایت پر از اشکال می‌دانند. لذا خیلی خیلی بعید است که در موردحمایت از ایشان به اجماع برسند. البته ممکن است تعداد محدودی از طیف اصولگرایی بنا به مصالحی و یا توافقاتی که با ایشان می‌کنند، از ایشان حمایت کنند. 

*با توجه به فضای جامعه و عملکرد دولت روحانی در انتخابات سال آینده شانس پیروزی دارد؟ 
همان‌طور که قبلاً عرض کردم، آقای روحانی رئیس‌جمهور موفقی در اداره کشور و خدمت به مردم نبوده و بسیاری از وعده‌های خود را نتوانسته است محقق کند، لذا درصورتی‌که در ایام باقی‌مانده نتواند کار مؤثری برای حل مشکلات مردم بخصوص معیشت آن‌ها انجام بدهد، قطعاً با ریزش شدید رأی مواجه خواهد شد، به‌ویژه آنکه ایشان در سال ۹۲ هم با اختلاف بسیار کم از حدنصاب قانونی موردنیاز، پیروز شد. 

*مهم‌ترین اقداماتی که دولت باید در این ماه‌های آخر انجام بدهد چیست؟ 
مشکل حاد مردم در حال حاضر معیشت است که باید برای آن اقدامات اورژانسی ازیک‌طرف و اقدامات اساسی از طرف دیگر باید انجام بگیرد. لذا اگر من بجای آقای روحانی بودم، در زمان باقی‌مانده، بجای حرف و شعار، فقط و فقط کار و تلاش می‌کردم تا مشکلات مردم را حل کنم. 

*این احتمال وجود دارد اصولگرایان از جلیلی و قالیباف در انتخابات سال آینده حمایت کنند؟ 
به نظر من، مهم اجماع و تفاهم اصولگرایان است. 

*بازداشت مدیرعامل بانک دی این گمانه‌زنی را به وجود می‌آورد که فساد در بنیاد شهید زمانی که شما مدیریت آنجا را به عهده داشتید وجود داشت این موضوع را چطور می‌بینید؟ 
همان‌طور که قبلاً در مصاحبه‌ای گفته‌ام، مدیرعامل بازداشت‌شده بانک دی، منصوب در دولت یازدهم بوده است. فرد بازداشت‌شده در دوره مسئولیت این‌جانب در بنیاد هیچ‌گونه مسئولیتی در بانک دی و یا مؤسسات وابسته به ایثارگران و بنیاد نداشته است. در ضمن از مدیران منصوب در دوره این‌جانب هیچ فسادی به اثبات نرسیده است. 

 *با توجه به دستگیری مدیرعامل بانک دی، آقای خجسته رئیس تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اعلام کرد این بازداشت سرآغاز علنی شدن فساد در بنیاد شهید است زمانی که شما در آنجا حضور داشتید ارزیابیتان چیست؟ 
همان‌طور که می‌دانید طبق ماده ۲۱۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دوره جمع‌آوری و بررسی مدارک، شش ماه است که با تصویب هیئت‌رئیسه مجلس تمدیدشده است، با توجه به اینکه تحقیق و تفحص از بنیاد در بهار سال ۱۳۹۲ تصویب شد لذا پایان دوره جمع‌آوری و بررسی مدارک بهار سال ۱۳۹۳ بوده و نظر هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد، تحقیق و تفحص از دوره مدیریتی اینجانب بوده است. درصورتی‌که تخلفاتی که در بانک دی کشف‌شده مربوط به دوره مدیریتی اینجانب نبوده و تخلفات مطروحه، بعد از زمان قانونی بررسی‌های تحقیق و تفحص و در دولت یازدهم رخ‌داده و توسط سازمان بازرسی کل کشور کشف و از آن طریق به دادگاه ارجاع شده و ربطی به هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد نداشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
0
ولایت امر مسلمین با درایت و دوراندیشی کشور را نجات دادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
1
بالاخره باید بجز مجمع تشخیص یه مقام دهن پر کنی بهش بدن والا احمدی نژاد ساکت نمیشنه وکسی هم نمیتونه محاکمه اش کند چون فیلم مستندزیاد دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
0
بالاخره دل همه آنهایی که بر علیه او تبلیغات منفی کردند خنک شد.
احمدی‌نژاد مظلومانه کنار گذاشته شد تا یکی دیگر از خادمان ملت به خاطر سیاسی کاری برخی از سیاسیون انحصار طلب فضا را طوری ملتهب کنند که رهبری او را نهی نماید.
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان