تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مخالفان کلیات برنامه پیشنهادی دولت مطرح کردند/ آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها زمین تان نزند

محمدحسین حسین زاده بحرینی، گفت: محیط زیست مشکل جدی کشور ماست، عمده جنگل‌های ما در ۴۰ سال اخیر نابود شده است، آقای رییس جمهور چه برنامه‌ای در این حوزه دارند؟

مخالفان کلیات برنامه پیشنهادی دولت مطرح کردند/ آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها زمین تان نزند

رویداد۲۴ محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس به عنوان اولین مخالف کلیات برنامه پیشنهادی، در جایگاه حاضر شد که در ابتدا به بی نظمی نمایندگان در صحن مجلس اعتراض کرد و در ادامه قالیباف به عنوان رئیس مجلس هم از نمایندگان خواست روی صندلی هایشان بنشینند.

محمدحسین حسین زاده بحرینی، مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: من از آقای رئیسی تشکر می‌کنم که خطوط کلی دولت خود را با نمایندگان مطرح کردند. ما از رییس جمهور برای حضور افراد جوان، خوش فکر، متعهد و... در کابینه تشکر می‌کنیم، اما آنچه امروز در اختیار ماست و از حدود یک هفته قبل در مجلس راجع به آن صحبت می‌کنیم و در جلسات متعدد با وزرای پیشنهادی مطرح کردیم، مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرقه است.

این نماینده مجلس گفت: هر وزیر برنامه خود را دارد و بسیاری از برنامه‌ها خوب است، اما ترکیب برنامه‌ها مشخص نشده است. دولت باید برنامه جامع و منسجم ارائه می‌کرد که هر بخشی از آن را تعدادی از وزرا اجرا کنند. ما بسیاری از مسایل را در کشور داریم که جزو مسایل مهم است و فرا وزارتخانه‌ای است، یعنی ما در برنامه هر یک از وزرا دقت کنیم ردی از این موضوع نمی‌بینیم. من بعضی از این موارد را به اختصار عرض خواهم کرد: ما امروز با معضل مسئله دیوانی کشور مواجه هستیم و بروکراسی پنهانی داریم که خیل عظیم کارمندان فقط بخشی از آن‌ها شناسنامه دارند. شما قرار است کشور را با همین دیوان سالاری اداره کنید، در کدام یک از برنامه‌های وزرا این موضوع مطرح شده است؟


او ادامه داد: باید به این مسئله مهم رسیدگی شود، توقع ما این بود که آقای رئیسی درباره مسایل فراوزارتخانه‌ای هم به ما برنامه دهند. موضوع دیگر صندوق بازنشستگی است که آقای عبدالملکی برای آن برنامه دارند، اما همه آن زیرمجموعه وزارت کار نیست. محیط زیست مشکل جدی کشور ماست، عمده جنگل‌های ما در ۴۰ سال اخیر نابود شده است، آقای رییس جمهور چه برنامه‌ای در این حوزه دارند؟‌ای کاش آقای رئیس جمهور در این حوزه هم برنامه می‌دادند.

بحرینی گفت: کسری بودجه مسئله جدی کشور است و مسئله خاص یک وزارتخانه نیست بلکه باید چند وزارتخانه برای آن تدبیر کنند. آقای رئیسی بانک‌ها در ایران ریشه تورم هستند و تورم در ایران دو ریشه کسری بودجه و بی انضباطی شدید بانک‌ها را دارد. من در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی نامه‌ای نوشتم تا مراقب باشند بانک‌ها زمین شان نزنند، اما دولت یازدهم و دوازدهم را بانک‌ها زمین زدند. آقای رئیسی من امروز به شما عرض می‌کنم که مراقب باشید بانک‌ها زمین تان نزنند، در برنامه شما به جز مجامع بانک‌های بین المللی، برنامه‌ای برای بانک‌ها نیست.

سپس حسن نوروزی، مخالف دیگر کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: برنامه آقای رئیسی کیفی و توصیفی بود نه کمی، من بحث سابقه ایثارگری، جانبازی و ... این عزیزان را ندیدم. در حوزه مبارزه با فساد، سامانه شفافیت، ساخت مسکن، ایجاد شغل، بررسی اموال مسئولان، اصلاح نظام پولی و بانکی چه برنامه‌هایی دارند؟ نظارت بر بازار چگونه خواهد بود؟ ما ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی یعنی مردم واگذار خواهیم کرد؟ فعال کردن اقتصاد دارایی، حل فاصله طبقاتی، اصلاح شفافیت و... در برنامه دولت چگونه اجرا خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان