تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

لحظه به لحظه با سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی

سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه ابراهیم رئیسی که از ساعت ۸ صبح امروز (دوشنبه) در مجلس برگزار شده بود با بررسی برنامه‌ها و کارنامه ۶ وزیر پیشنهادی به پایان رسید.

مجلس یازدهم رای اعتماد

رویداد۲۴ سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم با بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه ابراهیم رئیسی از روز شنبه و در دو شیفت در جریان است. قرار است روز چهارشنبه جلسه رای اعتماد برگزار شود.


بیشتر بخوانید:لحظه به لحظه با دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در مجلس


در ادامه اخبار لحظه به لحظه و حواشی این نشست را می‌خوانید:

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با تشریح نتایج بررسی های این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی کار گفت: با انطباق برنامه وزیر کار پیشنهادی با اسناد بالادستی، مشروط بر اجرای برنامه‌های تعهد شده، این کمیسیون برنامه‌های اعلام شده عبدالمکلی را مثبت ارزیابی می‌نماید.

چنارانی، مخالف وزیر پیشنهادی کار گفت: چندین صفحه از برنامه آقای عبدالملکی را با سرچ در اینترنت هم می‌توان یافت. کسی که از یک بدنه یک وزارت‌خانه نیست ۶ ماه فرصت می‌خواهد که فضا را بشناسد، ما زمان نداریم. ما به برنامه نیاز داریم.

روح الامینی، مخالف وزیر پیشنهادی کار: عبدالملکی داور موفقی در مسابقه تلویزیونی میدان بودند. عبدالملکی اشراف به حوزه این وزارت خانه ندارد. تفاوت کمیته امداد با یک وزارت‌خانه خیلی زیاد است.

چنارانی، مخالف وزیر پیشنهادی کار: افراد زیادی تماس گرفتند که در مخالفت با عبدالملکی حرف نزنید. آقای رئیسی شما باید بگویید زنده باد مخالف ما. وزارت کار سرقفلی وزارتخانه‌ها است. گردش مالی هنگفتی دارد.

علیزاده، موافق: آقای عبدالملکی به عنوان یکی از جوانترین اعضای کابینه در حوزه اقتصادی صاحب نظر است. به گواه بسیاری از صاحب نظران ایشان در سمت‌هایی که کار کردند موجب تحول در آن سمت شدند.

بسطامی، موافق: آقای عبدالملکی برای کار در این وزارتخانه یک نیروی جوان انقلابی است. تجربه ایشان در صندوق‌های بازنشستگی حائز اهمیت است.

موسوی لارگانی، مخالف: عبدالملکی گفته رای نیاورم وزیر بعدی را خودم انتخاب می کنم.مشاورین آقای عبدالملکی به ایشان مشاوره غلط می‌دهند. عبدالملکی می‌گوید اگر ایران را بگردید نظیر من نمی‌یابید. عبدالملکی می‌گوید اگر من را انتخاب نکنید، نفر بعدی را هم باز من انتخاب می‌کنم. عبدالملکی با گفتن اینکه من به رئیس جمهور نزدیک هستم، سو استفاده می‌کند.

عبدالملکی، وزیر پیشنهادی کار: نقل قول‌هایی در تریبون مجلس به بنده نسبت داده شد که صحت ندارد. برنامه ای برای ایجاد سامانه جامع اشتغال داریم تا آخرین وضعیت اشتغال و بیکاری مشخص شود.تمام مدیران مفسد و رانتی در اسرع وقت شناسایی و اخراج می‌شوند. مدیران متخصص و انقلابی جایگزین خواهند شد.

آغاز بررسی وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی

موافقت کمیسیون مربوطه با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی.

ویس کرمی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی: در هر استان صدها نفر با تحصیلات و سوابق مشابه وزیر پیشنهادی وجود دارد ولی همای سعادت روی دوش بعضی ها بیشتر می‌نشیند. کسی که وزارت جهاد و کشاورزی و وظایفش را نشناسد، قطعا سرش کلاه می گذارند.

وی افزود: ریاست فراکسیون آب را جزو سوابق ایشان ذکر کرده اند، عزیزان می دانید که فراکسیون چگونه تشکیل می شود؛ یک نفر راه می افتد و ده بیست امضا جمع می کند و می شود رئیس فراکسیون.

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دفاع از برنامه‌هایش گفت:  تامین غذای مردم در همه دنیا بر عهده دولت هاست. امنیت غذایی، اولویت اول کشورهاست و چیزی با آن قابل رقابت نیست. امروز کشور‌ها به دنبال رسیدن به اقتدار غذایی اند.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری را تایید کرد

دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: اعضای این کمیسیون با توجه به انطباق برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی دادگستری دولت سیزدهم با اسناد بالادستی نظام ایشان را مشروط به اجرای کامل برنامه‌های ارائه شده فردی شایسته، توانمند و مطلوب برای تصدی وزارت دادگستری تشخیص داد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مجلس

کمیسیون امنیت ملی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع را تایید کرد و به دلیل نبود مخالف، موافقان نیز صحبت نکردند.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی در دفاع از خود گفت: خنثی‌سازی توطئه‌ها و تفرقه افکنی‌ها در بین اعضای نیرو‌های مسلح، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ایران به دنبال آرامش در منطقه، حمایت از مقاومت و حذف نظام سلطه و یک‎جانبه‎گرایی در جهان است. نیرو‌های مسلح و قدرت منطقه‌ای ما به هر اقدام ماجراجویانه و نابخردانه دشمن پاسخی قاطع خواهند داد و هزینه‌ای به دشمن تحمیل خواهند کرد که از توان و تحملش خارج باشد. در چهار سال آینده وزارت دفاع رویکردی تحولی خواهد داشت و در حوزه‎های خودکفایی امنیتی، صنعت، انرژی، تجارت و فناوری‎های نوین در حوزه‎های قدرت گام برخواهد داشت. ارتقای توان رزم نیرو‌های مسلح، به‎ویژه افزایش توان موشکی و پهپادی از هدف‎گذاری‎های آتی وزارت دفاع خواهد بود.

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

کمیسیون صنایع صلاحیت رستم قاسمی را تایید کرد. به دلیل نبود مخالف، موافقان نیز صحبت نکردند.

رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه در تشریح برنامه های خود برای تصدی این وزارت خانه گفت: یکی از عوامل افزایش سن ازدواج جوانان، مشکل مسکن است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تحول یک اقدام ملی و شجاعانه لازم است گفت: از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده می‌کنیم. حوزه مسکن پاشنه آشیل کشور است؛ برای ساخت مسکن از بیش از ۱ میلیون هکتار زمین دولتی استفاده می‌کنیم.

قاسمی گفت: باید ۳۲ هزار کیلومتر جاده در مناطق روستایی بسازیم تا مشکل روستا‌ها حل شود. باید در دولت شورای عالی مسکن تشکیل شود تا همه دولت در ساخت مسکن سهم داشته باشند.

رستم قاسمی از حذف امضاهای طلایی گفت و تاکید کرد: حذف امضا‌های طلایی را در وزارتخانه انجام خواهد داد.

سومین روز بررسی وزاری پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای تشکیل کابینه سیزدهم به پایان رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
عبدالملکی متوهم است و همه بازنشستگان را بیچاره می کند. کمی در اینترنت صحبتهای متوهمانه او را پیدا کنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان