تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

موسوی لارگانی: انتظار داشتیم رئیسی فردی در تراز مخبر را برای وزارت کار معرفی می‌کرد

نماینده فلاورجان در مجلس، گفت: انتظار ما از آقای رئیس جمهور این بود که شخصیتی در تراز آقای دکتر مخبر برای اینجا معرفی می‌کرد. فردی که باتجربه و کارآزموده باشد چون در این حوزه جای آزمون و خطا نداریم. وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید مقبول کارگران و مورد پذیرش بازنشستگان باشد.

موسوی لارگانی: انتظار داشتیم رئیسی فردی در تراز مخبر را برای وزارت کار معرفی می‌کرد

رویداد۲۴ سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز ۱ شهریور مجلس و در جریان بررسی برنامه‌های مختلف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مخالفت من تنها از سر دلسوزی است و هیچ انگیزه سیاسی پشت آن نیست چنانچه برای موافقت با ۱۶ وزیر پیشنهادی هم ثبت‌نام کردم.

وی افزود: همکاران ارجمند هیبت و هیمنه این وزارتخانه بسیار زیاد است؛ چراکه از سه وزارتخانه تشکل شده است به عنوان مثال هر استان ۱۱ مدیرکل دارد. همچنین نیرو‌های تحت پوشش زیاد است و ماهیانه چند ده هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند. از همین جهت در گذشته اغلب وزرای این وزراتخانه در حد رئیس‌جمهور بودند یا سابقه نمایندگی داشتند مانند آقای مصری، آقای شریعتمداری و آقای عباسی.

نماینده فلاورجان در ادامه بیان کرد: انتظار ما از آقای رئیس‌جمهور این بود که شخصیتی در تراز آقای مخبر برای اینجا معرفی می‌کرد. فردی که باتجربه و کار آزموده باشد، چون در این حوزه جای آزمون و خطا نداریم. وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید مقبول کارگران و مورد پذیرش بازنشستگان باشد. همچنین باید مقبول آسیب‌دیدگان و جامعه بهزیستی و تعاونی‌ها باشد به عبارت دیگر این وزیر باید مقبول ۷۰ درصد جمعیت کشور باشد.

وی افزود: حتی مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه مانند بهزیستی و شستا و صندوق بازنشستگی کشور به جز موارد معدودی این‌ها در حد وزیر بودند لذا شخصیت وزیر این دستگاه‌های معظم باید عالم به صنعت پزشکی، اشتغال، نفتی و صادرات، واردات، بیمه‌ها، روابط کارگری و ... باشد تا بتواند علاوه بر تولید پول عظیم برای صندوق‌های بازنشتگی بر بحران‌های متعدد مسائل مختلف به ویژه کارگری و تعاونی‌ها غلبه کند.


بیشتر بخوانید: کنایه نماینده نیشابور به کابینه رئیسی: وزرا جابه جا معرفی شدند!


موسوی لارگانی همچنین اظهار داشت: آقای دکتر عبدالملکی جوان معتقد، هوشمند، تئوری‌پرداز و مسلط به حوزه اقتصاد هستند. آقای رئیس‌جمهور علت معرفی ایشان را سابقه‌اش در کمیته امداد معرفی کردند، اما همه مطلع هستید که اشتغال، یک موضوع فراوزارتخانه‌ای است و کار تنها این وزارتخانه نیست. برای این وزارتخانه علم و تجربه باهم نیاز است و امیرالمومنین می‌فرماید تجربه بالاتر از علم است. وقتی این وزارتخانه در هر استان ۱۱ مدیرکل منصوب می‌کند، سطح وزیر از وزرای دیگر بالاتر باشد. بنده ضمن احترام به دانش و تجربه و تخصص آقای عبدالملکی وزارت ایشان را در این وزارتخانه ظلم به این جوانی که آینده‌دار است و در درجه دوم ظلم به مجلس انقلابی می‌دانم.

وی افزود: عزیزان اگر ایشان فقظ برای بخش تعاون، بخش کار یا رفاه اجتماعی انتخاب شده بود بنده قطعا کسی بودم که از ایشان تمام قد دفاع می‌کردم.

نماینده فلاورجان در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در این چند سال سه حادثه بزرگ رخ داد؛ سقوط هواپیمای آسمان که منجر شد به قتل تعداد زیادی از عزیزان ما شد، بحث آتش‌سوزی کشتی سانچی دردی غیرقابل جبران و سانحه معدن یورت در استان گلستان که در بحبوحه انتخابات ۹۶ خون عزیزانی که در معدن کشته شدند پایمال شد. هر سه سانحه بزرگ و خسارت بار می‌توانست باعث استعفای کل دولت شود.

وی ادامه داد: آقای عبدالملی اگر وزیر بشود یا نشود آینده درخشانی دارد چرا اجازه نمی‌دهیم ایشان بعد از کسب تجربه‌های لازم در این جایگاه حضور پیدا کند؟ چه جوابی می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان بدهیم؟

موسوی لارگانی در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم انتخاب ایشان قبل از همه ظلم به این جوان است و بعد به مجلس؛ فرض کنیم آقای رئیس‌جمهور براساس نظرات کارگروه تصمیم گرفتند، مجلس نباید بررسی کند؟

وی ادامه داد: همکاران عزیز شما صحبت‌های آقای علم‌الهدی را در نماز جمعه شنیدید دیگر کسی به دولت فحش نمی‌دهد و مجلس را زیر سوال می‌برند که باید در انتخاب دقت می‌کرد.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: مشاورانی که در کنار آقای عبدالملکی هستند آینده نگران‌کننده است. اینکه می‌گویند «اگر من را انتخاب نکنید نفر بعدی را هم من انتخاب می‌کنم» یا اینکه می‌گویند «در کشور فردی مانند من پیدا نمی‌کنید»، این که کسی بخواهد برای نشان دادن نزدیکی خودش به رئیس‌جمهور اینطور صحبت کند، اشتباه است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان