تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

موافقت کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد مجلس شورای اسلامی صلاحیت «فاطمی امین» را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید کردند.

موافقت کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

رویداد۲۴ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی گزینه پیشنهادی وزارت صمت، گفت: اصلاح ساختار تولید و تجارت، ارتقای همکاری‌های بین بنگاهی، اصلاح ساز و کار‌های بازار و تنظیم بازار، افزایش صادرات و پشتیبانی و رفع موانع تولید از مهمترین برنامه‌های فاطمی امین است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: علاوه بر این گزینه پیشنهادی وزارت صمت، ۳۶ پروژه تحولی را در برنامه‌های خود آورده است که شامل پروژه تحول و هماهنگی بین صنایع کشور و پروژه‌های تکمیلی و آمایشی است و از نظر این کمیسیون برنامه‌های ارائه شده از نظر کارآمدی تحول گرایی و توجه به پیشرفت شتابان فردی مناسب است.

عباسپور با بیان اینکه فاطمی امین سابقه خوبی هم در وزارت صمت و دیگر بخش‌های کشور دارد، گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با احکام و اسناد بالادستی منطبق و همسو است و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اکثریت مطلق آرا صلاحیت وی را برای تصدی وزارتخانه صمت مورد تایید قرار دادند.


بیشتر بخوانید: دفاع عجیب موسوی نماینده موافق از فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت +فیلم


در ادامه جلسه غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد صلاحیت سیدرضا فاطمی امین را قرائت کرد

وی گفت: اصلاح نظام قیمت گذاری، مدیریت بازار ارز، تقویت بازار‌های صادراتی کشور، تسهیل‌گری فعالیت بنگاه‌ها و بخش خصوصی و اصلاح مالیات واحد‌های تولیدی از مهمترین برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت را بررسی کرد که این برنامه‌ها از نظر ما در سطح قابل قبول است و با اسناد بالادستی هم انطباق دارد و با توجه به برنامه‌های ارائه شده و سوابق علمی و اجرایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اکثریت آرا، فاطمی امین را به عنوان گزینه مقبول وزارت صمت مورد تایید قرار دادند.

مرحبا تاکید کرد: انتظار ما از گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که در صورت کسب رای اعتماد قوانین معطل مانده در بخش اقتصادی را اجرایی کند و در راستای ارتقای کیفیت کالا‌های تولید داخل جهت افزایش صادرات گام بردارد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان