تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

پیش‌بینی یک نماینده سابق از میزان رای‌آوری وزرای پیشنهادی

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر رایزنی‌های روز آخر بررسی صلاحیت وزرای در رای نمایندگان، گفت: احتمال دارد دو یا سه وزیر از مجلس رأی اعتماد نگیرند.

پیش‌بینی یک نماینده سابق از میزان رای‌آوری وزرای پیشنهادی

رویداد۲۴ عزت الله یوسفیان ملا، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره بررسی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس، اظهار کرد: تا اینجا به نظر من وزیر آموزش و پرورش رای نخواهد آورد؛ چون فضای مجلس همراه با او نیست البته یکی دو وزیر دیگر هم ممکن است رای نیاورند با این حال سخنرانی رئیس جمهور در روز پایانی و قبل رای گیری و رایزنی‌ها در روز پایانی بر رای نمایندگان تاثیر زیادی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره نحوه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس، افزود: در ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس تصریح شده است که کمیسیون‌های مجلس، برنامه‌های دولت و وزرا بررسی کرده و به صحن علنی گزارش دهند. این برنامه‌ها باید با قوانین بالادستی نظام مثل سیاست‌های کلی یا برنامه ۵ ساله و همچنین قوانین مدون کشور مغایرت نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: کابینه پیشنهادی رئیسی در سطح پایینی از توانمندی است/ بخشی از کابینه معرفی شده فاقد سابقه اجرایی هستند


این نماینده پیشین مجلس با اشاره به پخش مشروح مذاکرات از رادیو و تلویزیون، گفت: آیا مطالبی که این روز‌ها پخش می‌شود، برای مردم عایدی دارد؟ من در دو دولت روحانی و احمدی نژاد در مجلس بودم و معتقدم مذاکراتی که مطرح می‌شود چیزی نصیب مردم نمی‌کند. مهم این است که وزرا چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات کشور داشته باشند مثلا در مورد آموزش و پرورش مطالبه این است چرا همسان سازی اجرا نمی‌شود؟ وزیر پیشنهادی باید برنامه خود را در این زمینه ارائه کند یا بگوید برای مدارس غیردولتی و انتفاعی چه برنامه‌ای دارد یا وزیر اقتصاد بگوید چه برنامه‌ای برای کاهش قیمت طلا و ارز تقویت پول ملی دارد. وزیر تعاون برنامه خود را برای ایجاد اشتغال بگوید و وزیر بهداشت بگوید چه برنامه‌ای در زمینه واکسیناسیون، پیشگیری از کرونا و تقویت کادر درمان دارد.

وی در پایان تصریح کرد: نباید موافقت و مخالفت با شخص وزیر باشد بلکه باید برنامه‌ها ملاک بررسی باشد مثلا از وزیر راه پرسیده شود چه برنامه‌ای برای ساخت یک میلیون مسکن در سال دارد؟ در مجموع من معتقدم باید از مذاکرات مجلس چیزی عاید مردم شود و برنامه وزرای پیشنهادی نقد شود با این حال کمتر به این مسائل پرداخته می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان