تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
تجدید میثاق دولت با آرمان‌های امام:

رئیسی: خدمت در نگاه امام جایگاه ویژه‌ای دارد و آن خدمت به مردم برای خداست

رئیس جمهور با بیان اینکه میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی هاست، گفت: در منظومه اندیشه امام، خدمت به مردم جایگاه ویژه و معنای خاصی دارد و امام حقیقتا مردم را باور داشت.

خدمت در نگاه امام (ره) جایگاه ویژه‌ای دارد و آن خدمت به مردم برای خداست

رویداد۲۴ آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) افزود: توفیقی است برای بنده و همکارانم که در آغاز کار دولت به زیارت مرجع نورانی امام عظیم الشان بیاییم و زیارت کنیم مرقد امام راحل را و میثاق ببندیم با امام راحل که میثاق با امام راحل میثاق با همه خوبی‌ها و پاکی‌ها است.

وی اظهارداشت: در منظومه فکری امام راحل خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. در تمام عالم همه دولت‌ها، همه مسوولان مدعی خدمت به مردم هستند و در سخنان و ادبیات آن‌ها این است که به مردم خدمت می‌کنیم.

رییسی ادامه داد: یک خدمت، خدمت منفعت گرا است که خدمت با نگاه مادی است. اساس خدمت آن است که انسان منافع خود، حزب و گروه خود را در نظر بگیرد یعنی خدمت می‌کند که منفعت ببرد.

وی گفت: خیلی‌ها در عالم هستند که خدمت می‌کنند مشخص است که برای منافع خود است که گاهی به زبان جاری می‌کنند و گاهی به زبان نمی‌آورند. یک نوع دیگر از خدمت نوع دوستی و انسانمدارانه است. یعنی کسی دلش می‌سوزد برای کسی که ندارد یا گرفتار است و به او خدمت می‌کند که خیلی‌ها این طور خدمت می‌کنند.

رییس جمهوری با بیان این که منظومه فکری و اندیشه امام (ره) خدمت است گفت: امام (ره) خدمت را به همه ما آموختند و در تاکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم خدمت به مردم برای خدا است که اولین گام در این خدمت خدا باوری است. باور داشتن به قدرت لایزال الهی است که ما در خدمت و محضر خداوند هستیم قبل از این که بخواهیم به دیگران پاسخگو باشیم باید به خداوند پاسخگو باشیم. اولین و مهمترین پاسخگویی یک مدیر و مسئول به خداوند متعال است.

آیت الله رییسی افزود: دوم نکته‌ای که در نگاه امام (ره) است و شاید اولین دیداری که دولت بعد از انقلاب با ایشان داشتند، سخن امام راحل به آن‌ها توجه به مردم و نگاه به مردم بود.

وی با بیان اینکه امروز نعمتی نصیب ما شده که شکر آن در خدمت به مردم است گفت: نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی نبود، نگاه سیاسی که سیاستمداران به طور متداول مطرح می‌کنند نبود. حقیقتا امام (ره) مردم را باور داشت و اگر می‌فرمود " میزان رای ملت است " آن را باور داشت بنابراین محور در این دولت محور امانت داری است و دولت و مسولیت و سازوکار‌های اداری به عنوان یک امانت برای خدمت به مردم است.

رییس جمهوری افزود: نکته سوم در آموخته‌های امام راحل که همواره به آن توجه داشتند که با میثاق با امام (ره) باید به آن توجه کنیم مساله اعتماد به داشته‌های این ملت و اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی و نیروی متراکم انسانی که خداوند به این کشور مرحمت کرده است.

وی با بیان این که شعار امام (ره) بر دو اصل اتکال به خدا و اعتماد به نفس است گفت: این دو اصلی است که همواره امام (ره) بر آن پافشاری می‌کرد و امروز در آموزه‌های رهبر معظم انقلاب برای همه دولتمردان وجود دارد.

رییس جمهوری افزود: با میثاق و پیمان با امام (ره) آمده ایم که بگویم ما با اندیشه، رهنمود و راهبرد‌هایی که امام برآن تاکید داشتند در عمل و در اقدام پای بند به آن هستیم. خیر دنیا و آخرت در این است که به این خط نورانی پایبند باشیم.

آیت الله رییسی تاکید کرد: بهترین مبین خط امام (ره) رهبری است که می‌تواند تمام ابعاد خط امام (ره) را برای ما تبیین کند. این خط نورانی باید همواره مورد توجه دولتمردان باشد.

وی با بیان این که امروز در آغاز کار دولت از روح بلند امام (ره) مدد بگیریم گفت: یقین می‌دانیم امام (ره) در آن عالم ناظر بر اعمال ما است و حتما دغدغه این انقلاب را به عنوان مهمترین میراث دارد. به کسانی که این انقلاب را یاری می‌کنند توجه دارد. این انقلاب را روز به روز پررونق‌تر می‌کند. روح بلند امام ناظر و دعاگو است.

وی گفت: امروز در محضر امام عرضه می‌داریم که در این دوره به لطف خدا و با اراده مردم مسوولیت برعهده ما قرار گرفته است و از ارواح ملکوتی همه شهدا و شهید رجایی و باهنر که ناظر ما هستند کمک می‌خواهیم که این خط نورانی امام را بتوانیم ادامه دهیم. اندیشه و عمل و اقدامات ما در رابطه با این شناخت و اقدام ما نسبت به خط امام باشد و پایبندی به این خط فکری اجرایی و عملی باشد. همواره تلاش کنیم که شکرگزار این نعمت الهی باشیم که امروز ما امانتدار آن هستیم و خداوند مقدر کرده که ما امانت دار این نعمت الهی باشیم.

رییس جمهوری افزود: مشکلات مردم مشکلات بسیاری است و حل این مشکلات در پرتو آن است که از ارواح شهدا و روح مطهر امام (ره) مدد بگیریم و یقین داریم که مدد الهی و امداد‌های غیبی همراه ما خواهد بود. امام (ره) همیشه به رزمندگان و امروز هم رهبری به ما تاکید دارند که بدون تردید اگر در مسیر درست عمل کنیم مدد الهی همراه و یار ما خواهد بود.

آیت الله رییسی تاکید کرد: ما بر مشکلات فائق خواهیم آمد. تردید نداریم. مشکلات زیاد است، اما به مدد الهی و مدد از ارواح شهدا و روح مطهر امام (ره) بر همه مشکلات قادریم که فائق بیاییم.

وی یادآور شد: امام (ره) به ما آموختند که می‌شود با تکیه به قدرت لایزال الهی بر همه قدرت‌ها، دشمنان و کسانی که امروز مدعی در دنیا هستند پیروز شد. مشی، خط و راه امام هم این بود. هیچ مانعی را امام در زندگی مانع به حساب نمی‌آورد و می‌فرمود با قدرت خداوند می‌شود بر هر قدرتی فائق آمد.

رییس جمهوری اضافه کرد: امروز با امام (ره) میثاق و پیمان می‌بندیم که خط نورانی امام را ادامه دهیم و وفادار به این خط نورانی باشیم که خیر ملت، کشور و دولت در پایبندی به این خط نورانی است که امروز این خط در جامعه ما درخشش دارد. جوامع دیگر در کشور‌های دیگر که امروز با امام و خط و آموخته‌های امام آشنا شدند همه دلداده به این خط و راه شدند و می‌دانند که آنچه می‌تواند سعادت آن‌ها را تضمین کند همین خط امام (ره) است.

وی در ادامه ضمن تشکر از سید حسن خمینی و تولیت مقدس حضرت امام گفت: من از یادگار امام بزرگوار و تولیت آستان مقدس حضرت امام (ره) و همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم همواره از دعا‌های خیر شما برخوردار باشیم.

آیت الله رییسی گفت: این دولت نیاز به آن دارد که همه ملت، سلیقه‌ها، آحاد و گروه‌ها با تمام وجود خود را همراه آن بدانند و دولت هم خود را متعلق به همه ملت بداند. آحاد ملت را به عنوان کسانی که خدمت گذار آن‌ها باشند ببیند که این حقی برای همه ملت است که برگردن ما نهاده شده است. ادای این تکلیف نیازمند عنایت حق است.

وی تاکید کرد: ما نسبت به همه ملت با هر سیلقه و پویشی و سلیقه سیاسی خود را موظف و مکلف هستیم و همه را صاحب حق می‌دانیم که ادای این حق نیازمند مدد الهی است که خداوند به همه ما مرحمت کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی ، دولت
نظرات شما
پیشخوان