تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

حمله هوایی آمریکا علیه داعش شاخه خراسان در افغانستان

دو مقام آمریکا به خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گفتند که آمریکا به موضعی در کابل حمله کرده است. این مقام‌ها گفته‌اند که این حمله شبه نظامیان مظنون داعش شاخه خراسان را هدف قرار داده است.

حمله هوایی آمریکا به داعش خراسانرویداد۲۴ منابع خبری عصر یکشنبه به وقت تهران از حمله هوایی آمریکا اطراف فرودگاه بین‌لمللی کابل در افغانستان خبر دادند.

خبرنگار نشریه آمریکایی «فارن پالسی» در توییتی نوشت که دو مقام پنتاگون گفته‌اند که آمریکا حمله هوایی در کابل انجام داده است. دو مقام آمریکا به خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گفتند که آمریکا به موضعی در کابل حمله کرده است. این مقام‌ها گفته‌اند که این حمله شبه نظامیان مظنون داعش شاخه خراسان را هدف قرار داده است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز گزارش داد که در حمله موشکی به ساختمان مسکونی در کابل، یک کودک کشته و سه نفر مجروح شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقام‌های آمریکا نوشت، هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به چند بمب گذار انتحاری در مسیر فرودگاه کابل حمله کرد.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته وقوع یک انفجار قوی مقابل یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل جایی که مردم زیادی در آنجا تجمع کرده بودند، منجر به کشته و زخمی شدن ۱۷۰ تن شد. در این حمله ۱۳ نظامی آمریکایی نیز بر اثر این انفجار کشته شدند.

پس از این انفجار، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که فرماندهان آمریکایی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

طالبان: امریکا یک خودروی انتحاری را هدف قرار داد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در این باره به رسانه‌ها گفت: یک خودروی مملو از مواد منفجره که قصد حمله به فرودگاه کابل را داشت از سوی نظامیان آمریکایی شناسایی و قبل از رسیدن به مقصد متوقف شد.

به گفته مجاهد، این خودرو با یک راننده که قصد حمله به فرودگاه کابل را از سمتی که مسولیت تامین امنیت آن مربوط به نیروهای خارجی است مورد حمله قرار گرفت و راننده آن کشته شد و مواد انفجاری نیز منفجر نشد.


بیشتر بخوانید: فرمانده داعش خراسان: منتظر خروج آمریکا هستیم تا عملیات را آغاز کنیم


مجاهد همچنین، حمله راکتی به منازل مسکونی را در منطقه خواجه بغرا را تائید کرد.

وی از تلفات ناشی از حمله راکتی جزییاتی ارائه نداد اما از تحقیقات بیشتر در مورد شلیک این راکت خبر داد.

منابع محلی، تلفات اصابت راکت را پنج کشته و زخمی از اعضای یک خانواده می‌دانند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان