تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

کنایه یک روزنامه جمهوری به رجایی خواندن دولت رئیسی/ خوانش برخی به عنوان رجایی، ما را با جنسِ بدلی مواجه کرد

درگذشته به سختی تجربه کردیم و دیدیم خوانش برخی افراد به عنوان رجائی، ما را با جنسِ بدلی مواجه کرد که امیدهای بسیاری را سوزاند. همین تجربه می‌گوید دگر باره نباید به تکرارش پرداخت.

کنایه یک روزنامه جمهوری به رجایی خواندن دولت رئیسی/ خوانش برخی به عنوان رجایی، ما را با جنسِ بدلی مواجه کرد

رویداد۲۴  روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رجائی یگانه بود در نوع و جایگاه خویش هرچند ما امید داشتیم و داریم که مسئولان هر کدام یک رجائی باشند. این آرزو یمان را هم بر زبان آورده‌ایم، اما تاریخ ثابت کرد که هرکس فقط می‌تواند "خودش" باشد.

درگذشته به سختی تجربه کردیم و دیدیم خوانش برخی افراد به عنوان رجائی، ما را با جنسِ بدلی مواجه کرد که امید‌های بسیاری را سوزاند. همین تجربه می‌گوید دگر باره نباید به تکرارش پرداخت.

برای ما افراد به نام خود و با عمل به وظیفه، حرمت می‌یابند. این کارنامه هاست که به نام‌ها هویت می‌دهد نه مشابهت سازی ها. رجائی اگر به برندی معتبر در حوزه مسئولیتی جمهوری اسلامی تبدیل شده است به خاطر نگاه و شخصیتِ ویژه و صادقش بود.


بیشتر بخوانید: رئیسی به سرنوشت روحانی دچار می‌شود؟


اگر کسانی می‌خواهند در نگاه مردم چنان عزیز شوند باید اول از همه خود را به نقد بگذارند که رجائی سلوکی چنین مؤمنانه داشت چنان که حسین رثایی از یاران آن شهید می‌گوید: "چه در دوران وزارت و چه دوره نخست‌وزیری مرحوم رجایی جلسات جالبی را داشتند به نام «نق» که در این جلسات از مدیران و مسئولان دیگر می‌خواستند که شرکت کنند و به مرحوم رجایی نق بزنند تا به این ترتیب ایشان بتوانند نقاط ضعف خود را شناخته و رفع کنند. این یکی از آن موارد کاملا متفاوت در منش و رفتار شهید رجایی در بحث انتقاد پذیری بود که جا دارد بسیاری از مسئولین امروز چنین رفتاری را در اولویت‌های خود قرار دهند. "

بله، نقد پذیری ارزشی انسانی، اخلاقی، ایمانی و راهبردی است. کسانی که به این ارزش، خود را غنی سازی می‌کنند می‌توانند به شکافت هسته توانایی برسند و ظرفیت‌های خود را شکوفا کنند. همچنین با شناخت نقاط ضعف خود برای برطرف کردن آن، برنامه‌ای عملیاتی و زمان‌مند بنویسند. به این روش هرکس با شناسنامه خود تعریفی محترم خواهد یافت بی‌آنکه نیاز باشد جناب حداد عادل، رئیس‌جمهور رئیسی را با رجائی مشابه‌سازی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی ، دولت
نظرات شما
پیشخوان