تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

شناسایی عامل آتش سوزی جنگل‌های ارژن_پریشان

عامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در منطقه حفاظت شده ارژن_پریشان، محل کوه بیل شناسایی و پس از تشکیل پرونده مراتب به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

شناسایی عامل آتش سوزی جنگل‌های ارژن_پریشان

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به نقل از رئیس منطقه حفاظت شده ارژن: در ۳۱ مردادماه سالجاری حسب گزارش ماموران یگان حفاظت محیط زیست واحد ارژن مبنی بر مشاهده دود غلیظ در ارتفاعات کوه بیل، ضمن تماس با مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با تجهیزات کامل شامل ۷ دستگاه دمنده هوا، آتش کوب، خودرو اطفا حریق فورا به محل عزیمت کرده و به کمک عشایر در ساعات اولیه نسبت به مهار آتش‌سوزی اقدام شد.

علی فرزام افزود: با توجه به توپوگرافی منطقه، ارتفاع ۲۵۰۰ متری و تراکم پوشش گیاهی منطقه که شامل انواع درختان کیکم، اُرس، کیالک، شن، درختچه‌ها ارژن، زرشک وحشی، انواع بوته‌های گون و گرامینه‌ها است، همچنین شدت وزش باد که به دلیل ارتفاع بالا دائما در حال تغییر جهت بود، حجم و شدت آتش روبه افزایش بود که مدیرکل محیط زیست فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، فرمانده یگان، مسئول مدیریت بحران به همراه تیم واکنش سریع مدیریت بحران اداره کل، اداره محیط زیست شهرستان‌های شیراز، کازرون، نیرو‌های منابع طبیعی، نیرو‌های مردمی شهرستان‌های نورآباد، شیراز، کازرون، کوهچنار و کهمره سرخی به منظور مهار آتش به محل اعزام و پس از حدود ۶ ساعت تلاش بی وقفه آتش به طور کامل مهار شد. وی در ادامه گفت: پس از مهار نیز تا ظهر یکم شهریور ماه نسبت به عملیات پایش و پرستاری از آتش اقدام شد.

وی ضمن اظهار تاسف اذعان کرد: در این آتش سوزی بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی بکر منطقه حفاظت شده ارژن طعمه حریق شد که باتوجه به شواهد و قرائن موجود ظن عمدی بودن آتش سوزی قوت گرفت و طی تحقیقات بعمل آمده در کمتر از یک هفته عاملین آتش افروزی شناسایی شدند.

فرزام تاکید کرد: و به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶، ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب ۱۳۴۶ پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

این مقام مسوول از کلیه مرتعداران و مردم شریف ساکن روستا‌های همجوار تقاضا کرد به محض مشاهده هرگونه تخلف شکار وصید غیرمجاز، تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درخت، آتش سوزی در منطقه حفاظت شده ارژن_پریشان با شماره تلفن گویا ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان