تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

آمریکا بار دیگر طالبان را ملزم به تعهد به قول‌هایش کرد

وزیر امور خارجه آمریکا از برنامه کشورش برای سازماندهی پرواز‌های جدید برای خارج سازی شهروندان از شهر کابل با توجه به تعهد طالبان به اجازه به عزیمت آزادانه کسانی که اسناد مسافرتی دارند خبر داد.

آمریکا بار دیگر طالبان را ملزم به تعهد به قول‌هایش کرد

رویداد۲۴  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی درشهر دوحه، پایتخت قطر گفت: ما در تلاش برای سازماندهی هر چه بیشتر از این پرواز‌های خارج سازی هستیم. ما تمام وقت مشغول کار با سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان کنگره بوده و همه اطلاعات را ارائه کرده و هر آنچه بتوانیم برای رفع موانعی که آن‌ها شناسایی کرده‌اند انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم پرواز‌های چارتر حامل آمریکایی‌ها بتوانند به طور امن از افغانستان عزیمت کنند.

وی افزود: ما مشغول اجرای حجم فراوانی از دیپلماسی بوده و از جمله در همین ساعت‌های اخیر با طالبان در تعامل بوده‌ایم. آن‌ها گفته‌اند اجازه می‌دهند کسانی که اسناد مسافرتی دارند آزادانه عزیمت کنند. ما آن‌ها را از بابت قولشان پاسخگو میکنیم. همینطور ده‌ها کشور دیگر این کار را می‌کنند. جامعه بین‌المللی نظاره‌گر است که ببیند آیا طالبان به تعهداتش عمل می‌کند یا خیر.


بیشتر بخوانید: نظام‌الدین موسوی: جمهوری اسلامی با طالبان در تماس است


وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد، زمانی که عملیات خارج سازی شهروندان در ماه اوت شروع شد، حدود ۶۰۰۰ شهروند آمریکایی در افغانستان بودند و تقریبا همه آن‌ها خارج شدند، اما "جای تعجب نیست که به رغم این وضعیت و تشویقها، برخی افراد در خصوص ترک افغانستان با توجه به این که سال‌ها همراه با خانواده‌هایشان در افغانستان بوده‌اند، تصمیم نگرفتند یا نتوانستند تصمیم بگیرند.

بلینکن گفت: در این مقطع ما معتقدیم که تعداد افراد دارای شهروندی آمریکا هم اکنون در افغانستان حدود ۱۰۰ تن است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان