تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

چین اولین داروی ضد کرونا را آزمایش کرد

گروه بیوتکنولوژی ملی چین (CNBG) به عنوان زیرشاخه شرکت داروسازی «سینوفارم» اعلام کرد اولین داروی ویروس کرونا، تولید شده بر اساس ایمونوگلوبولین های سرم انسانی ساخته شده از پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی وارد فاز آزمایش های بالینی شده است.

آزمایش اولین داروی ضد کرونا

رویداد۲۴ گروه بیوتکنولوژی ملی چین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پلاسمای نقاهت پیشتر در برنامه درمانی ملی کووید-۱۹ گنجانده شده و اثربخشی بسیار خوبی برای بیماران با وضعیت حاد و وخیم ابتلا به کرونا را نشان داده است.

بر این اساس، آخرین نمونه واکسن های نسل دوم کووید-۱۹ تولید شده توسط گروه بیوتکنولوژی ملی چین که به صورت ویژه برای گونه های مختلف دلتا و بتا طراحی شده اند نیز نتایج اولیه خوبی نشان داده اند.

بیش از ۲.۱ میلیارد دُز واکسن کرونا تا روز شنبه این هفته در سراسر کشور چین تزریق شده، این در حالی است که سینوفارم به عنوان تولید کننده اصلی واکسن در این کشور، روز گذشته از ارائه یک طرح رسمی برای گرفتن تائید تزریق دُز تقویت کننده خبر داد.


بیشتر بخوانید: پيک پنجم کرونا به پايان رسيد؟


گلوبال تایمز به نقل از گروه بیوتکنولوژی ملی چین نوشت که داروی ضد کووید-۱۹ جدیدی که از پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی و یا افراد واکسینه شده غیر آلوده تولید می شود، حاوی آنتی بادی های خنثی کننده کرونا با قدرت بالا است. این دارو مطالعات پیش بالینی و آزمایش های حیوانی را تکمیل کرده که نتیجه آنها رهایی قابل توجه از علائم کرونا و آسیب ناشی از ابتلا به عفونت این ویروس ست.

با این حال، کارشناسان هشدار داده اند که پیشگیری و واکسیناسیون همچنان کارآمدترین ابزار برای متوقف کردن چرخه ابتلا به عفونت ویروسی کرونا است و در این بین، داروهای ویژه می توانند به صورت محدود کمک کننده باشند.

«تائو لینا» ناظر واکسن کووید-۱۹ در این رابطه می گوید: «به محض آلوده شدن انسان به ویروس کرونا، این ویروس از سلول های انسان برای تکثیر مداوم ویروس های جدید استفاده می کند و ایمونوگلوبولین های انسانی می توانند صرفا ویروس های خارج از سلول را خنثی کنند و ایمنی سلولی از طریق واکسن ها ضروری است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان