تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

چرا شهرداری 5000 میلیاردتومان بدهی روی دست مردم تهران گذاشته؟

روزنامه شرق در بخشی از گزارش مفصل خود در باره فروش املاک و داراییهای شهرداری برای تسویه حساب با بستانکاران،نوشت:در شرایطی که شهرداری تهران با همراهی شورای شهر تهران، تصمیم به تسویه‌حساب بدهی‌های خود از طریق فروش دارایی‌های شهر در کوتاه‌مدت گرفته است، به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان اعتراضی کرد، چراکه همانند بسیاری از اقدامات شهرداری تهران که بعدها اشتباه‌بودنش آشکار شد، شورای شهر مصوبات و مجوزهای لازم را به این نهاد عمومی می‌دهد.
 رویداد۲۴-روزنامه شرق در بخشی از گزارش مفصل خود در باره فروش املاک و داراییهای شهرداری برای تسویه حساب با بستانکاران،نوشت:در شرایطی که شهرداری تهران با همراهی شورای شهر تهران، تصمیم به تسویه‌حساب بدهی‌های خود از طریق فروش دارایی‌های شهر در کوتاه‌مدت گرفته است، به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان اعتراضی کرد، چراکه همانند بسیاری از اقدامات شهرداری تهران که بعدها اشتباه‌بودنش آشکار شد، شورای شهر مصوبات و مجوزهای لازم را به این نهاد عمومی می‌دهد. همان‌طور که درباره فروش شهروند و شهر آفتاب شاهد این تأیید و همراهی بودیم.

ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت‌رئیسه شورا، در روزهای اخیر به خبرنگار «شرق» گفت بانک شهر در چند سال اخیر بیش از پنج ‌هزار میلیاردتومان را به شهرداری داده است و حالا زمان سررسید آن است و باید این پول را برگردانیم.

او می‌گوید با فروش شهروند و شهر آفتاب هم پول شهروند را می‌دهند، هم بخش زیادی از دیون شهرداری را به پیمانکاران و سایر بانک‌ها و سایر پروژه‌ها فاینانس پرداخت می‌کنند.

در این میان یک سؤال مطرح است که تشریح و پاسخ به آن اهمیت دارد؛ شهرداری تهران سال گذشته حدود ١٤هزار میلیارد تومان بودجه اعلام‌شده داشت و در سال جاری هم بیش از ١٧هزار میلیارد‌تومان برای اداره شهر پیشنهاد داد و شورای شهر تصویب کرد، اگر این اعتبار کفایت دارد و پیشنهاد خود این مجموعه بوده است، چرا باید بدهی پنج‌هزار میلیاردی از بانک شهر روی دست شهر بگذراند؟

برچسب ها: املاک
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان