تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

طالبان زنان ورزشکار افغان را از حضور در بازی‌های بین المللی منع کرد

یک سخنگوی طالبان به شبکه استرالیایی SBS گفت که طالبان زنان را از بازی کریکت و سایر ورزش‌ها منع می‌کند. «احمدالله وثیق»، سخنگوی طالبان گفت که زنان نمی‌توانند کریکت (ورزش محبوب در افغانستان) و یا هر ورزش دیگری را انجام دهند، زیرا اندام آن‌ها ممکن است در معرض دید قرار گیرد.

زنان ورزشکار در افغانستانرویداد۲۴ یک سخنگوی طالبان به شبکه استرالیایی SBS گفت که طالبان زنان را از بازی کریکت و سایر ورزش‌ها منع می‌کند.

«احمدالله وثیق»، سخنگوی طالبان گفت که زنان نمی‌توانند کریکت (ورزش محبوب در افغانستان) و یا هر ورزش دیگری را انجام دهند، زیرا اندام آنها ممکن است در معرض دید قرار گیرد.

وی مدعی شد اسلام اجازه ورزش کردن را به زنان نمی‌دهد.

در همین حال فدراسیون کریکت‌ استرالیا در واکنش به وضع محدودیت برای زنان ورزشکار از سوی طالبان، اعلام کرد که در صورت حذف زنان افغان از ورزش، بازی کریکت با تیم افغانستان لغو می‌شود.

قرار است بازی چهار روزه میان تیم‌های ملی کریکت افغانستان و استرالیا از ششم تا دهم آذر در ورزشگاه هوبرت بلدستون آرنای استرالیا برگزار شود.

در بیانیه فدراسیون کریکت‌ استرالیا آمده است که اگر موضوع حذف زنان از ورزش توسط طالبان در افغانستان صحت داشته باشد، بازی تیم ملی آن کشور با تیم ملی کریکت افغانستان لغو خواهد شد.

با این حال در نوامبر ۲۰۲۰، فهرست ۲۵ بازیکن زن از سوی فدراسیون کریکت‌ افغانستان به شورای جهانی کریکت ارایه شد. قرار بود، تیم ملی کریکت زنان افغانستان اولین دیدار رسمی‌اش را طی ماه‌های آینده برابر تیم عمان انجام دهد؛ اما اکنون برگزاری این دیدار و آینده تیم ملی کریکت زنان افغانستان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان